Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (89) | Wydarzenia (65) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (12) |

Spalanie benzyny w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Spalanie benzyny 2.0 TFSI Audi quattro s-tronicMoje średnie spalanie wynosi 10 litrów na 100 km. Auto to Audi A4 2.0 TFSI (211 KM) z napędem quattro i automatyczną skrzynią biegów s-tronic. Mowa jest o faktycznym spalaniu, liczonym przy tankowaniu, podczas zwykłej jazdy, z włączoną klimatyzacją, radiem, itd... bez zwracania uwagi na spalanie.

Katalogowe wartości dot. spalania wynoszą:
cykl miejski: 9,4 l
poza miastem: 6,4 l
średnio: 7,5 l

Przeciętne tankowanie 55 litrów benzyny pozwala na przejechanie od 450 do 650 km, w zależności od tego czy miasta czy trasy jest więcej. Oczywiście możliwe są odchylenia w dwie strony, rekordowo udało mi się spalić cały zbiornik w mieście robiąc ok. 350 km, a na trasie zatankować kolejny raz po przejechaniu ponad 700 km.

Oil level OK in Audi

Olej i jego spalanie w silniku Audi 2.0 TFSI... 2.0 TFSI to silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Znakomite osiągi, niskie spalanie, zdobywca kilku tytułów Engine of the Year. Występuje w kilku wersjach mocy, jest montowany do wielu modeli Audi. Ma taką jedną niezbyt ciekawą właściwość, tj. "bierze" olej, czasami spore ilości. Czy "ten typ tak ma", czy to błąd w silnikowej sztuce, wada fabryczna?

Zatem przeciętne moje spalanie wynosi około 10 litrów na 100 km. Wyliczając z podanego wyżej zakresu średnie spalanie w mieście wynosi 12,2 litra, a w trasie 8,5 litra.

Takie spalanie oceniam pozytywnie, po prostu tyle "musi" palić auto, które ma takie osiągi i z których cały czas się korzysta (tak, tak) choć czasami można o tym zapomnieć. Takie normalne ruszanie spod świateł i rozpędzanie do tych 50-60-70km/h jest w tempie sprintu do 100 km/h w czasie poniżej 10 sek! głupio to zabrzmi, ale wolniej się nie da... tj. da się, ale trzeba specjalnie zwracać uwagę, aby powoli ruszać... w aucie nie czuć przeciążeń (tj. kierowca nie czuje ;) nie ma żadnego piszczenia opon, żadnych szarpnięć przy zmianie biegów, takie niemal jednostajne rozpędzanie...

Silnik ma cały swój moment obrotowy (praktycznie dieslowskie 350 Nm) teoretycznie dostępny już od 1,5 tys. obrotów (w praktyce wyraźnie czuć od 2 tys.) i jeżdżąc nawet w koło komina się z tego momentu korzysta. Wiadomo dlaczego tyle tej benzyny ubywa, przekładając osiągi (nie tylko samą moc) na spalanie jest naprawdę nieźle.

Spalanie w mieście

Ciekawostką jest to, że co do spalania w mieście komputer pokazuje mniej więcej faktyczne spalanie. Przykładową jazdę zrobiłem w wakacyjny gorący (30 stopni) dzień tygodnia, w godzinach 15-17, czyli "ciężkie" korki (nie porównywać z np. warszawskimi, w Lublinie jak się stoi 4 zmiany świateł to już korek że ho ho...), włączona klimatyzacja, radio.

W ponad godzinę zrobiłem niecałe 33 km, co dało średnią 29 km/h. Zdjęcie "spalania klimatyzacji" zrobione było już na koniec jazdy, i trochę spadło, wcześniej cały czas było tak na 3/4 litra na godzinę. Słońce cały czas grzało, sporo stania na światłach, klima cały czas szumiała.

Spalanie benzyny w mieście w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Mniej więcej mam średnio te 12 litrów spalania podczas zwykłej jazdy po mieście. Jak jest luźniej na drodze to komputer pokaże mniej, jak korki jeszcze większe to pokaże więcej. Spore spalanie wychodzi podczas krótkich tras, rozpoczynanych na zimnym silniku, wtedy może wyskoczyć i 14 litrów. Spalania powyżej 15 litrów już dawno nie pamiętam.

Spalanie na trasie

Mowa o trasie "zwykłej", czyli drogach wojewódzkich, międzymiastowych, z wyłączeniem bardzo szybkich odcinków czy autostrad. Chodzi o trasę np. Lublin-Warszawa, Lublin-Kielce, Lublin-Łódź.... Tutaj spalanie wg kalkulatora wynosi 8,5 litra, a na komputerze zwykle widać ponad pól litra mniej.

Do podanych poniżej wartości można śmiało dodać 0,5 litra... Jadąc "normalnie" na powyższych trasach komputer wskaże mi spalanie rzędu 7,5 litra. Jest to jada trochę szybsza niż główny nurt na drodze, ale bez spieszenia się, raz na pół godziny ktoś mnie wyprzedzi... 8,5 litrów to już taka żwawa jazda, wyprzedzanie wszystkiego, spieszenie się. 9,5 litrów to już takie pałowanie, trzymanie wysokich obrotów, tutaj nie ma szans aby ktoś mnie wyprzedził (chyba, że wbrew wszelakim znakom i zasadom).

Gdy jechałem z Lublina do Kielc to komputer mi pokazał spalanie 7,6 litra / 100 km, łącznie z odcinkami dwu-pasmowymi. Poniżej taka zwykła, przeciętna jazda, powiedziałbym, że bardzo kulturalna ;) spokojna, choć tam gdzie trzeba to się wyprzedza kogo trzeba...

Spalanie benzyny w trasie w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

...jak jadę z kimś, bardziej gadam niż jadę to właśnie te 7 litrów z kawałkiem wychodzi, aby spalić więcej trzeba się bardziej na drodze skupiać...

Spalanie na autostradzie (oczywiście niemieckiej ;)

Spalanie na autostradach jest większe niż w mieście. Zależy jaki jest ruch, jakie warunki, ale tak średnio wychodzi z 14-15 litrów na 100 km. Dałoby się uzyskać lepszy rezultat ale sporo zwalniam, hamuję, ustępuję miejsca, czekam aż inni sobie wyprzedzą a później paliwożernie z powrotem rozpędzam się do tych przelotowych 180-200 km/h na naszych niemieckich autostradach.

Poniższe zdjęcia należny traktować orientacyjnie! co prawda starałem się uchwycić z nagrania spalanie jakie faktycznie dotyczyły danej prędkości, ale ciężko teraz tak dokładnie to ocenić. Przy 160 km/h nie zamieszczam zdjęcia bo nijak nie trafiłem na fragment równej jazdy z tą prędkością, podczas jazdy po prostu lata to spalanie od kilku litrów podczas zjazdu z górki do 30 podczas przyspieszania. Ale myślę, że poniższe zdjęcia oddają faktyczny poziom spalania przy danej prędkości...

Spalanie benzyny 140 km h w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Spalanie benzyny 180 km h w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Spalanie benzyny 200 km h w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Spalanie benzyny 220 km h w 2.0 TFSI Audi quattro s-tronic

Jeżdżąc po niemieckich autostradach z prędkościami 180-200 km/h średnie spalanie powinno wynieść 14-15-16 litrów, nie 18 czy 20. Należy pamiętać, że nie da się przez cały czas utrzymywać takich prędkości, średnia wychodzi sporo niższa, tak 140-150 km/h...

Eco-driving

Ecodriving 5,5 litra na 100 km

Na temat powyższego eco-drivingu już pisałem w notce pt. 5,5 litra. 92 km przejechałem w czasie 1 godz. 25 min, co dało średnią prędkość 64 km/h. Jechałem powoli, ale bez przeginania w dół, takim tempem sporo kierowców jeździ na co dzień po tej trasie. To szybciej niż PKS, coś jak pasażerskie busy.

Spalanie na torze

40 litrów na 100 km

Powyższy pomiar podczas jazdy na kieleckim torze. Prawdopodobnie więcej komputer nie pokazuje, nigdy nie widziałem wartości powyżej 40-kilku litrów, nawet podczas maksymalnego przyspieszania. Wyszło tak dużo dlatego, że w Kielcach nie ma okrążeń chłodzących, jeździ się w kółko, zjeżdża z toru aby innym nie zawadzać bo ciężko jest wyprzedzać.

Inaczej jest na torze w Poznaniu, gdzie po wykonaniu szybkich okrążeń auto jest chłodzone (wcześniej rozgrzewane) co znacznie obniża średnie spalanie. Razem z jazdami szkoleniowymi komputer pokazuje mi średnie spalanie 22-25 litrów na 100 km.

Komentarze (58) skocz na koniec

Zbyszek, 2012-08-25, 21:41
Bardzo fajny test. Ja sam swoim 1.4TFSI zrobiłem minimalnie 4.3 litra ze średnią 72km/h poza miastem oczywiście. Maksymalnie 33,8 litra
Marcin, 2012-08-25, 22:01
Trochę mnie uspokoiłeś tymi 12L w mieście:)
Moje pytanie:
1. czy S-tronic powoduje wzrost spalania w stosunku do manuala?
, 2012-08-25, 22:09
@Marcin, ciężko określić, wg danych katalogowych spalanie jest praktycznie takie same... trzeba by porównać wyniki jakiegoś kierownika... na pewno nie jest tak, że *automat to spalanie 2 litry większe*... przy czym w przypadku dwu-sprzęgłówek jest podkreślane to, że ograniczają one spalanie, choć nie wiem jak to w praktyce wygląda... mi się wydaje, że skrzynia zmniejsza spalanie, wrzuca wysokie biegi, normalnie nikt na manualu z takimi obrotami nie jeździ... 1,2 tys. obrotów, 7 bieg przy 70 km/h?
Marcin, 2012-08-25, 22:20
@Spalacz
w Oplu Insignia automat (tradycyjny bo 2-sprzegłowego patałachy nie dorobili się:)) podwyższa spalanie w mieście o ok 1L/100km.
Jak rozmawiałem ze osobami mającymi auta z DSG to również twierdzili, że w stosunku do manuala nie ma istotnego wzrostu spalania.

Inna sprawa, że nie ma 7-biegowego manuala :)
Co do kwestii tego spalania to wydaje mi się , że nie da rady zrobić auta benzynowego 200-konnego z turbiną palącego średnio mniej niż 10L pb95. Tego nawet BMW nie potrafi...

BTW - komputer pokładowy bardzo fajnie sie prezentuje, o niebo lepiej niż w mojej insigni.
BTW 2 - przy 220km/h 4,5 tys obrotów? - ten 7 bieg to błogosławieństwo :)
, 2012-08-25, 22:41
@Marcin, co do komputera to chyba i tak mam jakąś okrojoną wersję bo informacje mam wyświetlane na małym wyświetlaczu między zegarami zamiast wszystkich danych na raz na większym głównym...

220km/h to i tak za dużo na te auto, za głośno, nie da się tak długo jechać... zawieszenie chyba za miękkie, opony drogowe (16 cali) też wpływają na to, że niezbyt pewnie się jedzie, tj. w porównaniu do np. 180-200... też nie bardzo wyobrażam sobie hamowanie z prędkości 220km/h do np. 120 na seryjnych hamulcach, raz czy dwa pewnie dałyby radę, później już by się zgrzały...
Marcin, 2012-08-26, 12:41
@Spalacz
a nie masz aktywnego zawieszenia?, u mnie po naciśnieciu guzika *sport* usztywnia się zawieszenie i powyżej 200km/h nie mam już wrażenia, że auto *płynie* zamiast jechać.
, 2012-08-26, 17:19
Nie mam, tylko zwykłe...powoli zaczynam myśleć nad gwintowanym, w byłoby lecie niższe, w zimie wyższe...
MTM, 2012-08-27, 13:21
Gwint w cywilnym aucie do jazdy na codzień ?? Hmmm , przemyśl to dobrze Marcinie ;)
mrrr, 2012-08-27, 14:56
Za cenę KW V3 do Audi kup Clio 2 RS, wypruj wnętrze i ciesz się szybkim sportowym samochodem, którym można wygrywać generalkę w rally sprintach... ;)
, 2012-08-27, 20:44
@MTM, w jakim sensie? nie miałem nigdy gwintowanego zawieszania, po mojemu to *takie samo* jak zwykłe, tylko z możliwością regulacji... kosztować ma mniej niż zwykłe *sportowe zawieszenie Audi*, a te kosztuje 4-6 tys. z montażem, dwa ASO i te dwie ceny mi podano...

@mrr, swego czasu myślałem właśnie nad Clio ale jak kupiłeś sobie Subaru więc pomyślałem, że Ci się Clio znudziło, już nie podoba, więc ja też sobie odpuszczę ;)

ja nie chcę żadnego wypasionego-super-wytrzymałego-nie-wiadomo-jakiego zawieszenie gwintowanego, a jedynie takie do jazdy po asfaltowym i równym torze, które obniży (a później podwyższy) auto...
mrrr, 2012-08-27, 21:22
Te *tanie* to zawieszenia tuningowe, one służą do oglądania samochodu obniżonego aż opona dotyka do krawędzi błotnika, a nie do jazdy. To się do niczego nie nadaje, a już na pewno nie do jazdy po torze... Do jazdy po torze jest KW V3, albo AST 5300.
plejadek, 2012-08-28, 09:24
Spalacz widzę, że powoli zaczynasz wsiąkać. Najpierw semi-slicki teraz dumasz o zawieszeniu za chwilę będziesz chciał tuningować silnik w swojej A4. Prawda jest taka, że z seryjnego dupowozu ciężko jest zrobić wyścigówkę, którą potem da się jako tako jeździć na co dzień. Wydaje mi się, że mrrr ma rację proponując Ci zakup dodatkowego auta służącego do zabawy na torze. Ja powoli zaczynam myśleć o tym samym - także zaczynaj nowy temat na blogu: *Jakie auto jako baza na wyścigówkę na tor?*
, 2012-08-28, 09:49
@plejadek, nie chodzi o robienie wyścigówki... tylko o kilka niemalże fabrycznych zmian, które stawiają auto pół wyścigowej klasy wyżej ;) będę myślał mając w perspektywie wiosnę... w zimie, gdy jest ślisko, mokro, śnieżnie to przecież niczego mi nie trzeba aby być w czubie tabeli ;)

w tym A4 to mogę być niedzielnym wyścigowcem, raz na parę tygodni pojawić się na torze i jakoś tam sobie jechać, liczyć na dobry wynik... a w wyścigówce musiałbym cały serwis organizować, pewnie wiekszość prac przy aucie polegałaby na kupowaniu nowych lepszych podzespołów...

@mrr, a jak patrzeć na seryjne "wzmocnione sportowe zawieszenie Audi", które jest jako opcja do auta, dodatkowy koszt przy zamówieniu wynosił ok. 1000 zł, czyli nic poza tym zawieszeniem nie zmieniano w aucie...
mrrr, 2012-08-28, 10:16
Patrzeć jak na zestaw fabrycznych sprężyn i amortyzatorów, tylko że o innych parametrach. Na tani gwint nie patrzeć wcale.

*Wyścigówka* to po prostu samochód przeznaczony do jazdy po torze, bez popadania w skrajności w typie lawety, zespołu mechaników i inwestowania worka pieniędzy w części. Samochód, który pozwala normalnie wykorzystać czas spędzany na torze na jazdę i zabawę, a nie na dmuchanie na przegrzewające się podzespoły. Swoim A4 tak naprawdę wcale nie jeździsz. Przyjeżdżasz na tor Poznań, żeby zrobić 2 okrążenia w sesji, bo Ci się gotuje olej. Ciągle narzekasz na hamulce i zawieszenie. Gdy podniesiesz moc, olej będzie Ci się gotować po jednym. Użytkownicy Gofów R tak mają - robią 300+ KM a potem nie mogą przejechać jednego okrążenia w Ułężu, bo olej dochodzi do 120 stopni... Ja swoim Clio jadę ogniem całą sesję i nawet przy 30+ stopniach temperatura oleju nigdy nie przekroczyła 115 stopni. Ty sprawiasz wrażenie, jakby jazda nie dawała ci żadnej radości, a chodziło Ci tylko o czasy o_O
, 2012-08-28, 10:47
@mrrr, oj tam oj tam...

olej się nie grzeje (max 118 stopni widziałem, normalnie zaraz po przejeździe jest 115, szybko spada), tylko hamulce nie wyrabiają i tak oceniam, że dla *całokształtu* te 2-3 szybkie okrążenia to dobra ilość...

przyjeżdżam aby sprawdzić jakiś sposób przejazdu przez jakieś zakręty, poprawić błędy z poprzedniego przejazdu, coś nowego się dowiedzieć (i to wszystko ma się oczywiście przekładać na poprawę czasu okrążenia) a nie pałować w kółko po torze :] hehe... z gokartów tak mi zostało, 10 minut jazdy, w tym czasie trzeba rekord poprawić, inaczej szkoda 20 zł za bilet ;)

jasne, że bym wolał robić 5-10 szybkich okrążeń na sesję, ale teraz też nie narzekam... do końca roku nic nie będę zmieniał, przez zimę się zastanowię, też nad *wyścigówką*...
MTM, 2012-08-28, 11:08
Jeśli chcesz stracić komfort jazdy na codzień a zyskać 3 ,może 4 sekundy na okrążeniu w Poznaniu to gwint jak najbardziej można ci polecić ;)
, 2012-08-28, 15:17
Ale wg moich domysłów to zawieszenie gwintowane różni się od zwykłego tym, że jest gwintowane i pozwala na regulację... jak sobe wyreguluję na miękko to będzie miękko, jak twarto do twardo... tak nie jest? a jedynie wybór między bardzo twardym a twardym?
opolanin, 2012-08-28, 15:31
Dla Ciebie, to chyba idealny byłby jakiś system regulacji tłumienia amortyzatorów (coś jak DCC w VW) - utwardzasz na tor, a komfort *na miasto* zostaje...

btw: świetny blog!

pozdrawiam.
mrrr, 2012-08-28, 15:37
@Spalacz: nie regulujesz twardości - za to odpowiedzialna jest sprężyna, której się nie reguluje, tylko wymienia w całości na twardszą lub miększa, w zależności od potrzeb. W gwincie regulujesz wysokość i siłę tłumienia. Nawet jeśli ustawisz *minimum*, to i tak będą wypadały plomby, bo sprężyna jest krótka i twarda jak beton.
, 2012-08-28, 15:45
@opolanin, nie mam takiej regulacji... ważne ile tej twardości by było po wciśnięciu przycisku... teraz to mam za twardę do jazdy po naszych krzywych drogach a za miękkie jak na tor...

ps. aby nie było, nażekam bo nażekam na to zawieszenie, ale nie traktuję jego jako element dyskwalifikujący, przez który nie ma sensu *bić się z koniem* i w ogóle nie jeździć po torze... ale jeżeli jest prosta możliwość poprawienia zawieszenie to warto tę opcję rozwarzyć...

@mrrr, motyla noga... o wiekszości spraw nie mam pojęcia...

;]
MTM, 2012-08-28, 18:13
Dokładnie , masz albo twardo albo bardzo twardo . Ja wycofałem się z planów ,,gwintu** . Natomiast co mogę Ci polecić ,żeby poprawić trakcję to krótsze i sztywniejsze sprężyny ( np.Eibach Pro Kit ) do seryjnych amortyzatorów . Obniżenie skromne bo 20 mm ale auto się już lepiej prowadzi na zakrętach a komfort A5 ucierpiał tylko minimalnie .
Marcin, 2012-08-28, 21:30
@MTM również założyłem pro kita -20mm do seryjnych amorków i insignia jest jeszcze stabilniejsza.
Polecam ten zestaw a jeszcze bardziej bilstein12 z spręzynami eibach :)
, 2012-08-28, 21:42
@Marcin, no to chyba Twoja stabilność przy ponad 200 km/h wynika chyba nie tylko z wciśnięcia przycisku *sport* :] hehe... zaraz się okaże, że masz opony o 30 mm szersze niż seryjne, na dodatek jakieś Toyo :]

wracając do sprężyn, bardzo mi się podoba ten pomysł, chyba to najlepsze, najprostsze, najtańsze rozwiązanie...
Marcin, 2012-08-28, 21:51
@Spalacz
opony to seryjne bridgestone*y 245/40/19 :)
czekam na zimę, żeby znowu 4x4 poupalać :)
, 2012-08-28, 22:11
@Marcin, aha.... do 7er czy A8 chyba nie dają podstawowych 19-tek... seryjne, czyli że z katalogu wybrane? :] do A4 też pasują *seryjne* 255/35R19 z P Zero, RE050A, czy Pilot Sport 3...

fajny ten Twój przycisk *sport*... obok tłumienia amortyzatorów też zmienia sprężyny i koła za jednym zamachem ;]

30 września albo 20 października do Poznania na tor przyjedź a nie na zimę będziesz czekał...
Marcin, 2012-08-28, 22:40
Insignia może mieć nawet 20 cali, wziąłem 19-tki bo się bałem, że nie da się jeździć po Łodzi.

mogę przyjechać aby popatrzeć jak jeździcie bo mnie to chyba nie kręci :)
mrrr, 2012-08-28, 22:44
Przyjedź pojeździć, to sprawdzisz przy okazji, czy na pewno Cię to nie kręci... :P
, 2012-08-29, 01:07
@Marcin, a jaką masz średnicę tarczy hamulcowej? i całe hamulce przy takim ciężkim aucie? (tylko nie mów, że Twój przycisk *sport* też hamulce od razu wymienia? :)
w autach które seryjnie mają małą felgę (jak A4 - 16 cali) bardzo *śmiesznie* wygląda 19 calowa felga, tj. szpary między tarczą a felgą...

przyjedź, przyjedź... chociaż sobie sprawdzisz auto, zawieszenie, opony, hamulce, itd...
Marcin, 2012-08-29, 07:45
@Spalacz
tarcze są seryjne, w dodatku kiepskiej jakości bo po 10 tys km musiałem wymienić bo się pokrzywiły :D - wymiana całe szczęście na gwarancji

co do średnicy to muszę sprawdzić w specyfikacji.
Marcin, 2012-08-29, 07:53
320mm z przodu.
, 2012-08-29, 08:15
@Marcin, takie jak u mnie... ok, szykuj się na tego track daya... tam nie trzeba nie wiadomo jakie czasy wykręcać, jak najbardziej można *rekreacyjnie* sobie jeździć...
Kolega Waldek z 335i :), 2012-08-29, 11:22
To kilka ciekawostek odnośnie mojego spalanie w autku przed chipem, pomiary robiłem na niemieckiej autobanie jak jechałem do Monaco:

Przykładowe spalania utrzymywane na autostradzie przy tempomacie w warunkach ładnej słonecznej pogody, około 25 stopni na PROSTEJ drodze, na każdej z prędkości był zerowany licznik spalania oraz po 10km przejechania odczytywany był wynik, wyjątek to 250 km/h gdzie nie dało się jechać 10 km z tą prędkością ;)
100 km/h - 7.0 litrow
120 km/h - 7.5 litra
140 km/h - 8.0 litrow
160 km/h - 9.5 litra
180 km/h - 11.0 litrow
200 km/h - 12.0 litrow
250 km/h - 23 litry (wszystko mierzone na odcinku 10 km przy właczonym tempomacie)
Kolega Waldek z 335i :), 2012-08-29, 11:24
Masz tu nawet filmik ile pali mi prz 180 km/h (ale tojuz po chipie)
http://www.youtube.com/watch?v=WN23mEfnVrw od 52s.
Marcin, 2012-08-29, 11:59
@Kolega
nie wiem czy 10km jazdy jest wystarczającym dystansem aby wyciągnąć średnie spalanie.

BTW u mnie przy odpuszczeniu całkowitym gazu na 6 biegu przy 180 km/h chwilowe spalanie wg kompa nie wynosi 0 :)
, 2012-08-29, 12:45
@Waldek, dobre masz spalanie, niższe niż u mnie przy większych prędkościach... pewnie miałbym sporo większe gdybym miał jechać za Tobą i dotrzymywać tempa...

10 km to dobry orientacyjny dystans, moje zdjęcia wykonywany były na krótszym odcinku... *twarde* dane to 14-15 litrów przy całym baku spalonym na autostradzie przy *dążeniu* do prędkości 180-200, momentami większej...
mrrr, 2012-08-29, 22:23
N54 ma 2 cylindry więcej, 1000 cm^3 więcej, jedną sprężarkę więcej, kilkadziesiąt KM więcej i pali połowę tego, co EJ207 w moim STI. Japońce się nie popisali... :|
Marcin, 2012-09-01, 12:37
Kolejna obserwacja z autostady A2 Łódź - W-a, średnia prędkość 110 km/h - spalanie 9,2L, V max 135km/h
następne biorę bmw
salcsi, 2012-10-18, 19:29
Witam, jeśli można zapytać to dlaczego rozmazujesz przebieg samochodu?

pozdrawiam
, 2012-10-18, 20:13
Aby nie było widać przebiegu ;)

ps. przy sprzedaży będę musiał skręcić przebieg o te 100 czy 200 tys. wiec nie mogę zostawiać śladów ;)
roberto, 2012-12-31, 10:35
Ostatnio jechalem autobana w Alpy, w Niemczech lalem VPower Racing 100.
I jestem w szoku, bo spalanie przy 200km/h mialem ok 15l (srednie nie chwilowe) Dla porownania na tym paliwie kupionym w Polsce spalanie jest o niebo wyzsze, ok 25l.
Pytalem kiedys 3 razy w Shellu w Polsce, 2x powiedziano mi, ze to paliwo importowane, 1x *niech pan nie wierzy, robione jest u nas z dodatkow*
Jaka jest prawda?
Dodam, ze przy mniejszych predkosciach roznica maleje, nie jest juz tak duza ale wciaz jest to kilka litrow, szok !!!
Zamierzam wyslac pismo do Shell w tej sprawie.

Auto
Audi Q5 quattro, 2.0 TFSI 270 KM (MTM) S-Tronic
pozdrawiam milosnikow AUDI
, 2012-12-31, 11:53
@roberto, ja leję zwykłe 95 i zawsze miałem te średnie autostradowe spalanie w okolicy 15 litrów przy prędkości przelotowej w okolicy 200 km/h... 25 litrów to koszmarnie dużo, ciężko mi w to uwierzyć...

Co do VPower Racing 100 (jeżeli to jest te najlepsze paliwo na Shell) to słyszałem, że akurat te jest importowane, pozostałe słabsze są z Orelnu czy Lotosu...
Danio, 2013-01-09, 16:56
Tak z ciekawości,czy ten silnik jako nowy na dotarciu a w stosunku do *dotartego* pali więcej ?
, 2013-01-09, 17:06
Cały czas od nowości (2 lata) pali tyle samo, nie zauważyłem aby wcześniej palił sam z siebie więcej czy mniej.
Oskar, 2013-03-15, 13:11
Mozesz mi wytlumaczyc jak interpertowac zielona kulke w jednej z opcji w menu spalania w audi , nie moge nigdzie znalesc informacji na ten temat .
Oskar, 2013-03-15, 13:16
Dodam jeszcze ze jest to wersja z wielkiej brytani , nie wiem czy ta *kulka* jest rowniez w europejskich audi .
, 2013-03-15, 14:52
Nie mam tej opcji bo mam skrzynię automatyczną (to się nazywa jakoś *asystent oszczędzania paliwa*, czy jakoś tak...) ale z tego co pamiętam z lektury instrukcji to zielona kulka wskazuje jaki bieg należy wrzucić, aby oszczędzić na spalaniu... im robi się większa zielona kulka tym bardziej dany bieg należy wrzucić...

ps. jakbyś bardzo chciał to mogę wrzucić zdjęcie z instrukcji...
stronic, 2013-03-21, 22:39
Do gospodarza.
Czy moze powstanie artykul o awaryjnosciach skrzyni stronic?
Kilka dni temu VW odlosil akcje naprawcza dla prawie 400 tys aut ze skrzynia DSG. Sprawa dotyczy rynku na Chiny. Ponoc skrzynia psuje sie na potege.
Czy to aby nie bratanek stronic audi?
, 2013-03-21, 23:53
@stronic, nic mi na temat awaryjności s-tronic nie wiadomo, nic bym w takim artykule nie napisał...

o tym co się dzieje z DSG by VW to się nie interesuję, no ale kto nie wierzy, że między tymi skrzyniami są jakieś różnice to może na tym przykładzie uwierzy, tj. DSG się popsuło a s-tronic nie :)

...nic nie wiem, może i s-tronic się zacznie partolić, ale na razie nie słyszałem o takich przypadkach, moja skrzynia też działa jak należy...
kris, 2013-04-15, 21:58
@Spalacz -- świetny blog!!

Ja w A5 (2013, 2.0 TFSI, quattro, s-tronic, w pełni seryjne) nie mogę w żaden sposób zejść poniżej 9.0 -- mimo eco-drivingowej techniki.
Średnio przy normalnej jeździe (50/50 miasto/trasa) wychodzi 11.5...
Może to efekt szerszych opon -- 245/40/18 (Pirelli P7) a może jednak się jeszcze trochę dotrze -- na razie mam 2000km, zużycie spadło o ok 1l od początku.
opolanin, 2013-04-16, 08:21
@ stronic

przekładni DSG są 3 wersje:
- 6 przełożeń, *mokre* sprzęgła, wspólny obieg oleju sprzęgieł/mechatroniki
- 7 przełożeń, *suche* sprzęgła, rozdzielone obiegi oleju sprzęgieł/mechatroniki
- 7 przełożeń, *suche* sprzęgła, rozdzielone obiegi oleju sprzęgieł/mechatroniki, dodatkowa chłodnica i układ obiegu oleju sprzęgieł, zintegrowane dyferencjały (centralny i przedni)

są też ograniczenia Nm, ale te pomijam.

w Chinach problem dotyczy zapewne wersji z 6 przełożeniami - problem stary jak świat (tej skrzyni): pada mechatronika, regulowana za gorącym i wyruchanym olejem sprzęgieł.

SpalaczBenzyny posiada najlepszą wersję - ostatnią wymienioną.
PiDriver, 2015-06-01, 16:09
Temat dość stary, ale bardzo ciekawy. jeśli można chciałbym też pokazać pewien filmik. Audi A8 3.0 TDI Quattro z 2008 roku. Przy eco drivingu można zejść spokojnie poniżej 7l / 100km. Oczywiście automat, tyle, że TipTronic. Ponieważ nie można zamieszczać linków, jeśli ktoś chce może wejść na Youtube i wpisać *Audi A8 D3 3.0 TDI Quattro Eco Driving spalanie*, to się wyświetli ten filmik.
PoGOOD, 2015-07-18, 15:56
Mój VW CC 2.0 TSI z DSG i na 17-tkach pali średnio 9,16 (na 21*000 km), poprzedni Passat 2.0TDI DSG 143KM z 2014 palił średnio... 6,97.
Dwa litry różnicy między niespecjalnie szybkim klekotem, a naprawdę żwawym turbo-benzynowcem to dla mnie totalne nieporozumienie. Tym zestawieniem wygrywam każdą dyskusję o *wyższości klekota nad benzyną*.

Co ciekawe - oba samochody miały tę samą (?) 6-biegową skrzynię DSG, ten sam rozmiar felg i opon, praktycznie to samo wyposażenie.
K.O.C., 2015-07-18, 16:09
@PoGood: dane jakie podałeś dla 99% z nas są niemiarodajne:( CC tdi z 2014 już zamieniony na CC tsi i po zmianie już nakręcone 21k to musi być prawie non-stop trasa... ja też wolę tsi ale większość z nas ma dużo większą różnicę w spalaniu bo tdi w mieście pali połowę tego co tsi (może nie dokładnie połowę ale tdi zmieści się w 8litrach a tsi przy normalnej jeździe miejskiej to bliżej 14litrow). Jak miałbym brać tdi lub tsi i oba były bezpieczne (przepalanie oleju, problem z filtrem itp.) to ja wybrałbym tsi ale dla wielu spalanie o 4litry większe to jednak za duża różnica. Wiele zależy od tego jak kto jeździ i ile kilometrów wiec moje podejście i wyniki jazdy mogą się różnić od Waszych).
Adam, 2015-10-19, 01:15
Posiadam Audi Q5 2,0 TFSI 225 kM spalanie 11 litrów i oczywiście jeżeli chcesz to można próbować oszczędzać ale w trybie mieszanym ciężko.
Następnym razem kupię 3,0 TDI moment obrotowy Diesla jest nie do porównania z bęzyną.
Różnica w pracy silnika to tylko na postoju w czasie normalnej jazdy nie ma różnicy
Pozdrawiam.
Grzegorz, 2016-01-26, 20:30
Zakupiłem AUDI A4 allroad quattro 2.0 TFSI 225KM S tronic - w papierach spalanie ma mieć średnie 7, 1l /100 km, mnie jak na razie pali średnio ok. 8,5 l , mam poza tym koła 18 calowe , może w lecie , przy letnich oponach będzie troszkę mnie palił , mam nadzieję. Poza tym komfort jazdy bardzo duży.
m, 2018-03-26, 21:52
Q5 2012 2.0 tfsi 225km, miasto 12-13 ltr
masa, 2018-03-28, 18:55
Audi Q5 2.0 TFSI, 2015, 225 KM, bez kasowania licznika po przejechaniu 60 tys. km średnie spalanie równo 10 l.
M, 2018-06-19, 07:56
2.0 TFSI, 2010, s-tronic, 211KM, miasto 12-14 litrów trochę w korkach, autostrada 9,5 średnia przy 150km/h jak dla mnie za dużo :(. 160km/h 10-11 litrów bez problemu. Do tej pory jeździłem BMW 330 xd, jak jechałem jak chciałem ta sama autostrada średnia 9 litrów max (140-190km/h)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *