Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (89) | Wydarzenia (65) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (12) |

Wymiana tylnych klocków hamulcowych... i zatarty tłoczek

Wymiana tylnych klocków przy elektrycznym hamulcu postojowym. Czy jest możliwa bez komputera diagnostycznego? I dlaczego zatarł mi się tłoczek?

Chyba zacznę nagrywać zamiast pisać. Bo jak widać po datach ostatnich wpisów z pisaniem u mnie ostatnio jest tak średnio. Nie wiem czy z nagrywaniem nie będzie jeszcze gorzej ale to się okaże niebawem :)

Na pierwszy ogień samodzielna wymiana klocków hamulcowych bez użycia komputera diagnostycznego ale z użyciem akumulatorka 12V z dwóch kabelków. Zdradzę, że owe samodzielna wymiana nie doszło do skutku gdyż po odkręceniu zacisku (działa odkręcenie silniczka za pomocą akumulatora) okazało się, że mam dziurawą gumową osłonę tłoczka. Tego nie byłem w stanie sam na szybko naprawić więc pojechałem do serwisu.

Nowe tylne klocki to PowerStop Z23 czyli ten sam model jaki mam na przedniej osi. Wymieniłem przy okazji płyn ponownie na Motul RBF 600. Po półtorej roku okazało się, że ciągle jest w bardzo dobrym stanie. Zapaliła się tylko pierwsza żółta lampka na testerze co oznacza zawodnienie poniżej 1 procenta. Sądziłem, że będzie sporo już "na czerwono" gdyż ten płyn jest bardziej higroskopijny niż typowe DOT4.

W nagraniu też jest podsumowanie kosztów.

Komentarze (2) skocz na koniec

And, 2019-02-21, 09:46
Elektryczny ręczny w tych samochodach jest bardzo awaryjny, o ile sam mechanizm jest ok to często pękają obudowy silniczka i przekładni
, 2019-02-21, 11:37
W Passacie słyszałem o takich problemach, chyba można powiedzieć, że są dość powszechne. Ale w A4 już nie. Czy masz na myśli właśnie A4?

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *