Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (89) | Wydarzenia (65) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (12) |

Ubytek oleju Millers XFS w silniku Audi 2.0 TFSI

Oleje do silnika 2.0 TFSIPrzejechałem już 5 tys. km na oleju Millers XFS 5W40. Ubyło go troszkę mniej niż oleju Castrol Edge 5w30. Millersa mniej ubywa podczas mocniejszej jazdy, w korkach różnic nie widać, oba tak samo osmalają końcówkę wydechu.

Do tej pory już było o tym, że silnik 2.0 TFSI "bierze olej", po zgłoszeniu tego faktu w ASO wykonywane jest tzw. olejowe Stage 1, a potem wymieniłem olej Castrol Edge 5w30 na Millers XFS 5W40.

Olej Castrol Edge 5w30 4L

Olej Millers XFS 5W40 5L i 1L

Teraz przejechałem 5 tys. km na Millers XFS 5w30 i coś na ten temat mogę napisać... zarazem jest to ostatnia relacja pomiarowa, nie będę już tak dokładnie śledził stanu oleju, robił zdjęć... wątek olejowy będę poruszał jedynie gdy coś ciekawego się wydarzy...

Dodam, że moje możliwości oceny danego oleju są mocno ograniczone. Mogę jedynie określić poziom ubytku oleju oraz jego chwilową temperaturę. O poziomie ubytku rozpisuję się tutaj, a co do temperatury to oba oleje "zachowują" się tak samo, 95-105 stopni C to normalny zakres, przy mocniejszym traktowaniu silnika może wzrosnąć do ponad 110 stopni, a przy jeszcze mocniejszym traktowaniu na torze do 115 stopni (tylko ma chwile, szybko spada).

Sam nie jestem w stanie określić różnic laboratoryjnych między olejami, a kolor, zapach i smak :] mają taki sam... Millers jest troszkę gęstszym olejem, ale też bez opakowania ciężko stwierdzić który będzie którym.

Zapewne właściwe różnice między olejami wymagają fachowych badań laboratoryjnych, porównaniu różnych parametrów podczas intensywnej pracy silnika (każdy widział to w reklamach), ale mnie interesował w zasadzie tylko poziom ubytku tego oleju.

Wnioski po wymianie oleju Castrol Edge 5w30 na Millers XFS 5w40

  • Po przejechaniu 5000 km ubył 1 litr oleju Millers XFS 5w40, co daje 200 ml na 1000 km. W tym czasie trzy razy jeździłem po torze, ale też sporo stałem i turlałem się w korkach. Wydaje mi się, że Millersa (względem Castrola) mniej ubywa podczas jazd po torze oraz drodze z większymi prędkościami, a podczas jazd w korkach i z niską prędkością ubywa go tak samo dużo jak Castrola. Średnia dla Castrol Edge 5w30 wyniosła 225 ml na 100 km, ale wtedy też pięć razy byłem na torze.

  • Nie stwierdziłem żadnych innych różnic po zalaniu Millersa. Silnik pracuje tak samo, osiągi takie same, itd.. w końcu ma właściwą normę dla silnika 2.0 TFSI więc trudno aby różnice były widoczne.

  • Przejechałem już prawie 10 tys. km po Stage 1 i dalej średni ubytek utrzymuje się w okolicach tych 200 ml na 1000 km. Przy czym jakbym całe 1000 km zamulać i turlał się w korkach to pewnie dałoby się ze 400 ml ? przepalić. Próg do Stage 2 (wymiana tłoków) wynosi 500 ml na 1000 km. Z drugiej strony przepalanie podbijają mi jazdy po torze. Ogólnie na moje oko jest w porządku, wcześniej też było...

  • Dalej będę wlewał olej Millers XFS 5w40, przynajmniej do kolejnej wymiany oleju w ASO ;) wychodzi na to, że pod kątem ubywania to Castrol Edge 5w30 też jest dobry, innymi słowy, olej nie ma tutaj większego znaczenia...

Po wymianie oleju na Millers XFS 5W40

Bagnet serwisowy po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI po wymianie oleju na Millers 5w40

Stan po wyjechaniu z ASO po wymianie oleju. Do silnika 2.0 TFSI wlewa się 4,6 litra oleju, co na bagnecie stanowi około 24-25 kresek. I to maksymalny poziom oleju jako można utrzymywać, wlanie większej ilości skutkować będzie stosownym komunikatem na komputerze. Pomiar na skali komputerowej też wskazuje MAX, przy czym tutaj zwykle ten poziom utrzymuje się dość długo mimo ubytku oleju na bagnecie. Zwykle 20 kresek jeszcze wskazuje MAX w komputerze. Olej po wymianie jest czysty, koloru olejowego ;) za chwilę taki już nie będzie...

1000 km po wymianie

Bagnet serwisowy 1000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI 1000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Po 1000 km trochę oleju ubyło, choć na skali komputerowej nie było tego widać. W tym czasie brałem udział w treningu cars4fun na Torze Kielce 7 czerwiec 2012, gdzie co prawda jakoś szczególnie dużo nie jeździłem (nie było pomiaru czasu, nie chciało mi się trenować), ale pewnie z 10 okrążeń zrobiłem. Ubytek oleju można właśnie tym torowym treningiem tłumaczyć.

Przy okazji odkryłem nową funkcjonalność, tj. skalę pomiaru oleju pomiędzy zegarami, a nie na głównym wyświetlaczu. "Samo" się wyświetliło, nie wiem co trzeba zrobić aby wyświetlać poziom oleju w tym miejscu. Jak widać na zdjęciu, ta skala ma jeszcze po jednym dodatkowym klocku u dołu i góry.

Skala między zegarami 1000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

2000 km po wymianie

Przed dolewką...

Bagnet serwisowy 2000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI 2000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...300 ml oleju w miarce kuchennej ;) ps. już nie ustawiam miarki na silniku, jakby mi się wylała to nie wiem co... dobrze by nie było...

Dolewka 300 ml oleju 2000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...i stan po dolewce... 300 ml = 10 kresek na bagnecie...

Bagnet serwisowy po dolewce po 2000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI po dolewce po 2000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Wychodzi na to, że ubyło aż 300 ml od ostatniego pomiaru. Tutaj zwalić winę można na sporo miejskiej i zakorkowanej jazdy oraz wizytą na Tor Poznań Track Day - semi-slick - 16 czerwiec 2012. Jeden klocek na skali komputerowej ma odpowiadać 125 ml, czyli wskazanie ubytku 250 ml (przy dolewce 300 ml i powrocie do stanu MAX) można uznać za prawidłowe, tj. zgodne z tym co widać na bagnecie.

3000 km po wymianie

Pomiar oleju MMI 3000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Jechałem i nie chciało już mi się zatrzymywać aby sprawdzić poziom oleju na bagnecie, zrobiłem zdjęcie w czasie jazdy. Brakuje 3 klocków od poziomu MAX. Tym razem trafił się Rally Sprint żużlowy na Torze w Lublinie 2012, no i ubyło trochę oleju.

4000 km po wymianie

Czas dolewki. Chwila przed...

Bagnet serwisowy 4000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI 4000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...dolewka tym razem 400 ml bo stan niski, przetrzymany specjalnie do tych 4000 km...

Dolewka 400 ml oleju 4000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...i po dolewce, po odczekaniu kilku minut aby większość oleju spłynęło do miski olejowej...

Bagnet serwisowy po dolewce po 4000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI po dolewce po 4000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Tak, zdjęcia robione korkiem od wlewu oleju... i tutaj niespodzianka, tj. trochę rozjechały się wskazania bagnetu ze skalą komputerową... po 1000 km też było ponad 20 kresek co dawało MAX na skali, a teraz, że brakuje 250 ml oleju do MAX... zwykle jest odwrotnie, tj. skala komputerowa pokazuje więcej niż widać na bagnecie (po Stage 1 się zmieniło, aktualizacja oprogramowania)... co do warunków drogowych to nie byłem na żadnym torze a kręciłem się w koło komina, miejska jazda, stałem w korkach, itd..

5000 + 150 km po wymianie

Po 5150 km kolejna dolewka, a ubytek oleju spowodowany był kontynuacją jazdy w koło komina, stania w korkach, powolnej jazdy w trasie typu Zakopianka na feriach... pomiar na dzień przed dolewką...

Pomiar oleju MMI 5000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...dolewka 300 ml oleju, następnego dnia...

Dolewka 300 ml oleju 5000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...i pomiar...

Bagnet serwisowy po dolewce po 5000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

Pomiar oleju MMI po dolewce po 5000 km po wymianie oleju na Millers 5w40

...trzeba rozgrzać silnik... ale po rozgrzaniu poziom wskazał taki sam... czyli wracamy do poziomu z punktu wyjścia, czyli wyjazdu z ASO po wyminie oleju na Millers XFS 5W40. Rachunek jest prosty, ubytek 1 litra oleju po przejechaniu 5 tys. km daje średnio 200 ml na każdy 1000 km.

Komentarze (42) skocz na koniec

Rosso, 2012-07-21, 13:29
A jaka jest różnica w cenie między Castrolem a Millersem?
, 2012-07-21, 15:16
Cena obu jest mniej więcej taka sama, 5 litrów za około 200 zł. Edge 5w30 można też taniej trafić w marketach, widziałem raz chyba 4 litry za 120 zł. Choć ogólnie trzeba uważać, aby nie kupić podróbki, bo nawet Edge podrabiają.
Slawek72, 2012-07-22, 20:30
Czyli wrażenia podobne, u mnie po zalaniu Millersa 0W40 bierze mniej niż wcześniej, mianowicie ok 30ml/1 tyś km(wcześniej 70ml), z tym jazda jest typwo cywilna, czasem jakieś tam mocniejsze depnięcie i mało miasta...
, 2012-07-22, 20:40
@Slawek72, tak, wydaje m się, że główna różnica jest taka, że ubywa mniej podczas mocniejsze jazdy... ps. ubytek 30 czy 70 to brak ubytku ;)
Marcin, 2012-07-22, 23:12
Millers ma o ok. 8% większą lepkość w temp. pracy silnika niż Castrol, z grubsza przekłada się to na o tyle mniejsze zużycie silnika. Ale Millers to olej FullSAPS. Zastanawiałeś się na nagarem na zaworach
(bolączka FSI/TSI/TFSI) i związanym z tym spadkiem mocy, mierzysz czasem moc lub oglądasz zawory? Powinieneś spojrzeć na nie, zwłaszcza przy takim zużyciu oleju jakie miałeś na początku (przedmuchy do dolotu). Castrol wypuścił ostatnio Edge z dumnie nazwaną technologią FST (dodatek tytanu), ma nieco lepsze parametry niż stary Edge. Najważniejsze żebyś nie stał się kolejnym olejowym onanistą, sprawdź zawory :).
, 2012-07-22, 23:20
@Marcin, pewnie są zawalone nagarem skoro mają być... mocy nie mierzyłem bo spadku czy innych potencjalnych problemów nie odczuwam, zaworów też nie oglądałem... mam je dać do czyszczenia? już teraz wielu znajomych mi mówiło, że szukam dziury w całym, teraz jeszcze mam po hamowaniach i z zaworami jeździć? ;)
Marcin, 2012-07-22, 23:39
Dużo jest wątków o silnikach FSI 3.2 i 4.2 z Audi, syfie na zaworach i spadkach mocy rzędu 70 KM. Podobno w TSI jest to mniejszy problem, choć VAG w nowym 1.8 TSI wprowadził okresowy wtrysk pośredni, żeby paliwo obmywało i czyściło zawory (druga kwestia to redukcja emisji cząstek stałych, tak, wtrysk bezpośredni benzyny zwiększa ich ilość i ekolodzy już się zaczynają burzyć), więc problem w TSI pewnie nadal istnieje. Jeśli się ścigasz lepiej chyba poświęcić czas tej sprawie niż zabawie z aparatem fotograficznym i bagnetem olejowym co 1000 km :). Wystarczy prosty endoskop za 200 zł.
, 2012-07-23, 00:22
@Marcin, nie chcę endoskopu i oglądać zaworów ;)
ścigam się amatorsko, okazyjnie, nie tuninguje, nie poprawiam auta na tę okazję, jedynie mam sportowe opony, które kolejny raz nie chciało mi się zakładać, a pewnie dają one więcej niż dodatkowe 100 KM...
zabawa z aparatem jest mi potrzebna aby spamiętać ile oleju i kiedy dolewałem, choć mógłbym to sobie na kartce zapisać, ale wtedy by to była zabawa z długopisem...
TOMA52, 2012-07-23, 16:47
@Marcin - Millers XFS to olej 100% PAO, a nagar nie bierze się z popiołów siarczanowych w oleju, tylko z przepalonego oleju mineralnego, takiego jak Castrol (zrobiony z oleju bazowego grupy III API). Między olejem full SAPS (ACEA A3/B4), a mid-SAPS (ACEA C2, C3) jest max. 0.8% różnicy zawartości popiołów siarczanowych. VAG do swoich silników z DPF-em zaleca oleje z normą VW 504/507, a więc z ACEA A3/B4 - fill SAPS właśnie ;-)
kaden, 2012-07-26, 11:39
Wiecie co. ja to się dziwie, że teraz jest takie powszechne budowanie silników, które z założenia biorą olej. o co tu chodzi? może ktoś mi wytłumaczyć. nie jestem jakoś mocno otrzaskany w świecie motoryzacyjnym i może coś źle sobie tłumacze. dodam jedynie, że na tak zwanym własnym podwórku mam leciwe uno jeszcze z włoch i rolke już chyba z turcji ale też już ponad 10-letnią i te auta nie biorą grama oleju. oczywiście użytkowane są normalnie. mam też do czynienia z bmw jedna coś tam bierze od wymiany do wymiany, druga przepala ile się wleje ale jest do upalania no to upala tego oleju ile chce.

jak to jest. inżynierowie robią to celowo? np. brat jeździ oplami i tam olej to się dolewa litr co 1000km i w instrukcjach pisze, że to norma . to jakiś spisek, żeby ludzie silniki zacierali, czy co?

coś tam kojarze, że turbo biorą ale, że zwykłe wolnossące też, dlaczego?
, 2012-07-26, 13:20
@kaden, jedna z opcji jest taka, że robione są teraz mniejsze tłoki (na wysokość, ta *końcówka* tłoka, gdzie są pierścienie) aby były lżejsze (lepsze osiągi, itd), przez to jest mniej pierścieni zbierających olej oraz mają mniejszy zakres ruchów, przez to nie są w stanie całego oleju zebrać ze ścianek cylindra...

1 litr na 1000 km to już trochę przegięcie, to już wychodzą po prostu spore koszy, co dwa tankowania trzeba wlać litr oleju za 50 zł...

Audi podaje w zbiorczej instrukcji dla modelu, że do 0,5 litra jest OK ale jeżeli na stałe tyle komuś ubywa to zaczynają coś działać.. mi ubywa średnio 0,2 litra (z jazdami na torze) i też w sumie mogłoby ubywać mniej skoro innym ubywa mniej ;) niektórzy dalej reklamują silnik z takim ubytkiem... z jednego litra pojemności jest ponad 100 KM, niektórzy tuningują do 140-150 KM i też im nie wzrasta ubytek...
kaden, 2012-07-27, 08:40
Właściwie racja 100KM z litra było jeszcze z 5 lat temu zarezerwowane dla topowych konstrukcji, które zawsze jakiś olej brały. teraz takie moce spotyka się w dupowozach.
mrrr, 2012-07-27, 09:23
@SpalaczBenzyny: w żadnym sprawnym silniku pierścienie nie zbierają całego oleju z powierzchni cylindra. Gładzie cylindryczne są honowane, a nie polerowane właśnie w tym celu - żeby mimo tarcia pierścieni, utrzymywał się film olejowy. Gdyby zbierały całej olej, to by nie było smarowania. Im większe siły powstają w układzie korbowo-tłokowym i im wyższe prędkości ruchu tłoka, tym więcej oleju powinno zostawać na ściankach i tym więcej oleju ubywa w czasie jazdy.

Co do wysokości tłoka, tu masz różne tłoki do zabytkowego boksera subaru:

http://wcssp.webclub-subaru.com/legacyrs/000003411.JPG

wysokie? ;)

@kaden: wysilone, wysokoobrotowe silniki zawsze brały olej - np. ej207, f4r, b16, k20, f20c i nikt nigdy nie uważał tego za wadę. Tylko że one były kiedyś zarezerwowane do samochodów usportowionych, lub sportowych. A teraz mamy dałnsajzing i samochody budowane przez księgowych i w efekcie wszystkie silniki są wysilone...
, 2012-07-27, 14:34
@mrrr, nieskie tłoki, bo takie miały być w aucie, które z 2 litrów ma 300 i więcej KM ;) oleju też pewnie przepala sporo...
Rob, 2012-08-09, 15:13
Pomiar oleju przez bagnet.
Jak nalezy czytac podzialke, jak odniesc te wskazania do litrow?
Czy rozgryzles to?
Rozumiem tez, ze nie zauwazyles zadnej racjonalnej zaleznosci miedzy wskazaniem MMI a bagnetem.
pozdrawiam z PC bez polskich znakow.
, 2012-08-09, 17:35
@Rob, po olejowym Stage1 pomiar przez MMI wskazuje mniej więcej to co widać na bagnecie, tak pi razy oko ;) wcześniej MMI wskazywało sporo więcej niż było widać na bagnecie...

tak na dobrą sprawę to bagnet jest niezbędny aby określić dokładnie ubytek oleju gdy mierzyłem efekty Stage1 czy po zalaniu Millersa... tak na co dzień to wystarczy pomiar MMI i utrzymywanie stanu w zakresie 50-100 proc. skali...
Marcin, 2012-08-18, 15:27
@SpalaczBenzyny skoro często jeździsz po torze, to nie chciałeś spróbować zalać millersa CFS5w40? Ja u siebie mam 2.0TFSI ponad 240KM i wszystkie oleje znikały w granicy 0,5-0,6l/1000km (castrol, millers longlife, motul specyfic, motul x-lite). Na tym millersie spadło do 0,3l/1000km a samochód łatwo nie ma. Tak z ciekawości, to jakie miałeś maksymalne temperatury oleju na torze a jakie podczas upalania po mieście i trasie?
, 2012-08-18, 19:11
@Marcin, CFS 5w40 nie ma napisanej na opakowaniu normy VW 502/4 (choć oczywiście je spełnia) więc w ASO mi go nie wleją tak aby zachowana była gwarancja... tyle... myślałem nad nim i pewnie będę go wlewał później...

na torze miałem max. 115-117 stopni, od razu spadało... szybka jazda na autostradzie to 110 stopni, normalna jazda ok. 100... łagodna jazda poniżej 100 stopni... podczas postoju, gdy silnik kręciłby się na luzie przez długi czas to pewnie temperatura by spadła do 95 stopni...

ps. zjaw się 30 września albo 20 października na torze w Poznaniu ;)
kapode, 2012-09-30, 14:15
@SpalaczBenzyny - silnik forda 2.0 240KM ecoboost bierze mi 80ml / 1000 km. Byłem zaskoczony takim dużym braniem, no ale widzę że konkurencja ma podobnie :)
vag, 2012-11-07, 20:24
Niestety w przypadku 2.0tfsi spożycie oleju może sięgnąć nawet 1 litra na 1000km, wynika to przede wszystkim z pierścieni, które nie zbierają tak oleju z tłoków przez co olej spala się w komorze. Z tego co wiadomo teraz większość silników tak pobiera sobie olej. Kolegi ford 2.0 bierze pol litra.
Marcin, 2013-03-27, 23:40
Jakiego typu pierscienie tłokowe posiada 2.0 TFSI? Ogladal ktos? Jesli tzw 3-czesciowe to wcale sie nie dziwie ze silnik zre olej. Ktos tu tutaj pisal głupoty o niby wysileniu silnika itp - kolego znam kilka bardz ale to bardzo wysilonych diesli i nie biora oleju. W dodatku stary 1.8 AUQ 179 PS ( wysilony?) - nie bral oleju w zauwazalnych ilosciach - tzn od wymiany do wymiany nie dolewałem ( wymiana co 15 tys)

Polecam dowiedziec sie jakie pierscienie siedza w tych silnikach poniewaz w starym 2.0 AQY 8v 115 koni - problemem byly wlasnie pierscienie i silniki rowniez lubily wciagac olej - a wcale wysilone nie byly. Po wymianie na normalne pierscienie firmy Goetze po dotarciu silniki przestaja prawie w ogole brac olej (!) Poszukacjie tamtu na forumGolfa
, 2013-03-27, 23:50
@Marcin, nie wiem jakie są pierścienie, ale z takich pobieżnych rozmów to ponoć ma ich być mało (chyba właśnie 3 częściowe), bo wysokość tłoka też jest mała, aby w ten sposób ograniczyć ich masę, aby były lepsze osiągi... ale nie znam się, tak tylko słyszałem...
Marcin, 2013-03-29, 16:42
Chodzi o budowe pojedynczego pierscienia, ktory sklada sie jakby z 3 czesci - mozna je spotkac w wielu silnikach - po wymianie na *normalne* czyli jednoczesciowe problem rzygania olejem po zaworach powinien znaczaco ustac ( oczywiscie wiele zalezy od kondycji silnika ale w niewyeksploatowanych jednostkach zazwyczaj nie ma jeszcze *progow* na tulejach cylindrów, wiec powinno to znaczaco pomoc)
, 2013-03-29, 19:53
@Marcin, ja jestem *zadowolony* z przepalania takie jakie jest, więc jak taki stan będzie się utrzymywał to nic nie będę robił...
Marcin, 2013-03-29, 23:31
@Spalacz , tu nie chodzi o Ciebie ale o rozwiązanie przyczyny w ogóle. Nie wiem jak wygladaja korby w silniku ktory kwalifikuje sie do stage 2 i jak wygladaja te nowe ktore zakladaja w serwisie. To mnie wlasnie ciekawi. Możliwe bowiem, że starczy wymiana pierscieni aby problem zlikwidować. Zbyt mało mamy danych na temat rożnic stare korby Vs. Nowe *poprawione* - niestety.
Mariusz, 2014-07-22, 22:12
Ciekawi mnie ile kosztowała by wymiana pierścieni na normalne nie jeżdzenie na tym szajsie
Grzesiczek, 2015-02-13, 17:12
Spalaczu , o ile kojarze to juz masz przejechane ponad 100kkm , jak teraz wyglada spalanie oleju?
, 2015-02-13, 17:41
Tak, mam już ponad 111 111 km :)

spalanie jest cały czas takie same, przy czym jest ono *podbijane* przez jazdy po torze...

teraz mam ok. 7 tys. km przebiegu od wymiany i dolałem już 1,5 litra + dajmy na to 0,3 litra jako nadmiar ponad MAX (taki stan mam teraz) co wlali w serwisie czyli w sumie przepalone 1,8 litra na 7 tys. km i to daje ok. 260 ml na 1000 km...

przy czym byłem 4-5 razy na torze a każdy wyjazd to przepalanie nawet 200 ml czyli na samym torze mogłem już przepalić 0,8-1,0 litra... bez jazd na torze wyszłoby przepalanie o połowę mniejsze, 130 ml / 1000 km...

ale trzeba to sprawdzić na żywo, bez wizyt na torze, teraz to właśnie wrzucam wszystko do jednego worka, przy kolejnej wymianie oleju (co 15 tys. km) podliczam ilość wlanych butelek oleju i wtedy mi wychodzi...

aktualny olej to Millers Oils EE Longlife 5w40 NANODRIVE (VW 502.00), wymiana co 15 tys. km...
Grzesiczek, 2015-02-13, 21:15
Eee to spokojne wartosci te 260ml.

Mi teraz po ponad 1000km wzial wlasciwie 1l (komunikatu o dolewce jeszcze nie ma ale na MMI pusto).

Cos kiedys pisales zeby utrzymywac stan powyzej 50%-75% na MMI , wtedy wydaje sie że spala mniej. Prawda to w praktyce?
, 2015-02-13, 22:07
A widziałeś kolejne ubytki na MMI? bo czasami jak pokazuje, że pusto ale nie ma komunikatu to po prostu błąd pomiaru i za chwile załapie... ja tak czasami miałem, że wlałem olej do pełna, przejechałem jakiś dystans, sprawdzam poziom a tam zero :) teraz to zupełnie nie patrzę na skalę, nie pamiętam kiedy ostatnio sprawdzałem, a to też z ciekawości czy się zgadza a nie po to aby dowiedzieć się jaki jest poziom... przy czym zwykle się zgadza...

Kiedyś dolewałem olej dopiero jak mi kontrolka mrugnęła bo tak wygodniej a później coraz więcej jeździłem po torze i stąd też musiałem częściej kontrolować poziom więc i zalewam tak aby mieć cały czas okolice maksimum. Generalnie tak powinno się robić bo też jak jest więcej oleju to raz, że wolniej się zużywa, dwa, że niższa temperatura. Jak z 4,6 litra ubędzie 1 litr to w silniku zostaje tylko 3,6, to niewiele jak na 2.0 z turbo które się mocno grzeje i potrzebuje smarowania, jak i cały silnik.
Grzesiczek, 2015-02-13, 22:24
Tak , stopniowo ubywalo i zauwazam , że przy gonieniu autostradą srednio 170-180 najczesciej ubywa najbardziej. A moze to z powodu przejechanych km , wiadomo przy szybkiej jeździe kilometry lecą. Nie robie duzo km rocznie 10-11kkm wiec aż takiej wielkiej tragedii nie ma ale jednak dosyc irytujacy jest ten ubytek oleju. Do tej pory czekalem na ostrzezenie o dolaniu max 1l i wtedy uzupelnialem ale wychodzilo do tej pory zuzycie od 0.4 do 0.7. Teraz nagle padl rekordowy 1l/1000 . Sprobuje teraz dolewac 0.5l przy połowie wskaznika na MMI. Przebieg dokladnie 110.018 km
, 2015-02-13, 22:56
Ciężko coś powiedzieć, najlepiej sprawdzać bagnetem, najlepiej następnego dnia z rana na zimno. Pomiar MMI jest dość orientacyjny, np. ten rekordowy 1 litr może wcale nie być 1 litrem a wcześniejszymi 0,7.
Grzesiczek, 2015-02-14, 15:18
I tak chyba bede musial zrobic czyli po prostu kupic bagnet. Dolalem dzis tak dla orientacji 0.5l i na MMI sie pokazalo 90% czasami wskoczy 100%. Nic juz nie czaje.

Ten bagnet T40178 - piszesz na odrebnym blogu - ze trzeba go ustawic - w jaki sposob ? Cyt. :*Wartości kalibracyjne na skali bagnetu dla silnika 2.0 TFSI wynoszą: górna skala: 39; minimalny poziom oleju: 0; maksymalny: 24.*

Moj silnik CDNB to ta wersja 180KM ale chipowany na ponad 240.
Grzesiczek, 2015-02-14, 15:20
A i jeszcze jedno - gdzie dziurki dokladnie szukac? :-)
, 2015-02-14, 15:35
Ustawia się tylko pokretelko na górnej skali które po prostu blokuje bagnet aby nie dało się go głębiej wysadzić. Dziura na bagnet jest od przodu silnika, mniej więcej na środku. Zatkana jest korkiem, trzeba go obrócić o 90 stopni i wyciągnąć.
deckboy, 2015-04-08, 20:25
Kupcie sobie focusa mk3 ST250, podnieście jeszcze moc do 320koników i cieszcie się autem a nie tym szmelcem VAG!!! 2.0tfsi to jak trabant, przepraszam trabant palił mniej oleju :-)
, 2015-04-08, 20:51
Eee... jakieś nieporozumienie zaszło... takiego Focusa to Audi objedzie bez przepalenia mililitra oleju ;]
V-maniak, 2015-04-09, 00:43
Chyba tylko w snach Spalacza Audi objedzie Forda ;)

http://www.zeperfs.com/en/match5060-4366.htm

(stockowy ST250 vs. A4 po lifcie 225KM)

A4 broni się powtarzalnością pomiarów (zaleta dwusprzęgłówki), ale Focus nawet w najgorszych przypadkach niewiele odstaje od swojego rywala, a w tych najlepszych każe mu już wąchać jego spaliny ;)
Przynajmniej na prostej.

Zresztą to porównanie jest niesprawiedliwe w założeniach... to Mondeo powinno być rywalem dla A4 :P
, 2015-04-09, 12:17
Eeee tam porównania z internetów... z życia lepsze ;) w sobotę jestem na kieleckim torze na SuperOES więc to świetna okazja aby porównać sekundy :)
deckboy, 2015-04-09, 18:46
Całkiem przyjemny jest też tor w Poznaniu, w sumie największy i najlepszy w Naszym kraju :-)
, 2015-04-09, 18:52
Ale w Poznaniu taki Focus już mógłby mnie wyprzedzić więc nie jest to przyjemny tor na takie porównania :D
kkk, 2015-04-10, 21:03
A ja sprawiłem sobie Mustanga GT :)
Do zobaczenia po odbiorze na torze :P

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *