Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Zakup części do Hondy Civic... relacja remontowa iParts.pl

Części iparts.pl do Honda Civic

Części jeszcze w opakowaniach jakie zostały zakupione za voucher iParts.pl.

części samochodowe iparts.plJest to kolejny odcinek relacji remontowej przeprowadzanej przy współpracy ze sklepem z częściami samochodowymi iParts.pl który ufundował voucher na kwotę 800 zł na swój asortyment.

W pierwszym odcinku wybierane było auto do remontu a w drugim odcinku zgodnie z czarnym scenariuszem okazało się, że tłok uderzył w zawory czym spowodował spustoszenie w cylindrze silnika Hondy Civic.

Na podsumowaniu zamówienia dopisałem kwoty brutto. Voucher na kwotę 800 zł został trochę przekroczony.

Auto w katalogu to: Honda CIVIC IV Hatchback (1987.09 - 1993.10) 1.6 16V Vtec (EE9) 150KM. Jest z 1991 roku.

Kosztorys części do Honda Civic



1. Uszczelka głowicy silnika (ELRING, 136 zł, REINZ, 226 zł)

Zamówiona została uszczelka ELRING ale przyszła droższa REINZ.

Nowa uszczelka pod głowicę do Honda Civic



2. Uszczelka kolektora dolotowego (ssącego) (AJUSA REINZ, 12 zł)

Tutaj podobnie, REINZ zamiast AJUSA. Chodzi o to, że jeżeli po złożeniu zamówienia jeżeli okaże się, że nie ma pod ręką części konkretnego producenta to mogą być one zamienione na część o takie samej specyfikacji, nie gorszej jakości.

Nowa uszczelka pod kolektor dolotowy do Honda Civic



3. Uszczelka kolektora wydechowego (REINZ, 30 zł)

Nowa uszczelka pod kolektor wylotowy do Honda Civic



4. Zestaw uszczelek pokrywy zaworów (REINZ, 47 zł)

Nowa uszczelka pod pokrywę zaworów do Honda Civic



5. Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworu (zaworowych) (REINZ, 95 zł)

Na zdjęciu jest stary uszczelniacz zaworowy, nowe wcześniej zostały już wmontowane w głowicę silnika, nie widać ich z zewnatrz.

Uszczelniacze zaworowe w remont silnika Honda Civic



6. Panewki korbowodowe (KOLBENSCHMIDT NDC, 91 zł)

Nowe panewki do Honda Civic



7. Świeca zapłonowa (NGK, 13 zł x 4 = 52 zł)

Nowa świeca zapłonowa do Honda Civic



8. Filtr oleju (KNECHT, 19 zł)

Filtr oleju do Honda Civic



9. Uszczelka miski olejowej (AJUSA, 54 zł)

Nowa uszczelka pod miskę olejową do Honda Civic



10. Pierścień uszczelniający (simering) wałka rozrządu (AJUSA, 21 zł x 2 = 42 zł)

Już założone na wałki rozrządu i ułożone na głowicy.

Pierścień uszczelniający wałków rozrządu w remont silnika Honda Civic



11. Pierścienie tłokowe (ARCO, 226 zł)

Pierścienie na tłoki do Honda Civic

* * *

Poza powyższymi częściami oczywiście zostały zakupione te które uległy fizycznemu zniszczeniu czyli głowica i tłok z korbowodem. Brakuje jeszcze paska rozrządu a napinacz i pompa wody pozostaną te same gdyż miały raptem 5 tys. km przebiegu.

Głowica z elementami (zawory, dźwigienki, sprężyny, wałki rozrządu, itd..) została zakupiona na Allegro za 180 zł w stanie do remontu. Skoro i tak była używana to lepiej było ją samemu przejrzeć. Jest to głowica silnika B16A2 czyli o mocy 160 KM a nie fabryczna B16A1 ze 150 KM z tego konkretnego auta. Wymienione na zupełnie nowe zostały prowadnice zaworowe a pozostałe podzespoły będą takie jakie zostały zakupione z tą głowicą, tj. nie będą przekładane ze starej. Całość z remontem kosztowała 350 zł.

Nowa zapakowana głowica silnika do Honda Civic

Nowa głowica silnika do Honda Civic

Nowa i stara głowica silnika do Honda Civic

Stara, uszkodzona i nowa głowica.



Honda Civic i części do remontu silnika

W kolejnym i ostatnim odcinku owej relacji remontowej będzie już z powrotem składany cały silnik. Pewnie jeszcze raz obfotografuję wszystkie części już podczas ich montowania. Na koniec nastąpi podsumowanie czasu i kosztów remontu oraz uroczyste odpalanie auta ;)

* * *

Komentarze (6) skocz na koniec

Kult, 2014-06-26, 08:14
Fajna relacja - i sam pomysł. Niby *nic* a ile mozna się ciekawych rzeczy naoglądać. Więcej technicznych wpisów poproszę:)
stonka, 2014-06-26, 09:30
Spalacz - Możesz przypomnieć co było powodem takich uszkodzeń w silniku (spotkania tłoka z zaworem)? Myślałem, że poszedł rozrząd, ale z tego co tutaj napisałeś wynika, że miał on raptem 5tyś km. przebiegu.
, 2014-06-26, 12:09
@stonka, tak, rozrząd był w porządku... przyczyną uderzenia tłoka w zawór miał być sam zawór a dokładniej sprężyna która po 20 latach działania nie zdążyła go schować przy obrotach z lekko przesuniętą odcinką...

@Kult, :)
Alecki, 2014-06-27, 10:00
Jeśli któryś z czytelników zechce robić zakupy w iParts.pl - to podpowiem, że można się targować :) Kiedy kompletowałem graty do mojego silnika (pękł pasek rozrządu) to niektóre części były w dobrych cenach a inne konkurencja miała taniej. Zadzwoniłem, powiedziałem, gdzie jest jaka cena i dostałem lepsze!
radosuaf, 2014-06-27, 11:22
Car porn pełno gembo! :)
Damian, 2014-07-18, 09:30
Sam mam civica VI 1.4 i muszę przyznać, że naprawdę w eksplatacji auto jest strasznie tanie. Oleje, amortyzatory, zawieszenie mimo ze jest wielo wahaczowe w naprawie też nie wychodzi specjalnie drogo. A autko przede wszystkim bez awaryjne !

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *