Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Jedzie kierowca, jedzie samochód

wykres kierowca i samochód

Na moje oko trochę wypaczamy rzeczywistość i naginamy prawa fizyki więc przygotowałem prosty wykres przedstawiający relację "jedzie samochód" do "jedzie kierowca" na różnych amatorskich imprezach motorowych.

Początek osi X oznacza, że jedzie niemal wyłącznie samochód i płynnie przechodzi w jazdę niemal wyłącznie kierowcy. Oś Y przedstawia prędkość, sukces, ogólnie mówiąc efekty tej jazdy.

Nie ma czegoś takiego na świecie, że gorszy samochód sam pojedzie szybciej niż lepszy samochód sam pojedzie szybciej... nie mówiąc już o tym, że w tym lepszym samochodzie miałby więcej jechać kierowca niż owy samochód...

W moim przypadku, jeżeli ja w Audi A4 jadę szybciej niż inni to znaczy, że...

...Audi A4 to bolid wyścigowo-rajdowy i jest tak wspaniały, że bije na głowę wszystkie inne auta!

...fajnie by było jakby tak było, niestety tak nie jest, nawet ja tak nie myślę ;) więc...

...w przypadku innych zawodników samochód jedzie jeszcze w większym stopniu niż w moim przypadku...

...co widać na wykresie, tj. aby osiągnąć poziom sukcesu [A] trzeba w najlepszym aucie (1) napocić się mniej niż w średnim (2), a w najsłabszym (3) trzeba napocić się najwięcej...

...aby osiągnąć sukces [B] trzeba w najgorszym aucie być już mistrzem kierownicy, jechać szybciej niż producent auta miał na myśli, wyciskać z niego więcej niż się da... sukcesu [C] w najgorszym aucie nie da się fizycznie osiągnąć...

Teraz wszystko jasne? ;)

Komentarze (17) skocz na koniec

RACETEC, 2013-03-22, 22:19
Trochę to skomplikowane, ale zgadzam się :)
Aczkolwiek, czasem w generacle pomiędzy M-kami i evo zdarza się CRX, który po prostu fizycznie nie powinien się tam znaleźć, a jest (czyli słabe auto i sukces)
Krzycho, 2013-03-22, 22:22
Dla mnie nie jasne jest dlaczego Evo jest wyżej niż Sti? Jakoś to Subaru jest bardziej popularne i jak pół kilometra od kogoś jedzie Subaru to na 99,9% wiadomo, że to subaru i to jest piękne :) Nie rozumiem natomiast fenomenu Evo. Przecież nawet sam Colin McRae jeździł Sti.Że Evo od bodajże VII generacji ma już komputer w którym można ustawić *tarmac, gravel i snow*, czyli teoretycznie samochód pomaga bardziej kierowcy niż konkurent z Boxerem? Ceny Evo też wyższe...
PWEN, 2013-03-22, 22:25
Wprawdzie pominąłeś kilka elementów, ale generalnie założenie logiczne :-)
, 2013-03-22, 22:29
@RACETEC, znaczy to po prostu, że pokonany kierowca tej M-ki czy Evo za CRX uzyskał swój wynik przede wszystkim dzięki *jeździe auta*... ewentualnie wszyscy byli znakomitymi kierowcami, ale ten w CRX był znakomity^2

@Krzycho, bo te Evo na wykresie jest po tuningu z 450KM a STI seryjne... nie ma to przecież znaczenia w tej dyskusji...
naLeśnik, 2013-03-22, 23:03
Pięć razy przeczytałem i chyba zaczynam rozumieć o co ci chodzi :P
wrxiak, 2013-03-22, 23:32
Przydal by sie jeszcze wykres zaleznosci pieniedzy wydanych na benzyne i driveart do progresu umiejetnosci
PWEN, 2013-03-22, 23:50
Generalnie jest tak, że lepszy kierowca powinien zawsze wygrać, ale... czy będzie tak jeśli: jest ślisko i porównamy ośkę i 4X4? czy długa prosta nie *położy* szumachera w cywilnym pudełku ver. amatora w 400 konnym aucie, czy slick nie zdobywa sekund w porównaniu do drogowej opony ? itd. itd..... założenie jest logiczne, ale lekko akademickie... za dużo jest elementów, które mogą mieć wpływ i obalać samą zasadę..... nasze RS*y to potwierdziły nie raz.... dawaj edytowalny wykres z wieloma zmiennymi, może być macierz :-) i widzimy się w niedzielę... przedyskutujemy temat
, 2013-03-23, 00:03
@PWEN, niepotrzebnie rozróżniasz te elementy bo to jest właśnie to na co się składa *jedzie auto*... slick, 4x4, masa, moc, itd... są różne warunki w których najlepiej jadą różne auta, więc nie jest powiedziane, że to zawsze te same auta mają wygrywać... tak samo *jadą same* auta w klasie 4 jak i w pozostałych...
Artur, 2013-03-23, 15:57
Spalacz nie robisz zapowiedzi i relacji z jutrzejszego RS-a???
Podpowiem Ci że tor jest suchy ;) i mam nadzieje że taki będzie też jutro ;)
, 2013-03-23, 17:37
Jutro przed rally sprintem pojadę na trening o obmyślę taktykę :) może być i sucho...
PWEN, 2013-03-23, 18:32
Suchy to on może i był, ale został delikatnie zwilżony, bo wpadło tam dwóch takich i rozwieźli troszeczkę.... :-)
Krzycho, 2013-03-23, 22:17
Taa, jak już się wybrałem na tor to przywitał mnie suchy asfalt i nici ze ślizgania :( Przynajmniej ujrzałem śmigające STI i trochę się przestraszyłem, że tak szybko można tam jechać (na ucho to z 80-90km/h w zakręcie miał).
Zastanawiam się nad tą *nową ofertą* Driveartu i Cartmaxu, czyli te zawody(?) na gokartach, tak jak Spalacz mówiłeś - skoro nie mogę samochodem to żebym na gokartach próbował. Też byś się na to pisał?
Zell, 2013-03-25, 14:09
Przecież to wszystko jest oczywiste, więc nie wiem po co to piszesz. To proste, że dostaniesz bęcki od dobrego kierowcy i jak masz lepsze auto (do warunków) to pokonasz kierowców, którzy są na Twoim poziomie.
A jeśli chcesz się wytłumaczyć, że to Ty jedziesz, a nie auto... to cóż, Nissan GTR na mokrym, z kierowcą wyścigowym za kółkiem (ktoś z F1 czy WTCC, nie pamiętam), na mokrym robi lepszy czas z systemami włączonymi, na suchym odwrotnie ;) Nie bez powodu kontrola trakcji i aktywne zawieszenia zostały w F1 zakazane ;)
, 2013-03-25, 14:45
Nie, nie chcę się wytłumaczyć, że to ja jadę, tylko pokazuję, jak to na tym oczywistym wykresie wygląda. Jeżeli ja jadę a nie auto to w przypadku wszystkich którzy są wolniejsi a jadą w takim samym oraz lepszym aucie udział *jechania auta* jest jeszcze większy niż w moim przypadku.

W moim przypadku jest tak samo, na suchym lepiej jadę bez systemów, na mokrym, choćbym się sprężał nie wiadomo jak, trzymał linię, itd.. to z całkowicie włączonymi systemami trakcji jadę szybciej, tak na zwycięstwo w amatorskiej imprezie motorowej ;) pokonując wiele mocniejszych i bardziej doświadczonych zawodników.

WAŻNE! przede wszystkim *auto jedzie* jako całość, a nie tylko chodzi o samą elektroniczną kontrolę trakcji. Jeżdżąc autem bez systemów kontroli trakcji wcale nie oznacza to, że sami jedziemy.

Ja mam *diagnozę* swoje jazdy sprzed pół roku (mam nadzieję, że teraz już jest nieaktualna :) że jeżdżę biernie, auto mi się trzyma samo drogi, opony mnie trzymają w zakręcie, zawieszenie *poci się* abym nie wyleciał z drogi, dobry układ kierowniczy w moich rękach się marnuje, generalnie nie widać abym aktywnie tym A4 jechał, że da się nim o wiele wiele szybciej jechać... a teraz to po prostu jadę bo jadę, gdyby zablokować skręconą kierownicę i popchnąć auto w zakręt to by ono przejechało tak samo szybko jak ze mną u steru :) ps. podczas tej rozmowy nie było w ogóle mowy o systemach trakcji i innej elektronice...

To było pół roku termu, teraz już moje umiejętności nieprawdopodobnie wzrosły, więc jest to nieaktualne :)
opolanin, 2013-03-26, 07:42
To może tak na próbę daj poprowadzić swoje A4, któremuś *wyścigowemu* znajomemu - ciekawe ile by ukręcił...

pozdrawiam *spalaczy* :]
, 2013-03-27, 10:41
@opolanin, ale to ja wygrywam albo prawie-wygrywam ostatnio różne pojeżdżawki :] zbieram puchary i ordery...
Krzycho, 2013-03-27, 23:22
Hmm, ~1600kg A4 w Quattro szybsze od lżejszych i mocniejszych STI i EVO :) *How is that happening?*

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *