Na torze (140) | Na drodze (95) | W garażu (88) | Wydarzenia (65) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (11) |

Co jest najlepsze w Twoim samochodzie?

Obrotomierz w nocy Audi A4

Zapraszam do pogaduszek na pytanie tytułowe, tj. co jest najlepsze w Twoim samochodzie? czego brak oznaczałoby automatycznie, że samochód straciłby sporo w Twoich oczach? a może w ogóle przestałby Ci się podobać i już byś go nie chciał?

Załóżmy, że wsiadam do Twojego samochodu i... powiedz czy pokaż co tutaj masz? z czym mam skojarzyć ten samochód? jak go zapamiętać? nie mam o nim żadnej opinii, nie interesuje mnie to co uważają o nim inni, ważne tylko to co Ty o nim mi powiesz czy pokażesz.

Piszę to jak najbardziej serio i zapraszam do owych pogaduszek. Chyba każdy z nas jest w stanie swój samochód streścić do kilku zdań czy konkretnej sytuacji. I mnie te kilka zdań właśnie interesuje.

Przy czym umówmy się, że "nigdy nie mnie zawiódł" czy "przejadę 100 km za 15 zł" to takie średnio interesujące informacje ;] Chociaż znajomy szwagra kupił sobie wówczas nowego BMW 316d czyli 2.0 diesla o mocy 116 KM do jeżdżenia po trasach i za każdym razem robi nim sporo ponad 1000 km na jednym tankowaniu. Dobre to jest.


W moim samochodzie najlepsze jest...

Czyli taka a nie inna praca skrzyni biegów, z takimi redukcjami z przegazówkami i warknięciem, delikatnym pyrknięciem przy wrzucaniu kolejnego biegu, generalnie tego co można tą skrzynią robić. To też sprowadza się do tego, że jestem w stanie dopatrzyć się w tym jakiejś tam sportowości :) i jest w pewnym sensie wyjaśnieniem skąd pomysł aby tym autem pojawiać się na torze. Działanie skrzyni oczywiście powiązane jest z silnikiem benzynowym którego praca mi się podoba i nawet jestem w stanie usłyszeć sportowy dźwięk ;) Na tym przykładzie łatwo wyjaśnić dlaczego silniki diesla mi nie pasują, tj. brzydko one pracują na wyższych obrotach, nie można ich zostawiać niedaleko czerwonego pola, nawet bardzo się starając ciężko cokolwiek usłyszeć, przede wszystkim ma się wrażenie, że się psują i robi się im krzywdę taką jazdą. Mowa oczywiście o mniejszych silnikach diesla z 4 cylindrami bo większe działają inaczej choć też mi się nie podobają ;]

W tej generacji Audi A4 ze skrzynią dwusprzęgłową powiązany jest napęd na wszystkie koła więc do kompletu jest znakomita trakcja. To w sumie też jest najlepsze w tym samochodzie. Oczywiście przy kierownicy muszą być manetki do zmiany biegów które pozwalają na takie sportowawe redukcje (chociaż można to robić też drążkiem ale jest niewygodne). W praktyce manetki są typowym bajerem który przydaje się przede wszystkim w sytuacji gdy chce się szwagrowi pokazać na czym w ogóle ta skrzynia automatyczna polega i z czym to się je.

Więc... gdybyś zapytał się mnie co w tym samochodzie jest najlepszego to rozpędziłbym się przed zakrętem, hamując zredukował ze dwa biegi z warknięciem silnika i wyjechał szybko z zakrętu wcześniej przyspieszając dzięki napędowi na wszystkie koła. Najlepiej gdyby było w tym czasie mokro i ślisko bo wtedy jeszcze bym dodał, że ten przejazd był naprawdę szybki i mało którym autem da się przejechać to lepiej.

Korzystając z okazji wspomnę, że silnikiem typu "chciałbym mieć" jest wyżej kręcący się silnik z metalicznym podźwiękiem i warknięciami przy redukcjach. Z metalicznym podźwiękiem czyli bez niskotonowego bulgotu, przestrzałów czy innych podobnych efektów celowo uzyskiwanych przez modyfikację układu wydechowego. Im mniej basu a więcej wrażenia tarcia metal o metal tym lepiej! Niestety coraz mniej jest takich silników gdyż te moje oczekiwania spełniać mogą w zasadzie tylko wolnossące silniki a dzisiaj do kompletu do turbo dodawane są właśnie różnorakie modyfikacje wydechowe które co prawda znakomicie brzmią ale ja chciałbym coś innego.


Co jest w nim najlepszego w Twoim samochodzie?

Komentarze (58) skocz na koniec

Marcin, 2016-07-10, 21:49
Najlepsze w moim aucie jest odcięcie przy 7k rpm i ten linijny przyrost mocy japońskiego wolnossaka :)

A jeszcze lepsze niż najlepsze jest to jak brzmią te 4 cylindry przy 7k rpm gdy nie masz dachu w tunelu :D
quiros, 2016-07-10, 22:49
U mnie w aucie najlepsze jest to, ze producent samochodu nie jest znany z powodu roznego rodzaju afer (TSI, TDI) i nie robi z ludzi debili ( zwlaszcza lejac cieplym moczem po Europejczykach).
To mnie cieszy i dziwiei sie, ze klienci w dlaszym ciagu patrza na syfiate aute VW/AUDI
hetero, 2016-07-10, 23:32
U mnie we aucie wszystko jest zjepane hahah a co by mi pasilo w puszce proste jak cep aptekarskie spalanie 200 kucy na tone regulowana siła docisku do 5 g przy 200 km/h cvt planetarne jak w priusie z molziwoscia ustawienia obrotow które ma trzymać bez względu na predkosc czy stopien otwarcia przepustnicy masywny dolny i sordkowy zakres obrotowy 900 kg max siodło centralnie i 2 mniejsz epo bokach z tylu po zlozeniu spory bagażnik , fwd szpera =działajaca rozkald mas 60-40 reszte zrobi docisk skalowany licznik wbudowanny racelogic 20 hz z wsyztkimi bajerami monokok wytrzymujący więcej niż przeciętne gti 2016 piec 1,6 turbodisel r4 200 kucy 450 nm w zakresie 1000-3000 obr.min jakies dobre laczki heble i powiedzmy ze bym był lekko wzruszony ;)

A do wozennia dzieci mam autobus szkolny zresztą to i tak nie moje ahah

A jak o dźwięk silnika chodzi to https://www.youtube.com/watch?v=uuYoYl5kyVE jak we dobra burze .

Mam jeszcz eejdna wersje = blondyna .
kk, 2016-07-10, 23:35
W moim Fordzie najlepsze jest te 450 PS z wolnossącego silnika ;-)
, 2016-07-11, 00:08
@Marcin, a co to za samochód? i dlaczego tak nisko się kręci jak na japońskiego wolnossaka? Hondy znajomych to do przynajmniej 8k się kręcą :)

@kk, już zacząłem się zastanawiać jak dało się wydusić te 450 KM z V6 z Mondeo albo R5 z Focusa (ale tan ma turbo) gdy sobie przypomniałem, że chodzi o Mustanga :) Mustang to nie Ford, to Mustang :)
hetero, 2016-07-11, 00:08
A wgl idealna puszka to energia punktu zerowego, lewitronowo magnetyczne przyciągania do bezwzgeldu jakiej nawieszchni zawsze idealnie dopasowujące lot psuzki optymalnie nad dana nawierzchia możliwe przeciążenie wzdluzne i boczne do uzyskania praktycznie bez granic poza ludzka fizjologia itd. tamta to był opis puszki na bazie tego lajna co mamy odstępne oficjalnie w obiegu ;)
Marcin, 2016-07-11, 11:21
@Spalacz
bo nie *niestety* nie jest s2000 ale jej kuzynka od mazdy :)
MTM, 2016-07-11, 12:42
8-stopniowy sportowy automat
kk, 2016-07-11, 13:31
Spalacz, to prawda. Na jednym mandacie za parkowanie miałem napisane *FERRARI GT*. Był koń na emblemacie? Był.
Autostradowicz, 2016-07-11, 13:44
A w moim aucie najlepsza jest możliwość złożenia dachu. Wtedy oprócz doznań bliskości świata otaczającego auto i innych plusów wynikających wprost z cabrio, mogę przewozić sofy, szafy a w zimę choinki.

Kombi wymięka :). No chyba, że podczas transportu pada deszcz....
poczekaj, 2016-07-11, 13:55
W moim Ałdi A4 b7 najlepszy jest silnik 3.0 tdi, który kulturą i dźwiękiem zawstydzi niejedną benzynę, na autostradzie przy 180 km/h ciągłej jazdy zadowoli się 9,5l gnojówki. Ten samochód ze zwykłym klekotem byłby niczym nie wyróżniającym się kombi. A najgorsza z kolei w samochodzie jest manualna skrzynia... Nigdy więcej mocnego diesla z manualem.
marioaut, 2016-07-11, 15:01
Zdecydowanie najważniejsze w aucie - wydajna, automatyczna klimatyzacja! Dodatko aktywny tempomat i inne asystenty, zestaw głośnomówiący, wysoki komfort, ogromna przestrzeń bagażowa, oszczędny i mocny diesel o mocy ponad 200 koni mechanicznych i koniecznie do tego niespiesznie działająca skrzynia automatyczna.
Brzmi dobrze? Nie do końca - przynajmniej dla prawdziwego miłośnika motoryzacji. Niezadowolony właściciel E250 CDI ;)
Roland, 2016-07-11, 20:24
Najlepsze i najważniejsze - dźwięk przyspieszającego Maserati Ghibli. To jest auto z innej planety. Miałem różne ale przy Maserati już zostanę. Pozdrawiam!
Krzysiek, 2016-07-11, 23:16
U mnie to Quattro, bez tego nawet bym się tym autem nie zainteresował, potem fajne radio, i dodatkowe zegary na desce rozdzielczej. Jedyne czego mi brakuje to szyberdachu. :)
jebanysamochodziarz, 2016-07-11, 23:19
Ja uwielbiam w moim aucie zawartość jego dywanika za siedzeniem kierowcy. Jako że fotel kierowcy jest dziurawy na wylot to pieniądze wylatujące z kieszeni spadają na tylny dywanik. Zgromadziło się tam już prawdziwe bogactwo i można to śmiało traktować jako samoodkładająca się świnka-skarbonka.
piwo, 2016-07-12, 07:33
Dla mnie najwazniejsze w samochodzie jest zawieszenie. chcialbym aby samochody generwoaly 10G na zakretach. to by bylo cos.
a umnie w Citroenie c2 vts najfajniejsze jest to jak jest zwrotne skubane i jak dobrze sie prowadzi, spokojnie mozna wiekszkosc aut brac po zwentrzej na luku, a w oplu speedsterze najfajniejsze jest to ze jest konkurencyjne i powoduje po jezdzie drzenie rak, a w chwilach grozy zimny pot na plecach.
Maciek, 2016-07-12, 09:10
U mnie w samochodzie najlepsze są:
Pozycja za kierownicą przy prawidłowo ustawionym fotelu, jazda w zakręcie bo ma napęd na tył, silnik, bo się napracowałem żeby był w pełni sprawny i taki jest no i najważniejsze - pomarańczowe kierunkowskazy!
radosuaf, 2016-07-12, 10:36
U mnie duża ilość uchwytów na kubki, duże drzwi w kieszeniach, praktyczne schowki, niski próg załadunkowy bagażnika i niskie spalanie...

A tak na serio to logo :).
yanooshiiik, 2016-07-12, 11:27
To ja opisze 3, z plusami i minusami :)

A4 Allroad 2.0 TFSI S-Ttronic (2012)


+ silnik (dzwiek - poprostu ok, moc ok - 270KM po chipie, podoba mi sie lekkosc z jaka napedza to auto - 0 drgan od silnika, szkoda ze slabnie powyzej 160km/h - ledwo dociaga do 250km/h)
+ jakosc wykonania. poprostu Audi, nie ma co pisac
+ naped quatro (aczkolwiek wkurza cholerna podsterownosc tego auta, czuc ze silnik przed przednia osią, pluzy przodem przy kazdej okazji, trzeba sie postarac zeby poszedl bokiem)
+ ergonomia - wszystko jest tam gdzie sie czlowiek tego spod ziewa.
- absolutna katastrofa to pojemnosc baku. przy ostrej jezdzie tankuje co 300 km w trasie. porażka.
+ audio - calkiem dobre jak na seryjne.
+ niwzawodny :) (140tys od nowosci bez awarii).

BMW 640xD (2015)

+ silnik (dzwiek, tak(!) najlepszy z tych 3 samochodow, diesel, dzwiek chyba wspomagany glosnikami, ale coz tam, liczy sie efekt, genialny, bardziej jak benzynowe V8. A tak przy okazji w nowym sezonie F1 tez bedzie mialo generatory dzwieku. MOc, i przyspieszenie przy wyzszych predkosciach poprostu bajka. slabnie dopiero powyzej 220. Spokojnie dochodzi do licznikowego 265).
+ genialne adaptacyjne reflektory led. w zasadzie jezdzi sie w nocy jak za dnia. nie ma co porownywac nawet z xenonem w allroad. Przepasc.
+ jakosc wykonania lepsza niz w audi, ale tez 6*ka to inna kategoria i na dziendobry jest np.pelny pakiet skory itp.
- slaba wentylacja foteli. jezdzilem zastepczym A8 i tam to dzialalo genialnie - tutaj, troche zbyt slabo.
+ skrzynia - 8 biegow - genialna. nawet lepsza niz S-Tronic. Mam wrazenie, ze szybciej i lagodniej reaguje
+ ekonomia (egneralnie nei chodzi o koszt a o ilosc wizyt na stacji w dlugiej trasie) - spokojnie jadac mozna zrobic wynik na poziomie 5L w trasie, przy ostrym bucie na autostradzie ... max 12. W allroad trzeba to powiekszyc o +70%.
- w Audi mam wrazenie ze nie dokonca czujnik deszczu da sie do siebie dopasowac. ale w bmw .. .najlepiej go wylaczyc. zbyt rzadko wlacza wycieraczki :)
+ audio (harman) - genialne
+ prowadzenie .... najlepsze z tych 3 autek. genialne. mimo ze 4x4 to mozna fajnie zaciesniac zakrety gazem, raczej nadsterowne autko nawet z xDrivem. Nigdy, jeszcze nie odczulem zeby mi przod wyjechal nawet na deszczu.


Honda Type-R FN2 (2008)
(dodam ze auto kupione glownie do jazdy po torze)

+ silnik (narazie 201km, slabo, ale bedzie wiecej. dzwiek: na tor super, pasuje. Do jazdy na codzien ??? Nie wyobrazam sobie jak tym mozna jezdzic w dluzsze trasy. Mnie mozg boli po 15 minutach, >4 tys obr. na 6-tym biegu na autostradzie przy 140km, wiecej nawet strach jechac bo mozna stracic sluch). Na tor super. Na codzien ... tragedia.
+ pozatym, ekonomy class kompakt i tyle. dobrze wyposazony, slabo wykonany (ale to nei klasa premium wiec ok).
+ fajna skrzynia (chociaz przydalby sie 7 bieg do jazdy w trase bo mozna stracic sluch :)).
+ z tylu belka skretna, ale .... calkiem fajnie na torze sie zachowuje, naprawde neutralnie. Mam wrazenie ze allroad bardziej pluzy przodem niz type-r
qwerty, 2016-07-12, 12:58
jakosc wykonania lepsza niz w audi, ale tez 6*ka to inna kategoria i na dziendobry jest np.pelny pakiet skory itp. - szczególnie trzeszcząca konsola środkowa przy panelu wentylacji...
yanooshiiik, 2016-07-12, 14:58
@qwerty - byc moze to wyjdzie w praniu. autko ma 2 miesiace, poki co nie zauwazylem, zadnych trzaskow. ale fakt jezdzilem tez X6*ka to tam to wszystko trzeszczy juz w autach demonstracyjnych :(
radosuaf, 2016-07-12, 15:24
Dlaczego żadne testy w gazetach nie wspominają o tych trzeszczących plastikach? Ciekawe...
yanooshiiik, 2016-07-12, 15:34
@radosauf mi sie troche jeszcze trudno wypowiadac tak w pelni obiektywnie bo 6*ka ma 6 tys przebiegu. Moze i cos jak @qwerty wspomnial wyjdzie w praniu. Allroad ma 140tys PLUS i nic nie trzeszczy. Uwielbiam to auto. Chociaz to teraz bardziej zona uwielbia :).

Warto zwrocic tez uwage ze porownalem bmw 6 a A4. Bardziej obiektywne porownanie jakosci byloby gdybym porownywal z A7/A8.

Odnosnie X6 to trzeszczy gdy sie naciska te elementy, ale podczas jazdy nie zauwazylem. A kolega mi plakal ze mu trzeszczy to zaczalem naciskac i naduszac i trzeszczalo ... moze zepsulem :):). Ale fakt podczas jazdy ... nic.

W salonie o tym wspomnialem (odnosnie X6 i X5) to tak miedzy wierszami sie przyznali mowiac ... *no tak ale teraz w nowych modelach poprawilismy jakosc* - no coz zobaczymy :).

A gazety jak wiemy warto brac nie do konca na serio.
, 2016-07-12, 18:31
@MTM, jakie są różnice między owym sportowym a standardowym automatem? bo rozumiem, że mowa o ZF 8-biegów w BMW... ja jeździłem chyba tylko zwykłymi i na moje oko niczego im nie brakowało, jak najbardziej mogłyby być montowane w mocniejszych modelach i nijak by nie *zamulały* czy cokolwiek podobnego...

@radosuaf, logo Octavii Ci się podoba? :)

@yanooshiiik, a jak Ty hamujesz powyżej tych 200? :) oporem powietrza? ja mam zawsze opory jechać sporo więcej bo się boję, że nie wyhamuję przed tym *zamulaczem* jadącym 140 km/h i wyprzedzającym tira :) z okolic 200 to hamuje jak należy ale powyżej to tak średnio...

też mi audio bardzo pasuje (te Concert mam) i co prawda chciałbym mieć jak najlepszy dźwięk ale nie jestem na tyle melomanem aby tak dużo dopłacić za lepszy zestaw,

seria 6 super jest! :) chciałbym! tylko benzynowy i RWD... BMW nawet z xDrive cały czas ma ten silnik za osią więc będzie lepiej skręcać... gdyby Audi nie miało tego swojego *balastu* związanego z modelami FWD to pewnie by inaczej to rozwiązali...

no, jakościowo seria 5/6 jak i A6/A7 jest lepsza niż segment niższy i co najwyżej można się doszukiwać jakichś takich pojedynczych elementów i wpadek,
z drugiej strony też to może wkurzać bo to nie jest żadna czarna magia tylko po prostu trzeba tymi nowymi autami trochę pojeździć zanim się je zacznie sprzedawać i wychwycić te usterki... czy też nie powinno być tak, że się wsiada do nowego auta i w zasięgu ręki znajduje kilka trzeszczących elementów...

@Roland, lubię to! +1 :)

@Maciek, też bym mógł polubić jakiś samochód przede wszystkim za pozycję, jak na razie to najlepsza chyba była w GranTurismo...

@piwo, ja tak co do zawieszenia to mam podejście, że przede wszystkim ma *działać* a nie być twarde czy miękkie, komfortowe, wyginać czy nie wyginać... oczywiście to się wszystko ze sobą wiąże ale po prostu po mojemu to zawieszenie dzielimy na: słabe, dobre, znakomite albo miękkie, twarde, beton więc może być słabe i beton, miękkie i znakomite, dobre i twarde, itd... więc zrobienie betonu ze słabego zawieszenia nie zmienia go w dobrze czy znakomite bo dalej jest słabe ale beton :)

@Krzysiek, u mnie też quattro tylko tak to połączyłem ze skrzynią... nie chciałbym Audi bez quattro...

@marioaut, ale nie sprzedawaj tego Merola, poczekaj do 70-tki, zmienisz wtedy zdanie :D a poważniej to pewnie każdy przyzna, że kupuje się dany samochód trochę w ciemno i z czasem opinia może się mocno zmienić, na plus jak i na minus, na dodatek jest to tak względne i subiektywne, że nawet robiąc wszystko co się da, szukając informacji, czytając opinie można mieć inne wrażenia samemu siedząc w aucie... na dodatek krótka jazda próbna też często niewiele powie...

@poczekaj, no te diesle od 6 cylindrów w górę już rządzą się trochę innymi prawami niż 4-cylindrowe... chociaż ja sam dla siebie to chciałbym benzynowy silnik, diesla to w przypadku konieczności wykonywania naprawdę długich tras i istotnych oszczędności z tym związanych...

@Autostradowicz, chyba nigdy żadnym kabrio nie jechałem :) bo rozumiem, że jazda na otwartej pace się nie liczy ;)
piwo, 2016-07-12, 21:19
@Spalacz
ale ja sie w pelni zgadzam. dla mnie dobre zawieszenie to takie ktore powoduje ponad 1,1G w zakretach a slabe to to co generuje mniej. i tak dziele samochody. na te do d.py bo nie generuje 1,1G na zakretach i te wporzadku, bo generuja 1,1G na zakretach.oczywiscie im wiecej tym lepiej a im mniej tym gorzej. :)
, 2016-07-13, 01:59
A tak orientacyjnie, najlepiej na przykładach, jakie auto jakie przeciążenie generuje?

Np. mowa o seryjnych autach, na Michelin Pilot Super Sport:
- BMW M3
- Megane RS,
- A4 takie jak moje, na tych oponach oraz na gładkich profi-slickach
- Audi RS6
- Nissan GTR

Które auta są generalnie dobre a które złe w generowaniu przeciążenia w zakrętach? :)
piwo, 2016-07-13, 06:23
Megane rs:
https://www.youtube.com/watch?v=IFllJkhz3WI
gtr
https://www.youtube.com/watch?v=3T_ue06xbSs

ogolnie trzeba by poszukac. najlepsze sa wlasnie filmy z pomiarem G. kolejnym wyznacznikiem sa predkosci w luku. im wyzsza tym wieksze G. najlepiej tor poznan przed wejsciem na prosta startowa predkosc minimalna. Kolega w oplu speedsterze na sliku ma predkosc minimalna 160km/h w tym luku gdzie wiekszosc dupowozow na cywilach maja predkosci 120-130km/h czyli przepasc.

tuaj tez fajny film ale na mokrej nawierzchni wiec troche trzeba brac pomiar z przymruzeniem oka. :)
https://www.youtube.com/watch?v=ZOVFjR1NtBw
radosuaf, 2016-07-13, 08:29
@Spalacz:
Skoda to VAG, to samo, co Audi, tylko taniej, więc jest prestiż na osiedlu :).
Krzysiek, 2016-07-13, 11:25
Audi bez Quattro to tylko lepiej wykończony i droższy Volkswagen. :(
, 2016-07-13, 13:23
@piwo, ciekawe ile ja mam, nawet nigdy tego nie sprawdzałem, w aplikacji wyłączałem ten pomiar aby nie blokować transferu BT,

@radosuaf, no i nie ma quattro więc bez sensu nie przepala więcej paliwa

@Krzysiek, no, tak bym polemizował :)
poczekaj, 2016-07-13, 14:05
@Spalacz:
Nie miałem niestety okazji jeździć fajnym benzyniakiem (fajniejszym od 3.0 tdi), ale nie wykluczam w przyszłości posiadania takowego. Póki co nie jeżdżę dużo (ok 20k rocznie), ale większość to trasa, jak na warszawskiego słoika przystało. Może jak przyjdzie mi kiedyś dojeżdżać do pracy samochodem i będzie rozkład 50:50 trasa/miasto, to lepiej będzie mieć Pb. Póki jestem na dorobku, nie jestem gotowy na spalanie wyższe o 20-30% przy paliwie droższym o 5-15%. Wcześniej też nie pisałem o quattro, ale to jest oczywiście naturalne uzupełnienie konfiguracji samochodu przy 233 KM. Nie wyobrażam sobie tego w wersji FWD, więc traktuję to jako naturalny i obowiązkowy element, a nie coś co czyni ten samochód wyjątkowym.
MTM, 2016-07-13, 16:27
Spalaczu , różnica między sportową skrzynią automatyczną a standardowym automatem ( BMW F10 ) to wizualnie trochę inny lewarek + łopatki przy kierownicy .Dochodzi także funkcja Launch Control oraz spotkałem się z info , że soft skrzyni jest inny ale de facto to są te same urządzenia .
Autostradowicz, 2016-07-13, 16:45
Spalaczu, jeżeli nie jeździłeś jeszcze cabrio to akurat pora roku idealna aby nadrobić zaległości!

Jak chcesz to mogę mojego strupa na kilka dni udostępnić.
, 2016-07-13, 20:57
Autostradowicz, co to za rakieta? :) Mam misterny plan aby wrzucać na bloga testy aut *znalezionych na ulicy* a nie tylko nowych. Te nowe to i tak trzy na rok i same Audi :)

Ja w tej chwili to mam namiastkę wiatru we włosach jadąc na skuterze ;) Jak jadę do pobliskiego marketu to czasami bez kasku i już w ogóle motylem jestem :)
Autostradowicz, 2016-07-13, 22:49
Bardziej z niej dziadkowóz niż rakieta. CLK 320, powiew początku wieku.
W przyszłym tygodniu jedzie do lakiernika na codwuletnie otarcie ze rdzy.
Potem będzie lśniąca i gotowa do testów.

Mam 3 wozy, więc mogę użyczyć. Zaraz napiszę maila z kontaktem.
K.O.C., 2016-07-14, 08:20
@Spalacz: tylko uważaj co napiszesz o CLK... To przecież jest niemieckie. Jak tylko znajdziesz jakieś pozytywne cechy auta od razu będzie, że *sprzedał się, przecież wiadomo, że niemieckie koncerny przekupują wszystkich*.
PS: Swoją drogą, Niemcy płacą naprawdę znaczne kwoty na marketing i promocję. Nie wszyscy, ale wielu testom brakuje stronniczości. A w szczególności szerszej perspektywy - jak silniki mają wady materiałowo-konstrukcyjne które generują duże koszty i/albo *dieselgate* to jak dla mnie powinno to w teście i ocenie być ujęte. Nie mówię *pierwsza jazda* bo wtedy można ocenić jedynie pierwsze wrażenie. Problemem jest brak odniesień do problemów nawet po kilku latach obecności auta na rynku.
Autostradowicz, 2016-07-14, 09:36
@K.O.C.

Szukanie pozytywnych cech przez osobę Spalacza, który (jak wnioskuję z relacji z torów) docenia tzw. właściwości jezdne auta; w 15 letnim wynalazku, który zbudowany jest na podwoziu taksówki i ma kierownicę jak z dostawczaka może nie być łatwym zadaniem.

Może przekona go czterobiegowa skrzynia z nadbiegiem :), która zmienia biegi tak szybko, że w czasie oczekiwania na redukcję można zjeść kanapkę, albo ćwiartkę hipopotama?

W każdym razie cykl - stare ale jare może być przyjemnym powiewem stęchlizny dla tego bloga i szokiem poznawczym dla Spalacza
piwo, 2016-07-14, 13:29
Nie przeginasz? beszczelny jestes chlopie.
, 2016-07-14, 13:44
Wrzucać na luz! choć nie wiem o co chodzi :)

No i już dajmy spokój, nie drżę o życie wsiadając do *starego* bo 15-letneigo auta. Ha ha ha :) W sumie to pewien czas temu dzwoniłem po ogłoszeniach aby kupić sobie chyba 30-letnie auto, tzw. klasyka :) i warunkiem było to aby miał fabryczne pasy z tyłu no i miał. Gdybym nie potrzebował samochodu takiego jaki mam to możliwe, że trzymałbym pod blokiem właśnie coś pokroju 20-letniego jaktajmera pozyskanego w jakiś mniej lub bardziej przypadkowy sposób.
Autostradowicz, 2016-07-14, 22:32
Piwo, ja też nie kumam. Chyba Spalonego nie obraziłem, co najwyżej poużywałem sobie o samochodzie. W jakiś sposób Cię to ruszyło? Jeżeli tak to przyjmij moje szczere przeprosiny.
K.O.C., 2016-07-15, 00:23
Nie mam nic do auta, nie oceniam przez ten pryzmat również właściciela. Komentarz był zaczepny bo jak tylko gdzieś usłyszy się pozytywną opinię o niemieckim aucie to od razu w komentarzach masa hejtu, że sprzedał się, że kasę bierze, że nieobiektywnie. A tymczasem jak przysłowiowemu Kowalskiemu postawić nowe auto (niezależnie wygrywające testy czy je przegrywające) lokowane w klasie wyższej niż obecne auto tegoż Kowalskiego to opinia/ocena będzie najczęściej, iż jest to najlepsze auto na świecie. Komfort, prowadzenie i umilacze jazdy dostępne dziś w zwykłym kompakcie (nie premium) są naprawdę niesamowite i dla wielu osób to wystarcza aby oceniać auto w samych superlatywach. Ktoś kto ma na bieżąco porównanie wielu różnych aut danego segmentu wychwyci różnice ale zwykle tego nie mamy. Sam pamiętam swój przypadek gdy po różnych doświadczeniach pierwszy raz na dłużej *przygarnąłem* Renault Megane II. Auto było super, dobrze jechało, skręcało, mało paliło, wszysko ach i ech. Kilka aut później ocena jest inna ale kiedyś nie było co czego się odnieść...
@Autostradowicz: jestem pewien, że auto ma swój urok. Prawie każde ma wady i zalety. Inną sprawą jest waga jaką przykładamy do wad i zalet co daje łączną ocenę.
PS: starzeję się, bo Mercedesy z roku na rok coraz bardziej mi się podobają. Tłumaczę sobie, że to marka idzie w kierunku młodych:)
Tommy, 2016-07-15, 08:55
Płyta z największymi hitami lat 90-tych :v
piwo, 2016-07-15, 09:36
Widocznie po piwie bylem, bo jak czytam to raz jeszcze to sam nie wiem o co mi chodzilo, sorry :)
radosuaf, 2016-07-15, 16:12
@Tommy:
Przynajmniej tej płyty nie trzeba ciągle rozkręcać i skręcać ponownie :D.
, 2016-07-15, 20:23
@Tommy, ale po co wozisz tę płytę mając kaseciaka? ;]
radosuaf, 2016-07-15, 22:50
@Spalacz:
To Ty nie wiesz?! Jak powiesisz pod lusterkiem, to możesz oszukiwać radary! :D
Tommy, 2016-07-18, 10:19
Ej, co Wy myślicie - u mnie jest już nowoczesny sprzęt. Kaseciak ma bagażniku fabryczną zmieniarkę :)
Lukimp, 2016-08-26, 12:07
U mnie najlepsze jest to ,że nie brakuje mi: brak ramek drzwi😀. Jak bym je miał to samochód straciłby w moich oczach. Drugą rzeczą jest dźwięk boksera. Ja by tego nie było, nie kupił bym tego samochodu.😀
Rafal, 2016-09-01, 13:35
U mnie najwazniejszy jest szyberdach. Jak stoje w korku i kontempluje uciekajace przez palce zycie, to go sobie otwieram, wystawiam ryj do slonca i od razu mi lepiej
nedak, 2016-10-30, 20:54
Corolla e12 2002 - jedynym plusem tego pojazdu jest jego prostacka konstrukcja co owocuje bezawaryjnym przemieszczaniem się.
Drzewo1986, 2016-11-13, 14:24
Polo classic 1,4 60KM czyli destylat samochodu w starym stylu, prosto, tanio, bez udziwnień i systemów z powodu których człowiek się zastanawia czy to on prowadzi czy auto prowadzi jego. Nie neguje postępu i jakości nowych aut ale myślę, że warto mieć porównanie do czegoś prostego bo moze okazac się że nawet bez klimy da się żyć ;)
Paweł Tomaszewski, 2016-11-30, 18:53
Że na otomoto jest tylko 200 egzemplarzy tego modelu z polskim pochodzeniem (dla mnie ulepy z DE nie istnieją). Mowa o Accordzie CL7.

No i to, że co drugie auto jakie mijam, nie jest moim autem (piję do A4, Passatów i innych aut z segmentu D).

Pozdro dla Hondziarzy!
, 2016-11-30, 19:21
Accord CL7 fajnym samochodem jest! ;)

A4 z taką budą jak mój, z polskiego salonu, 2.0 TFSI i quattro to jest sztuk... 3 :)
Taki sam był wybór 6 lat temu, tj. z polskiego salonu nie było nic, w Niemczech były 4 sztuki, dwie mi pasowały, jako 2 latki (2008) z 60-80 tys. km były droższe niż w polskim cenniku mój nowy. Oczywiście wynikało to z tego, że te zagraniczne były na full-wypasie.

A tak bez zaznaczania silnika benzynowego, napędu... tylko samo Audi A4 (B8), przed liftem ale z zaznaczeniem, że ma być z polskiego salonu to takich aut jest... 64 :) większość to oczywiście 2.0 TDI... a ogólnie z importem to... 900.

Szkoda, że nie widać z zewnątrz jakiego pochodzenia jest dany samochód, miałbym bardzo unikalną furę i ludzie by mi zdjęcia robili na ulicy ;)

Ciekawe jest to, że najpierw się narzeka na nowe auta, że się zarz popsują a po kilku latach hurtowo są importowane jako używane, takie ponoć już się nie psują.
Paweł Tomaszewski, 2016-12-01, 12:35
@Spalacz

No teraz wchodzi taka akcyza na auta importowane, że PL egzemplarze na pewno zyskają na wartości :) Twój też :)
Norbert, 2016-12-14, 18:31
BMW 335d kocham za dwie turbiny.
Paweł, 2016-12-24, 00:35
Uwielbiam swój podłokietnik i grzanie w fotelu :)
Promill, 2017-01-24, 15:23
Ja bardzo lubię łopatki do zmiany biegów w moim aucie - były przez wielu krytykowane i parę lat temu BMW porzuciło to rozwiązanie, moim zdaniem bardzo niesłusznie. Łopatki są aluminiowe, a przede wszystkim symetryczne - każda z nich obsługuje zarówno redukcję jak i zmianę w górę, no i działają w dobrą stronę (czyli naciśnięcie to redukcja). Przy normalnych łopatkach czasem się nie da sięgnąć do tej właściwej, a tu tego problemu nie ma :) Korzystam z nich bardzo często, więc to jeden z ulubionych detali w moim aucie.
Joter, 2017-04-20, 08:06
Czytam spalacza od niedawna i przyznam ze zacząłem utożzsamiac tą nazwę z moim dupowozem :) a więc co najlepsze w moim spalaczu benzyny ? No dokładnie to od czego ten synonim pochodzi. V6 biturbo w a6c5 avancie z manualną skrzynką :)
Silnik poezja jak dla mnie, dzwięk v6, elastyczność i moment klekota jeno spalanie nie te ale coś za coś. Silnik póki co seria ale do wakacji chce zmodzić na stage1 czyli okolice 300 kucy w rodzinnym dupowozie powinno starczyć - na jakiś czas.....pozdrawiam..fan oooo

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *