Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Rally Sprint pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Janusz Kulig albumUdało mi się zwyciężyć. Walka trwałą do samego końca, bo co próba to ktoś inny był najszybszy, wyniki zmieniały się co chwilę, bo sporo część trasy była po śniegu z lodem, gdzie łatwo można było stracić kilka sekund na jednym przejeździe, co też często i gęsto się zdarzało.

Dzięki zdobytym punktom mam zapewnione podium w całym Cyklu Zimowych Rally Sprintów (6 imprez, 4 za nami) i ogromne szanse na zwycięstwo.

Trasa przejazdu była zróżnicowana, pod względem czasu to chyba nawet dłużej jeździliśmy po śniegu niż po asfalcie (po prostu na śniegu bardziej guzdraliśmy się niż jechaliśmy), fragmenty asfaltowe były czarne, ale marznące, świeżo po opadach małego śniegu, choć na moje oko z czasem robiło się coraz przyczepniej. Meta położona była "na środku" tory, po zapełnieniu takiego parkingu zjeżdżaliśmy z toru robiąc miejsce dla kolejnych aut.

Zawodnicy na mecie na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Wyniki RS pamięci Janusza Kuliga 2013

Udało mi się wygrać ;-) Ze względu na ośnieżone i zlodowaciałe fragmenty toru dość często popełnialiśmy czasochłonne błędy i co próbę następowało przetasowanie w czołówce. Ja wygrałem tylko drugą i ostatnią, piątą próbę, przy czym przed nią miałem już parę sekund przewagi. Mimo, że udało mi się wygrać to jednak sytuacja ze wcześniejszego Rally Sprint Wash&Go na Torze w Lublinie 2013 bardziej mi się podobała, tj. zwyciężałem w każdej próbie i cały czas powiększałem swoją przewagę ;)

Wyniki RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

1. Audi A4 quattro

Audi A4 quattro na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Konkurencja była spora, bo w klasie 4. było 13 zawodników w pełnoprawnych autach z napędem 4x4 oraz jeszcze jakiś wiśniowy Forester :] Opis mojej jazdy i innych szczegółów jest niżej.

2. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarne na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Evo (pewnie nawet nie wiedząc) wygrało zaciekle toczący się pojedynek z Imprezami, które miały spore szanse ale jednak na koniec trochę zawaliły... buuu :)

3. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT granatowa na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Owy zawodnik prowadził po trzech próbach i już bałem się, że nici z mojego zwycięstwa. Jednak w kolejnych przejazdach wykonał o jeden niezamierzony drift na lodzie za dużo co przełożyło się straty i niższą pozycję.

Jazda po lodowych fragmentach toru polegała na nie-jechaniu po lodowych fragmentach toru tylko "skakaniu" pomiędzy przyczepnymi fragmencikami pobocza, albo po wewnętrznej, albo po zewnętrznej. Kto się znalazł na lodzie ten zostawał na lodzie, kręcił kołami w miejscu, ewentualnie jechał nie tam gdzie chciał.

4. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Przed imprezą był to mój mój główny konkurent w klasyfikacji generalnej całego Cyklu Zimowych Rally Sprintów, więc nie powiem, abym uronił łzę z powodu tego, że znalazł się ostatecznie na czwartym miejscu :] mi się sprawa wyjaśniła, a Artur dalej musi walczyć o podium. Nie wiem tylko, czy powyższe czarne Evo będzie jechało w kolejnych imprezach, zapomniałem się zapytać... w każdym razie ja w Top3 jestem, Evo jak będzie jechało (na razie dwa razy jechało, dwa razy nie) to też powinno się znaleźć, i zostaje jeszcze tylko jedno wolne miejsce.

5. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT kombi srebrna na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Zawodnik w tej Imprezie też jest wysoko w klasyfikacji, musi teraz się sprężyć i nie dać wyprzedzić powyższym Imprezom. Podczas jednej próby popełnił fajny błąd ;) tj. po zmianie układu trasa mu się pomyliła i zatrzymał się na lodzie, musiał sporo wcześniej hamować aby zmieścić się w wirtualnym zakręcie, a gdy się zorientował, że zakrętu już nie ma, jedzie się prosto, to nie mógł z tego lodu szybko ruszyć ;) względem kolejnej próby miał niemal 5 sek. straty, a te robiłyby ogromną różnicę. ps. zderzak Ci odpada...

6. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czerwone na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Na treningu przed imprezą wobec tego czerwonego Evo zastosowałem technikę walki psychologicznej poprzez wkurzające uczepienie się zderzaka i nie pozwalania na spokojny trening :] a tak naprawdę chodzi o to aby zorientować się co do szybkości jazdy nowego zawodnika na torze, oraz jest to zawsze okazja do podpatrzenia sposobu jazdy. Tutaj koledzy byli dopiero drugi raz na tym torze, a tor jest kręty i ciężko jest się ścigać z zawodnikami, którzy każdy zakręt znają na pamięć.

Aby ktoś zbyt pochopnych wniosków nie wyciągnął, wszystko odbywa się w przyjaznej atmosferze, ja ścigam ktoś ucieka, ja uciekam ktoś ściga, ci co się nie chcą w to bawić to się nie bawią... taki torowy odpowiednik pałowania ze świateł :)

7. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna na mecie na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

O ile pamiętam to była to druga impreza tego zawodnika w tej Imprezie, zaczyna się rozpędzać, trzeba na niego uważać.

8. Opel Astra

Opel Astra na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 3, jedyne przednionapędowe auto w Top10.

9. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza STI srebrna na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Kolejne srebrne STI... czasami zrobię zdjęcie tak, że nie widać numeru startowego i wtedy nijak nie jestem w stanie odgadnąć którą srebrną Imprezą jechał który zawodnik. STI od WRX też ciężko mi rozróżnić... jak to dobrze, że posiadacze WRX nie przyklejają sobie naklejek STI ;-)

10. Subaru Impreza STI

Subaru Impreza GT biały angielski na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Ten zawodnik po pierwszym przejeździe prowadził, a w poprzednim rally sprincie był trzeci w klasie, z tego też powodu monitoruję jego występy, bo skoro mnie wyprzedził podczas tej jednej próby to jak najbardziej może wyprzedzić w kolejnych zawodach.

11. Fiat UNO

Fiat Uno na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 1.

12. Skoda Fabia

Skoda Fabia na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Prawie zwycięzca klasy 1., niecała sekunda straty po pięciu próbach... tak sobie myślę, że skoro ta Fabia ma też sprzęgło i hamulec po prawej stronie to pilot może pomagać podczas jazdy ;)

13. Honda Civic

[niestety brak zdjęcia, drugie miejsce w klasie]

14. Honda Civic

Honda Civic czarna maska na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Trzecie miejsce w klasie. Na treningu przed imprezą, jeszcze zanim spadł śnieg, nie byłem w stanie doścignąć Tomka w tej Hondzie. Jeździliśmy pełne okrążenia po asfalcie i na moje oko jechaliśmy niemal równo, ze wskazaniem na Tomka. Przy okazji tych "treningowych wyścigów" znalazłem jedno miejsce na torze, w którym Tomek bardzo mi odjeżdżał, więc trzeba będzie nad tym popracować.

15. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT kombi srebrna na starcie na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

16. Fiat CC

Fiat CC niebieski na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Trzecie miejsce w klasie.

17. Honda Civic

Honda Civic czarna na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 2.

18. Subaru Impreza WRX STI

[niestety brak zdjęcia]

19. Honda CRX

Honda CRX czarna na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Drugie miejsce w klasie.

20. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT kombi srebrna lustrzana na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

To samo auto co na 15 miejscu, teraz zamieszczam odbicie lustrzane, aby nie wklejać dwa razy tego samego zdjęcia... taka angielska wersja wyszła...

21. Fiat UNO

[niestety brak zdjęcia]

22. Fiat SC

Fiat SC na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

23. Suzuki Swift

Suzuki Swift na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

24. Kia Picanto

Kia Picanto na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

25. Audi 80 quattro

Audi 80 quattro na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

26. Fiat 126p

Fiat 126p pomarańczowy na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

27. Lotus Elise

Lotus Elise na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

28. Toyota Paseo

Toyota Paseo na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

29. Honda Civic

Honda Civic czarna stara na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

30. Fiat 126p

Fiat 126p żółty na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

31. Fiat 126p

Fiat 126p pomarańczowy na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

* * *

To już koniec zdjęć zawodników, układ trasy podczas tego rally sprintu nie sprzyjał bieganiu z aparatem między autami, gdyż przejazdy kończyliśmy na środku toru i tam czekaliśmy na wyjazd, start rozpoczynał się na górce, gdzie jest tłoczno, oraz wyniki zmieniały się co chwilę więc w wolnej chwili stałem przy tabelce i liczyłem... i tak dużo aut udało mi się sfotografować, prawie wszystkich, myślałem, że [niestety zdjęcia brak] będzie w co trzecim przypadku...

...jeszcze wrzucam zdjęcie tego nieszczęsnego Forestera, który zdezerterował z imprezy i nie został sklasyfikowany...

Subaru Forester na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Moja jazda

Jechałem na oponach zimowych, Michelin Alpin A4, i na takie warunki były to najlepsze opony. Na treningu przed imprezą, zanim spadł mały śnieg, podczas jazdy tylko po właściwej pętli toru można było zastanawiać się nad letnimi oponami, ale ja bym raczej szybciej na letnich nie pojechał. Po wymacaniu opon konkurentów :) wiem, że moje były jedne z najbardziej miękkich. Opony te też są dobre na mokrym&zimnym, niekoniecznie musi być śnieg, są szerokie jak na zimówki (225mm), dobrze mi się na nich trzymało drogi.

Opona zimowa Audi A4 na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Na chwilę przed rozpoczęciem imprezy spadł mały śnieg, zrobiło się ślisko, i ustaliłem sobie, że całą trasę pojadę z całkowicie włączonymi systemami trakcji. Po dwóch okrążeniach zapoznania doszedłem do wniosku, że jednak na śniegowo-lodowych fragmentach pojadę z wyłączoną trakcją, aby mielące koła na lodzie dawały mi wrażenie szybkiej jazdy ;) a poważniej, chodzi o to, że na lodzie trzeba było trochę się pokręcić, zmieniać kierunek jazdy, a przy włączonej trakcji nie da się po prostu szybko przyspieszać jeżeli mamy mocno skręcone koła. "Trójkąt" też mi lepiej było jechać z wyłączonym ESP, ale już śnieżny odcinek przy mecie pomyślałem, że przelecę z włączoną trakcją. Jednak po pierwszych przejazdach zacząłem dochodzić do wniosku, że jednak wszystko co białe to powinienem jechać bez ESP, pomielić kołami, raz mnie wyniesie w bok trochę mniej, raz trochę więcej, ale generalnie jadę do przodu, i lepsze to niż prostowanie mnie na siłę już na początku małego uślizgu.

Poniżej mój przejazd podczas ostatniej, piątej próby, wykręciłem bardzo dobry, rekordowy czas. Jestem z tego przejazdu bardzo zadowolony, choć teraz widzę, że jednak dało się pojechać sporo lepiej (przede wszystkim łuk taki koślawy mi wyszedł, źle ostatni zakręt przed metą).

Pomarańczowa ikonka ESP oznacza, że trakcja jest wyłączona, a szara, że włączona.

Proszę mnie nie pytać czemu miało służyć to klikanie w ESP co chwilę bo ciężko mi wymyślić jakąś odpowiedź. Jedynie co do szybkiego łuku mogę powiedzieć, że służyło to nie wypadnięciu z tego łuku bo był to szybko łuk :) tu bym te ESP zostawił, szczególnie, że nie czułem ingerencji, śliskie odcinki przejeżdżałem z całkowicie wyprostowanymi kołami, przed łukiem sporo wyhamowałem. A skoro mi nie przeszkadzało, a zarazem byłoby w stanie skutecznie pomóc w kryzysowej sytuacji, gdybym jednak wpadł w poślizg to nie widzę aby włączać ESP. Pozostałe odcinki po których jechałem z ESP mogłem śmiało przejechać bez ESP i tyle nie klikać, przy czym tutaj podobnie do tego łuku, nie przeszkadzało mi więc może być włączone.

A dlaczego nagle ESP miałoby mi przeszkadzać, skoro przed startem ustaliłem, że jadę z ESP? całkiem szybko mały śnieg został rozjeżdżony, asfalt przestał być tak śliski jak na zapoznaniu, śmiało można było całość jechać na wyłączonej trakcji. Sam zapętliłem się chyba w tym klikaniu, przekombinowałem, i zamiast "zresetować" swoje ustalenia i jeszcze raz całość przemyśleć to postanowiłem, że będę klikał. Znaczenie ma też to, że bardzo nie lubię zmieniać swoich ustaleń podczas trwania imprezy, szczególnie, gdy mi dobrze idzie (byłem wysoko, więc szło mi dobrze), choć jak mi źle idzie to też zwykle nie zmieniam, bo wtedy już mi wszystko jedno.

Moje wnioski po tej imprezie są takie, że dało się sporo szybciej pojechać (ale tak chyba każdy sobie myśli :) dało się szybciej przejechać moją ostatnią próbę, z której i tak jestem bardzo zadowolony; dało się całość jechać bez ESP z przynajmniej podobnym, a chyba nawet i lepszym efektem niż poprzez takie klikanie (w trzech przypadkach za wcześnie sobie włączyłem trakcję, ale w ostatniej próbie już byłem tak wyszkolony, że wszystko wyklinałem poprawnie :)

Najważniejsze pytanie, ile mi dało przewagi to klikanie? włączanie trakcji na czarnym? mam nadzieję, że wyszedłem na zero, czyli nie straciłem na tym.

Na temat jazdy na torze z ESP będę rozpisywał się przy innej okazji, bo to ciekawy i dość szeroki temat. Warunki są różne, ustawienia są różne, jak się wszystko dobrze zgra to całość jest na niezły plus, czuć różnicę, jedzie się szybciej. Z drugiej strony mogę powiedzieć (choć nie musicie wierzyć, proszę też mnie źle nie zrozumieć, nie są to przechwałki, ale taka wiedza merytoryczna ;) że jeżeli ktoś w tabelce z wynikami nie sąsiaduje ze mną, mam powtarzalne, wyraźnie lepsze czasy i sądzi, że jakbym ja wyłączył ESP to bym pojechał wyraźnie wolniej, dzięki temu nadrobił stratę, to jest to po prostu ślepa uliczka... prawidłowe myślenie to "esp sre-esp... wanna na kołach nie może być szybsza..." ;-)

Kto tam jakoś stara się iść do przodu w swojej "karierze wyścigowca" ten może jakieś wnioski z tego wyciągać, kto "wie swoje" ten może sobie myśleć co chce...

Specjalnie na koniec, abyście też nie zwracali na to uwagi bo byłoby to niepoprawne myślenie, zaznaczam, że w tym materiale, oraz na nagraniu on-board, wyłączone ESP nie oznacza wyłączonych na 100 proc. wszystkich systemów trakcji. W takim przypadku wyłączone jest ASR (da się mielić kołami w miejscu), a ESP jako utrzymanie linii jazdy, hamowanie odpowiednimi kołami jest bardzo znieczulone i działa dopiero przy bardzo dużym wychyleniu. A dlaczego jest to nie istotne? bo w warunkach rally-sprintowych, podczas jazdy wyścigowej nie ma to praktycznego znaczenia wpływającego na wyniki względem wyłączenia wszystkiego na 100 proc.

Trofea ;)

Album, puchar, medal na RS pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2013

Przed imprezą pisałem:

Mam nadzieję, że frekwencja będzie spora, szczególnie chodzi mi o auta 4x4, bo ten rally sprint to już jedna z ostatnich okazji do ulokowania się w czubie tabeli. Później już nawierzchnia przyschnie i lekkie, przednionapędowe pędzidłą zaczną królować na lubelskim krętym torze.

Kto poza mną zbiera punkty w klasyfikacji generalniej Cyklu Zimowych Rally Sprintów ten wie, że będzie to co nieco rozstrzygająca impreza. Będzie to 4 impreza z 6 jakie zostały zaplanowane. Jeżeli uda mi się dobrze pojechać (na te Top3) to w zasadzie zaklepie sobie jedno miejsce w Top3 w klasyfikacji generalnej więc pozostaną tylko dwa. Kto do tej pory jechał rekreacyjnie a zmienił zdanie to musi zacząć teraz mocno przyspieszać, też w Top3 musi się znaleźć.

Rok temu brałem udział też tej edycji rally sprintu i zająłem... 1. miejsce w klasie V i 3 w generalce ;) Teraz przecież nie mogę pojechać gorzej, a pola manewru zbyt wielkiego przecież nie mam.

Rok temu dostałem medal i album o Januszu Kuligu...

Medal za zwycięstwo w klasie Profi podczas Rally Sprint Kuliga 2012 w Lublinie

Album o Januszu Kuligu

Zeszłoroczna relacja: Rally Sprint pamięci Janusza Kuliga na Torze w Lublinie 2012.

Komentarze (25) skocz na koniec

Kfiatek, 2013-02-14, 09:29
Ooo! będą prędkości.... próby 4,5 to chyba najszybsze jakie widziałem :) Do zobaczenia w niedziele :)
Konrad S., 2013-02-17, 19:03
No proszę, seryjny wygrywacz!!! Gratulacje. Na jakich oponka h jechałeś dzisiaj?
, 2013-02-17, 19:10
Dziękuję ;) jechałem na zimówkach-drogówkach, jakie mam i używam na co dzień, czyli Michelin Alpin A4... dodam, że mają one wymiary 225/55 czyli właściwe/seryjne do felgi 16 calowej do Audi A4... są dość szerokie, 225mm, i pewnie sporo to pomagało podczas jazdy po asfalcie... teraz patrzę na tabelkę z wymiarami i szerszych tych opon niż 225mm nawet nie ma...
naLeśnik, 2013-02-18, 20:14
Ja ci dam zdezerterował :P
Zulik, 2013-02-18, 21:58
Ehh przednionapędówki to o kant dupy rozbić .... :/ Bez 4x4 nic się nie zdziała na takich pojeżdżawkach ;)
I gratuluję wygranej !! :)))
, 2013-02-18, 22:12
@Zulik, niewiele się zdziałą w takich konkretnych warunkach jak były, gdzie sporo jeździliśmy po śniegu z lodem... ale gdy jest jakaś przyczepność (może być mokro, może być ślisko, byle nie było lodowiska) to już wyniki mogą wyglądać inaczej, zobacz np:
http://www.spalacz.pl/rally-sprint-piotra-bodzaka-na-torze-w-lublinie-2013
nie wspominam już o dodatnich temperaturach i zupełnie suchej nawierzchni, wtedy to już wyniki są kompletnie inne i trudno jest autom 4x4 doścignąć mniejsze, lżejsze, zwrotniejsze FWD czy RWD...
pwen, 2013-02-18, 22:16
Przestraszył się uciekł w siną dal, tam gdzie trabanty i plastikowe maski.... :-)
maya, 2013-02-18, 22:31
Dzięki za koment
Http://youtu.be/nGM-5_iEbnY?t=1m32s
mrrr, 2013-02-20, 12:28
10. miejsce to nie jest GT, tylko STI.
, 2013-02-20, 13:54
@mrr, dzięki, a po czym rozpoznać?
mrrr, 2013-02-21, 16:21
Np. po braku anteny radia w przednim słupku. STI miały w tylnym lewym błotniku.
Krzycho, 2013-02-22, 00:03
@Spalacz
Jak to możliwe, że na ostatnim RS byłeś pierwszy i uciekłeś o dobre kilka sekund takim autom jak Subaru GT :o? Przecież te Imprezy są dużo lżejsze, a setkę robią w podobnym czasie co Twoje A4, albo i szybciej :) Obstawiam na 2 przyczyny: pierwsza, masz nowocześniejszy samochód i ESP Ci pomagało, a drugie to lepszy skill lub lepiej dobrane opony - powiedz, która teoria jest bliższa prawdy? ;)
, 2013-02-22, 01:02
Ale w relacji wszystko już opisałem :) też jest on-board z oznaczeniem, gdzie jechałem z ESP a gdzie bez, zdjęcia opon, i opisana całość...

nie da się tak jednym zdaniem odpowiedzieć...

1. czasy przejazdów były bardzo nierówne, co chwile ktoś inny prowadził, z 5 prób ja tylko 2 wygrałem, i jak już można powiedzieć, że *uciekłem* to tylko na ostatniej, bo miałem wyraźną przewagę...
2. wszyscy popełniali błędy, bo spory odcinek był po śniegu/lodzie, a na takiej nawierzchni łatwo o błąd, mały błąd to np. 3-5 sek. straty na jednym okrążeniu! ja miałem jeden poważniejszy błąd, inni mieli więcej... pi-razy-oko oceniam, że cały rally sprint dało się pojechać jakieś 7-8 sek. szybciej,
3. miałem dobre opony do jazdy po zmrożonych asfaltowych odcinkach, na śnieżnych odcinkach też jechało się dobrze,
4. ESP mi za wiele nie pomogło, tj. stworzone jest do pomagania w innych warunkach :) patrz onboard... śnieg był za śliski i lepiej się jechało na tych odcinkach bez ESP...
5. a tam GT, zobacz, że STI i Evo wyprzedziłem :) też są lżejsze a mają sporo więcej mocy oraz sprint 0-100... co do tego sprintu to jest to wartość wtórna, nie zwraca się uwagi na to w takim sensie, że porównuje auta pod kątem 0-100... ja przecież też byłem pierwszy na przedostatnim rally sprincie ;) a wcześniej dwa razy na 3. miejscu... więc jak można zadawać pytanie *jak to możliwe?* :] pod koniec marca, gdy skończy się cały zimowy cykl, to opiszę *tajemnice sukcesu* ;)

ps. za jakiś czas przeniosę te komentarze do wątku dot. RS, aby tutaj nie mieszać...
mrrr, 2013-02-22, 11:00
*Wszystkie tajemnice sukcesu*, brzmi ciekawie. Spalacz idziesz w ślady Lance Armstronga? ;)
, 2013-02-22, 11:28
Na razie napompowałem opony azotem :)
siwy, 2013-02-25, 09:48
Czytam ten wątek i widzę, że powoli to co na torze zaczyna się przenosić tutaj. Spalaczu, nie wiem czy wiesz, ale na torze masz wieeelu hejterów, którzy szepczą za Twoimi plecami. Śmieszy mnie to. O Tobie gadają, że wygrywasz, bo masz auto naszpikowane elektroniką. Tekst: *wygrywa auto, a nie kierowca* słyszę za każdym razem jak jestem na torze. A jeszcze niedawno ci sami ludzie na byłym forum rajdowiec.pl pisali, żeby ich wpuścić do generalki, bo auto nie ma znaczenia, liczą się TYLKO umiejętności kierowcy. Niektórzy nawet twierdzili, że na torze Lublin łatwiej wygrać jadąc maluchem niż jadąc Subaru (oczywiście nikt z Odziemem na auta zamienić się nie chciał). :D Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
mrrr, 2013-02-25, 11:34
No Spalacz, pora zanabyć jakieś STI albo Evo i pozamykać japy hejterom... :P
naLeśnik, 2013-02-25, 13:58
To na RS*ach organizowanych na Torze Lublin jeździ się żeby dostać nagrodę? Ja myślałem że dla jaj :D
, 2013-02-25, 17:19
@siwy, skrobnę wieczorem dłuższy komentarz...

@mrr, a A4 nie starcza? trzeba do tego aż STI czy Evo? ;]

@naLeśnik, Foresterem dla jaj, innymi autami po trofea i ordery :D
mrrr, 2013-02-25, 18:15
Jeździsz A4, to Ci gimbusy zarzucają, że samochód jedzie, a nie kierowca...
Krzycho, 2013-02-25, 19:59
Forester występuje nawet w wersji STI :)
, 2013-02-25, 20:21
No wiem, tak przekornie to napisałem... co by było gdyby... gdybym miał Evo czy Sti... dla mnie oczywiste, że po jakimś typowym wdrożeniu się w dane auto, paru przejażdżkach z jakimś instruktorem, czy po prostu kimś kto jeździ tym autem i dałby jakieś *złote rady*, jeździłbym tym autem szybciej niż A4... wtedy napisałbym na blogu odkrywczą notkę pt. *Evo/Sti jednak szybsze niż A4*, która zdobyłaby Ig Nobla Blogosfery ;)

normalnie to "pokaż co potrafisz" jest wiązane z downgrade, Rafał AH mógłby powiedzieć *zapraszam wszystkich cfaniaków do Fabii 1.2*, a tutaj z gorszego auta do lepszego, aby pokazać, że lepszym jedzie się szybciej... ktoś kto nie jest wtajemniczony w nasze rally sprinty raczej by nie pojął istoty tego przedsięwzięcia :)
, 2013-02-25, 23:16
@siwy, nic nie wiem o tym, abym miał jakieś szersze grono hejterów na torze, nie spotkałem się z żadnymi negatywnymi sytuacjami, jak temat elektroniki, ESP itp. jest podejmowany to zawsze w żartach, rozrywkowej atmosferze... ze strony publiczności, osób nieznajomych też żadnych przejawów hejterstwa nie miałem, przeciwnie, same pozytywne rozmowy... może przesadzasz ;) nie do końca poprawnie odczytujesz intencje tego kto coś tam mówi...

to wstęp, miał być długi wywód ale nie będzie :)

ps. jak zamkną nam tor to może przerzucimy się na gokarty? już teraz zapowiadam, że spośród torowiczów będę w Top3, z nadzieją na Top1 :) wszystkie fury takie same, zero elektroniki... ;) nawet nie ma rozrusznika...
siwy, 2013-02-27, 00:02
Spalaczu, takie życie. Ludzie są fałszywi. Nikt nie przyjdzie i nie powie Ci w twarz. Tylko za plecami du... obrabiają. To co usłyszałem raczej jak żarty nie brzmiało.
naLeśnik, 2013-02-27, 12:04
Nieprawda, już dawno otwarcie powiedziałem że wystarczy tego Spalacza :P

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *