Rally Sprint Browaru Jagiełło na Torze w Lublinie 2012
2012-11-21|Na torze|Komentarze: 49
Udało mi się wjechać w Top10 i tym samym uzyskałem swój najlepszy wynik od kiedy stopniał ubiegłoroczny śnieg. Cieplej już nie będzie więc nie mam zamiaru z czołówki wylecieć wcześniej niż na wiosnę.
Przejazdy były bez nawrotów, bez slalomów, bez pachołków, po głównej linii toru. Taki układ często uznawany jest za prosty, banalny, bezsensowny jak na rally sprint, no, zwykłe pałowanie na prostej. Ale wystarczy, że gdzieś na boku ustawi się jeden pachołek do objechania, jakiś inny nawrót na końcu, czy na początku pętelkę do przejechania to już wtedy jest wszystko w porządku, wtedy już liczą się umiejętności a nie moc auta, i gitara gra :)
Maiłem nadzieję, że najlepszymi oponami na ten rally sprint będą drogówki i w większości przypadków tak właśnie było. Z drugiej strony dwóch pierwszych zawodników jechało na semi-slickach (STI na slickach?), jakoś udało im się rozgrzać te opony, w konsekwencji na prostym, szybkim układzie toru odjechali o ponad 10 sek. Ale już cała reszta trochę wolniej jechała niż zdążyliśmy się przyzwyczaić po letnich miesiącach.
Cała reszta poza autami grupy V, czyli z napędem na wszystkie koła. W końcu klasyfikacja generalna wygląda tak jak powinna :] poza tym jednym BMW to w pierwszej 5-tce były cztery auta 4x4. Zaczyna być zimno, ślisko i tak już ma pozostać jak najdłużej :) tak przynajmniej do kwietnia...
Wyniki RS Browaru Jagiełło
1. BMW
Jak ostatnio i tym razem wygrał zawodnik w BMW... ale do trzech razy sztuka ;) zarazem zwycięzca klasy IV... zdjęcie mam tylko takie niemrawe, to i tak najlepsze jakie zrobiłem...
2. Subaru Impreza WRX STI
Ułamek sekundy za BMW.. jedyne 0,135 sek! po 5 przejazdach... później długo, długo nic... to najlepsze zdjęcie jakie udało mi się zrobić, jeszcze Evo z 18. miejsca fajnie wyszło... chyba już jestę fotogarfę ;)
3. Subaru Impreza
...i kolejna Impreza...
4. Subaru Impreza WRX STI
...i kolejna Impreza... tym razem STI... na drogówkach założonych na chwilę przed startem...
5. Subaru Impreza WRX STI
...i kolejna Impreza... "zwykłe" WRX, na drogówkach pt. Potenza RE070, i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to są najlepsze opony co do jazdy po drodze & torze... Tomek jeździ na nich i jeździ, i jeździ, prawie nic mu ich nie ubywa, na suchym się trzymają, ma mokrym się trzymają, po drodze da się na nich jeździć...
...co do wyniku to nijak nie byłem w stanie Tomka doścignąć, po każdym przejeździe powiększał swoją przewagę, w sumie to już po pierwszej turze nasz wyścig był rozstrzygnięty...
6. Renault Clio Sport
5. sek kary po pierwszym przejeździe za niewyhamowanie między pachołkami na mecie-stop, 23. miejsce w generalce i 12. w klasyfikacji bez grupy V (przypominam, że grupa V walczy o złote kalesony, a reszta zawodników chcąc nie chcąc zdobywa punkty w rocznej klasyfikacji) i wyścig z czasem ukończony na 2. miejscu w "liczącej się" klasyfikacji, i 6. miejsce w generalce tego rally sprintu... i 1. miejsce w swojej klasie III...
7. Audi A4
Mój najlepszy rezultat od dawien dawna, a najlepszy rezultat na suchej nawierzchni, w końcu te Top10. Co prawda tę suchość toru nie da się porównać do suchości w wakacje przy 25 stopniach, ale rozpaczać nie będę. Szybciej już nie dałem rady pojechać, nikogo więcej nie byłem w stanie wyprzedzić. Po pięciu przejazdach swoje błędy oszacowałem na około sekundę, tylko tyle mógłbym szybciej pojechać gdybym ich nie popełnił.
Około pół sekundy straciłem na włączonym ESP. Czasami jeżdżę z systemami, czasami bez, ostatnio zwykle bez. Przed jednym z przejazdów zapomniałem wyłączyć systemy, i choć w czasie jazdy mogłem to zrobić to już z ciekawości pojechałem do końca i wykręciłem swój najgorszy czas :] a wydawało mi się że jadę tak szybko :] o jazdach z systemami i bez, zyskach i stratach, itd.. będę się rozpisywał innym razem...
Podczas tej imprezy w grupie V było wyjątkowo dużo zawodników, bo 10. Zająłem 5 miejsce. Choć jakby tak zebrać wszystkich zawodników co się od czasu do czasu przewijają przez Rally Sprinty to pewnie z 20 sztuk by się znalazło.
8. Subaru Impreza
...i kolejna Impreza...
9. Honda Civic
...dopiero tutaj pierwsza Honda, torowe pędzidło :) dopiero, bo ostatnio ten zawodnik był 5... zwycięzca klasy II...10. Mitsubishi Colt
11. Honda Civic
12. Subaru Impreza
Tutaj najpewniej kwestie wulkanizacyjne miały wpływ na "odległe" miejsce, trzeba było na najzwyklejszych drogówkach jechać ;)
13. Subaru Impreza
14. MG ZR
15. Opel Corsa
16. Audi 80 quattro
Następnym razem ma być o 5 miejsc wyżej! 4x4 to 4x4 :)
17. Subaru Impreza
...i to już ostatnia Impreza... 8 sztuk Subaru Impreza na 10 aut z klasy V...
18. Mitsubishi Lancer Evo
...i Evo, na którym kończę foto-klasyfikację...
Poniżej kolejność losowa:
Lanos... ale pewnie i tak to Ciebie nie przekona i będziesz zadania, że Twoje auto nie nadaje się aby przejechać nim kilka kółek po gładkim torze...
następnym razem ma być o 10 miejsc wyżej! 4x4 to 4x4 :)
Fiatowo
Już na początku imprezy wytypowałem Fiata Seicento do zwycięstwa w klasie I i dlatego ma zdjęcie gdy było jeszcze sporo słońca. Dopiero na sam koniec imprezy obfotografowałem Tomka w Uno (zwykle jeździ Civic, zwykle gdzieś tam bywa w czubie tabeli) bo była taka ewentualność, że to on wygra. Ale ostatecznie wygrała Gosia w kolorowym Suzuki Swift, wyprzedzając Tomka o 0,006 sek! czyli o grubość rejestracji :) niestety zdjęcia nie mam, ale za to następnym razem będzie całą seria, bo z tego co słyszałem też ma być zwycięstwo w klasie... :]
126p w swoim stałym miejscu, tj. połowie drugiej połowy...
...i jeszcze dwa zdjęcia...
Czytaj także
Komentarze (49) skocz na koniec
@mrr, dzięki! z Tomkiem nie miałem szans, w każdym przejeździe był sporo szybszy... jedynie w ostatnim miałem minimalną stratę ale wtedy on już jechał *byle dojechać*...
Miałeś rację, niska pogoda ograniczyła skuteczność semislicków i po raz pierwszy mieliśmy okazję powalczyć z sukcesem o miejsca w pierwszej dziesiątce na suchym. Podobno pojechałeś szybciej z wyłączonymi systemami - gratuluję. Być szybszym od super niemieckiej technologii to jest coś.
@mrrr ma prawie 200KM (w drugim sporo ponad 200KM), @pewuen ma ponad 200KM, ja mam troszkę ponad 200KM i gdy @Marian pyta o swoje ponad 200KM to my wszyscy razem twierdzimy, że absolutnie nie iść w taką moc :]
@Marian, mnie ostatnio objechał kolega w Audi 80 quattro z połową mojej mocy ;)
@Spalaczu- nic sie nie stało, postanowiłam się odegrać za defekt auta z poprzedniego RS,źle typowałeś :)
dopisałem, że wygrałeś ;) jakbym jeździł w niższej klasie to bym pisał te miejsca w nawisie ;) swego czasu liczyłem ilu zawodników należy do jakiegoś AK co oznacza, że znają bardzo dobrze tor, są wyćwiczeni w każdym zakręcie... no ale teraz sam też go poznałem więc już nie biadolę ;)
przy czym zgadzam się z tym, że nie ma sensu wrzucać aut klasy V pomiędzy auta pozostałych klas...
z drugiej strony praktyka pokazuje, że jazda autem klasy V nie gwarantuje dobrego wyniku, a usuwanie nas z wyników pomniejsza splendor zwycięzców z niższych klas ;)
mrrr: nigdy nie dogodzisz wszystkim odnośnie klasyfikacji
W wynikach rally sprintu widać , że spokojnie można z nimi nawiązać walkę ;) a nawet z nimi wygrać ;P
@msjk wyniki RS-ów ewidentnie pokazują, że sam fakt posiadania auta 4x4 z mocą ponad 200KM nie gwarantuje niczego specjalnego.
Na torze Lublin może i nie, ale na trochę szybszym torze w Biłgoraju widać już przewagę aut z 5 klasy.
Co jednak tez nie oznacza że w Lublinie auta z 5 klasy nie dają rady, bardziej bym powiedział że to od kierowcy tez dużo zależy. :D
Jak wiadomo debata odnośnie regulaminu jak zawsze była na koniec sezonu tak i będzie, bo jednemu się to nie podoba, a drugiemu tamto...
Regulamin w Okręgu Lubelskim jest jednak taki sam już od dłuższego czasu ( kilka lat ), wiec jeśli ktoś chciał zajmować miejsca w generalce to miał dużo czasu aby nabyć takie auto, które by ten regulamin spełniało...
Takie jest moje zdanie na ten temat.... :)
tor w Lublinie, tor w Biłgoraju określiłbym jako słabo reprezentatywne ;) tutaj warte rozważenia jest wyrzucenie skrzyni biegów dla zaoszczędzenia masy bo przecież niemal cały przejazd robi się na dwójce :)
nawet na torze w Poznaniu, chyba najbardziej pro-mocowym torze w Polsce dobry kierownik będzie w stanie narobić dziesiątki czy więcej koni mechanicznych, wbrew pozorom przeturlanie się przez zakręt i depnięcie w podłogę na prostej nie przynosi super efektów...
Wyniki pokazują, że aby auta klasy 5 mogły nawiązać walkę z najlepszymi kierowcami z niższych klas muszą być zdecydowanie odchudzone lub posiadać moc ponad 300KM. Dopuszczenie aut z klasy 5 do generalki mogłoby spowodować wyścig zbrojeń na poważną skalę a to preferowałoby kierowców z zasobniejszymi portfelami. I właściwie tylko taki argument do mnie przemawia.
Obecny podział na klasy oraz brak innych uregulowań ma jednak jedną dosyć poważną wadę. Pozwala na taką modyfikację aut w klasach, że auta seryjne przyjeżdżające na oponach drogowych są skazane na pożarcie. Taka sytuacja powoduje, że ścigamy się właściwie ciągle w takim samym gronie tz. tworzymy towarzystwo wzajemnej adoracji. Jeżeli to jest celem to obecny regulamin można zaakceptować. Trzeba jednak pogodzić się z tym, że *auta z ulicy*, które pojawiają się dość często będą dalej tak samo często znikać bo zwykle ich kierowcy po pierwszym razie rezygnują zniechęceni.
Na Subarowych Plejadach są 3 klasy: klasa turbo, klasa wolnnosące i klasa outlaw, do której wpadają auta z modyfikacjami mocy, zawieszenia, wydechu, hamulców, odchudzania itp w stosunku do aut seryjnych. Sprawdzenie czy auto ma seryjny wydech, nawiercane hamulce czy wybbeszony środek zajmuje 5 minut, podniesienie maski wystarczy w większości przypadków na sprawdzenie czy był tunning silnika. Zostaje nam jeszcze uczciwość kierowców, w którą nie wątpię.
Jeżeli obecny regulamin uznaje za auto profi i wyrzuca poz nawias generalki seryjne 211 konne Audi @Spalacza A4 4x4 ważące ponad 1600 kg a wybebeszone ważące o połowę mniej zmodzone na prawie 200 KM, pędzidła na semi-slickach już nie to znaczy, że ten regulamin jest co najmniej kontrowersyjny.
Poniekąd masz racje ;) Ale tak jak pisałem wcześniej, nie będzie nigdy idealnego regulaminu, zawsze każdy regulamin będzie kogoś krzywdził....
Kogo będzie krzywdził regulamin uznający klasę 5 za pełnoprawnych zawodników?
klasa 5 by chciała,
klasa 4 mało liczna to nie będzie głośno protestować
klasa 3 jak się spręży to objedzie klasę 5 więc doda to im splendoru
klasa 2 podobnie do 3, też daje radę
klasie 1 to już wszystko jedno :)
I na to pytanie dotrzymasz tyle odpowiedzi ile jest ludzi :)
Mi np obecny regulamin pasuje :) i ja tam bym w nim nic nie zmieniał :D
Ale to jest tylko moje prywatne zdanie :)
W normalnym sporcie samochodowym zawsze ktoś się będzie czuł poszkodowany w związku z mniejszą zasobnością portfela, ale to nie powód, żeby dyskryminować najwyższą klasę. Na *Kielcach* jest mega wyścig zbrojeń, czołówka ma naprawdę mocne samochody i nikt z tego powodu nie biadoli... o_O
W niedzielę jest też Rally Sprint w Biłgoraju i tam trochę osób jedzie.