Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Tor Poznań Track Day - jeszcze szybszy - 30 wrzesień 2012

Uczestnicy na TPTD 30 wrzesień 2012Było jeszcze lepiej, jeszcze szybciej niż ostatnio, choć już wtedy rekordowo...

Impreza przebiegła normalnie, nic szczególnego, nadzwyczajnego nie wydarzyło się, każdy jechał swoje... na poniższym nagraniu najszybsze auta tego dnia na torze...

Relacje ze wcześniejszych imprez:

Porsche i BMW na TPTD 30 wrzesień 2012

Wyniki

Wyniki TPTD 30 wrzesień 2012

Źródło: Tor Poznań Track Day 2012, tptd.pl

Najszybszy był pomarańczowy Lotus, który podczas TPTD ustępuje chyba tylko Radicalom...

Lotus S2 na TPTD 30 wrzesień 2012

...owiewka z przodu pewnie działa tak samo jak te na bolidach F1, tj. po ich utracie kierowcy jadą dalej tak samo szybko ;)

Elementy Lotus S2 na TPTD 30 wrzesień 2012

...na kolejnych miejscach auta BRT...

BMW E39 BRT na TPTD 30 wrzesień 2012

Nissan 370Z BRT na TPTD 30 wrzesień 2012

...i porównanie przejazdów obu aut...

...na moje oko prędkość na końcu prostej startowej jest względnie niewielka, okolice 200 km/h? zapewne docisk spojlerów uniemożliwia szybszą jazdę, no ale jak widać nie o prędkość maksymalną tutaj się rozchodzi...

...dalej chyba było to Porsche, którym najlepszy czas pewnie wykręcił Kuba Giermaziak...

Porsche TPTD na TPTD 30 wrzesień 2012

...kolejne miejsce w tabeli zajęło Evo...

Mitsubishi Lancer Evo na TPTD 30 wrzesień 2012

...które hamulców i opon nie oszczędzało...

...ponoć pierwsze sznurki można zupełnie olać, jak widać pierwsze druty to trzeba uważać, dopiero jak drugie wystają to trzeba opony przełożyć na drugą oś ;-)

Zniszczona opona Pirelli w Evo na TPTD 30 wrzesień 2012

...dalej Clio RS z jakiejś serii wyścigowej...

Renault Clio RS na TPTD 30 wrzesień 2012

dalej BMW 728is [zdjęcia brak na razie]

...i Audi A5, które na "drogowych" kołach wygląda w zasadzie jak zwyczajne A5, czyli znacznie wolniejsze niż czasy jakie są nim wykręcane... co prawda ma karbonową maskę, ale kto widząc takie auto na ulicy uznałby, że owa maska ma faktycznie na celu zmniejszenie wagi a nie efekt wizualny? A5 szybsze niż przeciętne Porsche...

Audi A5 na TPTD 30 wrzesień 2012

...Lotus Exige, w klasie City... takie z niego City jak z mojego A4 obok Carrerów i Boxterów w Sport ;)

Lotus Exige na TPTD 30 wrzesień 2012

...Porsche 997... tutaj konkurs, wygrywa ten kto pierwszy wskaże numer 9xx pod którym nie kryje się żaden model Porsche...

Porsche 997 na TPTD 30 wrzesień 2012

...jestem pewny, że gdyby nie te numery to nawet najwięksi fani marki by nie byli w stanie rozróżnić poszczególnych modeli ;) a ponoć to wszystkie Audi są takie same...

...dalej dwie Hondy S2000, zdjęcie tylko jednej...

Honda S2000 srebrna na TPTD 30 wrzesień 2012

...i zupełnie niepozornie wyglądający, nierzucający się w oczy Renault Megane RS... aha...

Renault Megane RS na TPTD 30 wrzesień 2012

...dla porównania drugie RS...

Renault Megane RS biały na TPTD 30 wrzesień 2012

...Audi TT RS, który waży ponad 1,5 tony! tyle co A4 czy A5...

Audi TT RS na TPTD 30 wrzesień 2012

...Porsche Boxster S, który pojechał aż 1 sek. szybciej niż ostatnio...

Porsche Boxster S na TPTD 30 wrzesień 2012

...dalej BMW E36 M3 (brak zdjęcia) i Kuba w Golfie R, z którym ścigam się, tj. do czasu jego ostatniej sesji ścigałem się, wtedy tak mi odjechał, że pozamiatane...

VW Golf R na TPTD 30 wrzesień 2012

...teraz Toyota MR2, której znowu nie udało mi się zrobić zdjęcia, już kilka imprez z rzędu... gdzieś się chowa... dalej Nissan 350Z, którego też chciałbym wyprzedzić, który też poprawił sporo swój rezultat względem ostatniej imprezy, a gdyby mu się to nie udało to ja byłbym szybszy...

Nissan 350Z na TPTD 30 wrzesień 2012

...pomarańczowe BMW M3, na przykładzie którego w oddzielnej notce pod niezbyt precyzyjnym tytułem, tj. Piękne, mocne, idealne... i powolne..., pochwaliłem za przyjazd na tor i uzyskanie swojego wyniku po jeździe z instruktorem... w przeciwieństwie do drogowych zawodników w podobnych autach wymieniających oryginalne wydechy na Millteka, co by zwiększyć moc o 26KM... tak, zazdroszczę... i których ja w A4 bez problemu wyprzedzę na torze, czyli miejscu, gdzie najlepszy napęd RWD, najlepsze zawieszenie, najlepszy układ kierowniczy, najlepsze wszystko jakoś w tych warunkach nie bardzo chce się sprawdzić ;)

BMW M3 pomarańczowe na TPTD 30 wrzesień 2012

ps. nie obrażajcie się tylko zacznijcie jeździć po torze, a na torze jeździć z instruktorami za co przecież płacimy (instruktor jest "w cenie biletu", nie trzeba za niego dodatkowo płacić - pisze, bo tak jeden kolega sądził, inni może też tak błędnie myślą)...

...dalej Carrera 4S...

Porsche Carrera 4S na TPTD 30 wrzesień 2012

...i w końcu ja, A4... 1:58.574... o mojej jeździe piszę trochę niżej...

Audi A4 quattro na TPTD 30 wrzesień 2012

...tuż za mną kolega w 335i, który gdyby zaczął od początku jechać z takim nastawieniem jak należy to by poprawił swój rezultat o sekundę albo dwie, a tak czasu mu zabrakło...

BMW 335i E92 na TPTD 30 wrzesień 2012

...przyjechał z błędnym nastawieniem, tj. "pojeździć sobie, spokojnie, bez napinki"... tak to się jeździ na szkoleniu z rana, no, ewentualnie podczas pierwszej sesji, później powinniśmy jak najszybciej wczuć się miszczów-wyścigowców, jechać jak najszybciej, dusić ile się da, na koniec cieszyć się z osiągniętych wyników a nie żałować, że mogliśmy pojechać jeszcze szybciej tylko dzień się skończył...

...dalej w tabeli był Ford Mustang Roush (brak zdjęcia), a za nim Focus ST (też brak zdjęcia), Subaru WRX (brak zdjęcia), a zdjęcie jest kolejnego auta, BMW 335...

BMW 335 białe na TPTD 30 wrzesień 2012

...kolejne auta w kolejności z tabeli, już hurtem...

Seat Ibiza na TPTD 30 wrzesień 2012

Mazda MX5 na TPTD 30 wrzesień 2012

Subaru Impreza STi na TPTD 30 wrzesień 2012

Mini Cooper S na TPTD 30 wrzesień 2012

BMW E30 na TPTD 30 wrzesień 2012

BMW 325i E36 na TPTD 30 wrzesień 2012

Honda Prelude na TPTD 30 wrzesień 2012

BMW M3 srebrne na TPTD 30 wrzesień 2012

Chevrolet Corvette C6 na TPTD 30 wrzesień 2012

Maserati Quattroporte na TPTD 30 wrzesień 2012

...najładniejsze motoryzacyjne logo, idealnie wygląda na GranTurismo...

Logo Maserati Quattroporte na TPTD 30 wrzesień 2012

Renault Twingo RS na TPTD 30 wrzesień 2012

BMW 335i E90 na TPTD 30 wrzesień 2012

Subaru Impreza srebrna na TPTD 30 wrzesień 2012

Mazda 3 MPS na TPTD 30 wrzesień 2012

Honda CRX na TPTD 30 wrzesień 2012

Honda Del Sol na TPTD 30 wrzesień 2012

Kia Ceed na TPTD 30 wrzesień 2012

Peugeot 205 na TPTD 30 wrzesień 2012

Ford Mustang wiśniowy na TPTD 30 wrzesień 2012

...i na koniec Fiat SC, którego śmiało można w zakrętach wyprzedzać ;-) możecie być pewni, że kierowca Was dokładnie obserwuje, jest tak doświadczony, że chyba już żadne wcinanie się w zakręcie na nim wrażenia nie zrobi ;)

Fiat SC na TPTD 30 wrzesień 2012

Moja jazda

Swoje błędy, miejsca strat czasowych z poprzedniego TPTD miałem dokładnie określone, przedstawione w notce pt: Anatomia best-lapa - 1:59.351:

...i moim celem było przede wszystkim ich poprawienie, co miało się właśnie przełożyć na rezultat mniej więcej taki jaki uzyskałem, tj. 1:58.574.

Poza tym sporo trenowałem, sprawdzałem różne "style" jazdy przez niektóre zakręty, różne dohamowania, itd. Co do hamowania to podczas tego TPTD najbardziej opóźniałem hamowanie, hamowałem najmocniej, i żadnych problemów z hamulcami nie miałem. Mam nadzieję, że to nie przypadek, że nauczyłem się nimi hamować, przynajmniej na tyle aby mi one nie przeszkadzały przy aktualnych moich umiejętnościach.

Sporo "męczyłem" zakręt nr 1, w którym bez problemu można kończyć opóźnione hamowanie z końca prostej startowej. Zawsze mi się wydawało, że właśnie taki przejazd będzie szybszy, bo raz, że sporo opóźniamy hamowanie, a po chwili od razu zaczynamy przyspieszanie, zatem eliminujemy "bezczynną", kilkusekundową jazdę przez ten zakręt, podczas której trzeba się pilnować aby nie zacząć za wcześnie przyspieszać...

...okazało się, że taki przejazd nie jest szybszy niż ten wykonywany "stylem klasycznym", mimo kilku prób nie udało mi się ani razu uzyskać lepszego czasu, choć podczas jazdy wrażenia są odwrotne, bardzo opóźnione hamowanie, utrzymywanie się na torze, szybie rozpoczęcie przyspieszania i na koniec gorszy rezultat niż podczas "spokojnej" jazdy zwykłym torem... zatem daję sobie spokój z tym zakrętem, tj. skupiam się nad poprawą klasycznego toru jazdy...

Jak za każdym razem tak i teraz brałem udział w porannym szkoleniu, w którym za każdym razem dowiaduję się czegoś nowego, mimo, że dotyczy tego samego co poprzednie, tych samych zakrętów, tej samej jazdy...

Audi A4 podczas szkolenia na TPTD 30 wrzesień 2012

...szkolenie na drogówkach, właściwa jazda już na semi-slickach... głównie dlatego, że nie chce mi się samemu z rana zmieniać kół ;-) serwisu jeszcze wtedy nie ma...

Opony Federal FZ-201 po jeździe na TPTD 30 wrzesień 2012

...zdarta przednia opona w porównaniu do tylnej... wszystko byłoby dobrze gdyby ten bieżnik schodził z napędzania a nie płużenia w wyniku zbyt szybkiego wchodzenia w kilka zakrętów :-/ przynajmniej widać co poprawiać podczas kolejnej wizyty na torze...

...nowy wymóg wjazdu na tor to hak holowniczy na zewnątrz...

Hak holowniczy w Audi A4 na TPTD 30 wrzesień 2012

...i jeszcze na koniec takie tam nagranie...

Komentarze (26) skocz na koniec

xXx, 2012-09-27, 19:32
Pozdrowienia z Lublina :P
pjotr, 2012-09-27, 20:52
No, to do zobaczenia ;-)
PS. Prognozy na niedzielę obserwuję od 3 dni i zmieniają się jak w kalejdoskopie, dopiero dziś pojawiła się szansa na słońce. I tak ma już zostać!
, 2012-09-27, 21:16
@xXx, jeszcze nie wyjechałem ;-)
@pjotr, no, ja już od dawna rzucam okiem na prognozy, miało być w całym kraju słonecznie, np. teraz w Lublinie pada spory deszcz, którego na prognozach nie było... ale w sumie mógłby być i deszcz, choć pasowałby mi on na 20. października, chciałbym aby wtedy było mokro...
tomek e30v8, 2012-10-02, 11:54
Gratuluję super czasu, nie wiedziałem że audi można tak szybko jezdzić, bo jak byłem na swoim pierwszym track day na 220 konnym a4b6 miałem ponad 2:10 :-/

Szkoda że przez cały sezon nękają mnie te awarie w bmw, bo wszyscy doskonalą technikę jazdy a ja tylko szkolę się w naprawach :-)
a ostatnio jeszcze audi mi się popsuło, diagnoza wypalony zawór albo głowica. I jeszcze tiptronic nawala.

Już nerwica mnie bierze...
, 2012-10-02, 18:35
@tomek, dzięki, da się jeszcze szybciej pojechać, widzę na swoich nagraniach parę *oczywistych* błędów, jeżeli uda mi się je poprawić i 20. października będzie dobra pogoda to będę liczył na w 1:57,xxx..

hehe... przynajmniej znasz na wylot każdy przewód w swoim aucie ;-)
Breezy, 2012-10-02, 21:23
Jeśli można zapytać.. Po co wyciągałeś ze zderzaka ten uchwyt (czy jak się to tam zwie)? ;)
, 2012-10-02, 21:30
@Breezy, taki nowy warunek wjazdu na tor, aby szybciej wyciągać na trasę czy odholowywać auta, które zatrzymały się na torze...
mrrr, 2012-10-17, 09:00
Nie mam takiego haka do Subaru, nie wpuszczą mnie na tor? o_O
, 2012-10-17, 12:35
@mrr, zapytaj się u źródła, w końcu to zmiana warunków umowy po zawarciu usługi ;) pani przy wpuszczaniu na tor sprawdzała hak... może dla 4x4 zrobią wyjątek, w końcu takie auto ze żwiru wyciągać nie trzeba ;)

jak to w ogóle w Subaru nie ma nic do holowania?
mrrr, 2012-10-17, 13:01
Ma normalnie jak każdy samochód gwint do wkręcenia haka. Tylko nie mam tego haka. Ktos się nie bał i za... ;)
, 2012-10-17, 13:08
Jak będziemy w innej grupie to pożyczę Tobie swój, pewnie będzie pasował ;) a jak nie to na pewno znajdzie się jeszcze jakieś Subaru na parkingu...
c5tourer, 2012-10-17, 16:17
Jezusicku, jak Ci te opony buczą. O.O
Jaką prędkość osiągasz na końcu prostej?
Od 0:33 w 3-filmiku od dołu, brzmisz jak Gallardo przez te opony. :D
, 2012-10-17, 16:58
195 km/h to najwięcej co mi się wyświetliło, przy czym licznik zawyża jakieś 7 km/h (względem GPS) oraz te opony mają niższy profil niż właściwe, więc też się szybciej kręcą o kilka procent...
yogibaboo, 2012-10-18, 22:45
Na końcu prostej mamy od 215 do 225 w zależności jak uda się wpaść na prostą startową. Spoilery na prostych faktycznie nie pomagają...ale w winklach robią robotę :)
driver, 2013-03-08, 00:04
Jak to jest z tym hakiem? W większości aut z usa nie ma haków z przodu. Jak to obejść jakieś są patenty? Dziury w zderzaku robić nie będę :)
, 2013-03-08, 00:15
Formalnie to hak albo z przodu, albo z tyłu, nie sądzę aby ktoś drążył temat :) a gdybyś miał wjechać w żwir i do wyciągnięcia byłby potrzebny hak z przodu a by go nie było to wtedy zwykle owijana jest lina za ramię felgi... tylko tak niezbyt zdrowo jest ciągnąć za koło, poza tym felga może się zarysować ;)
driver, 2013-03-08, 22:19
Dzięki za odpowiedz, podjade do jakiegoś speca niech mi coś przyspawa pod autem z tyłu bo z tyłu też oczywiście nie ma a track day już za tydzień :)
, 2013-03-08, 23:13
Jak to nic nie ma? musi coś być do holowania...
driver, 2013-03-08, 23:17
Nie ma nic, w amerykańcach tak robią to nie pierwsze moje auto z usa i nie było. Hak można sobie dorobić to jest wtedy o co zaczepic.
, 2013-03-08, 23:22
Na TPTD jest sporo aut z USA, więc wszyscy dospawane mocowania mieli? w Mustangach też nie ma? a w Audi czy BMW form US&A też nie ma wkrętu na hak?
driver, 2013-03-08, 23:34
Nie twierdze ze we wszystkich ja nie mam. Raczej nikt nie ukradł :D W Usa nie ma przepisu który nakazuje posiadania ucha do holowania. Z przodu to z wiadomych względów bo automat i sie go nie holuje a z tyłu nie wiem czemu nie robią. Cięcie kosztów może :)
, 2013-03-08, 23:44
Bes sęsu... a na lawetę jak auto wciągniesz? skoro nie da się holować... no i hak służy nie tylko do holowania długodystansowego, przecież do wyciągania z rowu też, itd...

ps. automat też można holować, tylko aby był na włączonym silniku ;) co zwykle wyklucza konieczność holowania, no ale jak ktoś się uprze to może i holować...
driver, 2013-03-08, 23:55
Ameryka to zupełnie inny kraj :)

http://www.wykop.pl/link/1323835/dosc-nietypowe-holowanie/

jeden z komentarzy
*W większości stanów USA są cały czas takie przepisy, że auta nie mogą mieć żadnych zaczepów do holowania. Jeżeli ten Mercedes był ze stanów to na bardzo prawdopodobne, że nie miał żadnego zaczepu. Na przykład w nowym Mitsubishi Lancerze ściągniętym z USA w zderzaku są takie same, małe zaślepki jak w europejskiej wersji, ale pod tymi zaślepkami brakuje gwintu w który dałoby się wkręcić zaczep.*
Tomek e30v8, 2013-03-10, 10:05
Potwierdzam, mam 4 zabytki z usa i w żadnym nie ma zaczepów haków i czegokolwiek innego przeznaczonego do ciągnięcia. A że psują się ciągle to inna sprawa :D do zaczepienia linki zwykle wykorzystuje się elementy podwozia.

Z tym, że moim zdaniem brak zaczepu to nie wina przepisów, ale wymysł marketingowców,- samochody nie mają zaczepów bo zaczepy sugerowały by kupującym że auto MOŻE SIĘ ZEPSUĆ. a nikt nie kupiłby auta które się psuje, więc lepiej nie montować zaczepów i udawać że ich produkt będzie zawsze na chodzie.
, 2013-03-10, 15:04
Paranoja ;)
Rogal, 2013-03-27, 08:44
Zgadzam się w 100% najpiękniejsze logo i linie nadwozia ma Maserati. Do tego świetne osiągi ale mając V8 pod maską czego innego można się spodziewać.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *