Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Wymiana oleju w tylnym dyferencjale Audi A4 quattro

Wymiana oleju w tylnym dyferencjale w Audi A4 z 2010 roku z napędem quattro po 173 tys. km. Wymiana wg ASO nie jest wymagana i nie jest przewidziana w harmonogramie serwisowym. Olej wymieniany jest tylko podczas napraw.

Audi A4 (B8, 2010) 2.0 TFSI quattro z 173 tys. km przebiegu. Jest to zwykły dyferencjał, nie jest to aktywny sportowy dyferencjał który był dostępny jako opcja przy silnikach V6 w tej generacji Audi A4.

Olej z ASO: G052145S2

Korki (oba takie same): N10037105 - chociaż w sumie nie jest konieczna ich wymiana.

Moment dokręcania (oba korki): 30 Nm

Wg wszelakich instrukcji pojemność dyferencjału z tego samochodu to: 0,9 litra. Zarazem wlewać olej należy do momentu aż zacznie wypływać przez korek. Ale wlaliśmy 1 litr i jeszcze trochę brakowało aby olej się przelewał. Tak zostawiliśmy.

Olej poza tym, że był ciemniejszy to był klarowny, nic w nim nie pływało, nie było żadnych opiłków, itp. Było czuć wyraźną różnicę w przepychaniu przez strzykawkę względem starego (stary przechodził trudniej). Na ile można oceniać "na oko" to wyglądał przyzwoicie, OK.

Czy wymieniać? Jak kto chce. Koszt nie jest duży i z ori-olejem w 200 zł można się zamknąć jadąc ze swoimi częściami do niezależnego serwisu (wymiana łatwa i szybka, tylko dwie śruby). Raz na te 8 lat czy 150 tys. km można wymienić. Choć też jak się nie będzie wymieniać to nie pewnie nie będzie żadnej istotnej różnicy po np. 300 tys. km. Olej nie wyglądał źle - choć na oko to się za bardzo parametrów oleju nie da ocenić.

Olej wymiana oleju w tylnym dyferencjale Audi A4 quattro

Porównanie nowego i starego oleju wymiana oleju w tylnym dyferencjale Audi A4 quattro

Korki w tylnym dyferencjale Audi A4 quattro

Scheamat tylny dyferencjał Audi A4 quattro

Komentarze (9) skocz na koniec

Rogal, 2019-03-26, 17:32
Spalaczu, zrobisz jakieś podsumowanie serwisu po 178 tys km? (Standardowy przebieg każdego sprzedawanego auta w Polsce, nieważne czy ma lat 3, 8 czy 15) ;)
, 2019-03-26, 19:05
Tak, zabieram się aby to zrobić. Maiło być po 150 tys. km ale jakoś rozeszło się po kościach. Będzie jako nagranie bo nie chce mi się tyle pisać ;)
Piotr, 2019-04-01, 23:35
Spalacz, czy w swoim modelu zmieniałeś już amortyzatory? Mam prawie taki sam model jak Ty, rocznik i przebieg prawie że ten sam. Odnoszę wrażenie - jeszcze nie byłem na teście - jakby zawieszenie zrobiło się twarde.
, 2019-04-01, 23:55
Nie wymieniałem jeszcze i też nie zauważyłem aby coś z nimi coś było nie tak.

Wymienione mam odboje tylnych amortyzatorów bo... pękł mi jeden na dwie części a z drugiej strony było widać pęknięcie. W tulejach przednich górnych wahaczy widać też, że guma się wyrabia ale nie ma luzów czy stuknięć więc czekam aż się pojawią aby wymienić (opinia już ze czterech niezależnych mechaników). Tyle co do zawieszenia.

Przeglądy na SKP to oczywiście pokazują, że wszystko OK.
VAGmaniak, 2019-05-17, 12:49
Pytanie z innej beczki. Jakich używasz filtrów oleju i pozostałych? OEM z ASO?
, 2019-05-27, 03:00
@VAGmaniak, tak wszystkie filtry mam z ASO do tej pory,
tzn. nie, przypomniałem sobie, że teraz mam filtr kabinowy od klimy Bosch,
robiłem sobie sam dezynfekcję parownika,
ale oleju, powietrza do silnika, itd.. to z ASO kupuję,

olej silnikowy mam Millers,
teraz niedługo będę wymieniał olej w skrzyni biegów i filtry, korki, itd.. z ASO ale nad olejem się zastanawiam bo tam wchodzi niecałe 5 litrów x 150 zł = 750 zł gdy np. Millers kosztuje połowę tej kwoty a nie wydaje mi się aby miał się czymkolwiek różnić na minus... jeszcze pomyślę :)

silnikowy olej z ASO jakoś ostatnio mają tani, ten 5w30, 4 litry chyba za niecałe 150 zł, jak kupowałem filtr to proponowali ale miałem już kupionego Millersa,

hamulcowy Motul RBF,
chłodniczy mam 1 litr na dolewki z ASO i tam raz na rok dolewam ten 1 cm aby mieć poziom max w zbiorniczki, nie wymieniam go (wymienili mi jak remontowali silnik 4 lata temu :)

czyli w sumie tak pół na pół wychodzi ;)
VAGmaniak, 2019-06-04, 12:18
Oki dzieki za odpowiedź. U mnie Filtron i Mann
qaz, 2020-02-04, 20:56
Witaj. Ponoć oleju w skrzyni się nie wymienia. W aso życzą sobie za tę czynność 5 tys. zł.
Groszek73, 2021-06-10, 11:24
Dla potomnych, przed spuszczeniem oleju sprawdźcie najpierw czy dacie radę odkręcić korek wlewu oleju. Ja spuściłem, wszystko gotowe i..... zonk nie dałem rady odkręcić korka wlewu bo ktoś go przede mną sponiewierał. Efekt taki że laweta i na warsztat.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *