Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Rally Sprint Browaru Jagiełło na Torze w Lublinie 2012

Impreza na RS Browar Jagiełło 2012 w LublinieUdało mi się wjechać w Top10 i tym samym uzyskałem swój najlepszy wynik od kiedy stopniał ubiegłoroczny śnieg. Cieplej już nie będzie więc nie mam zamiaru z czołówki wylecieć wcześniej niż na wiosnę.

Przejazdy były bez nawrotów, bez slalomów, bez pachołków, po głównej linii toru. Taki układ często uznawany jest za prosty, banalny, bezsensowny jak na rally sprint, no, zwykłe pałowanie na prostej. Ale wystarczy, że gdzieś na boku ustawi się jeden pachołek do objechania, jakiś inny nawrót na końcu, czy na początku pętelkę do przejechania to już wtedy jest wszystko w porządku, wtedy już liczą się umiejętności a nie moc auta, i gitara gra :)

Maiłem nadzieję, że najlepszymi oponami na ten rally sprint będą drogówki i w większości przypadków tak właśnie było. Z drugiej strony dwóch pierwszych zawodników jechało na semi-slickach (STI na slickach?), jakoś udało im się rozgrzać te opony, w konsekwencji na prostym, szybkim układzie toru odjechali o ponad 10 sek. Ale już cała reszta trochę wolniej jechała niż zdążyliśmy się przyzwyczaić po letnich miesiącach.

Cała reszta poza autami grupy V, czyli z napędem na wszystkie koła. W końcu klasyfikacja generalna wygląda tak jak powinna :] poza tym jednym BMW to w pierwszej 5-tce były cztery auta 4x4. Zaczyna być zimno, ślisko i tak już ma pozostać jak najdłużej :) tak przynajmniej do kwietnia...

Wyniki RS Browaru Jagiełło

Wyniki RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

1. BMW

BMW 3 czarne na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Jak ostatnio i tym razem wygrał zawodnik w BMW... ale do trzech razy sztuka ;) zarazem zwycięzca klasy IV... zdjęcie mam tylko takie niemrawe, to i tak najlepsze jakie zrobiłem...

2. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI czarna na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Ułamek sekundy za BMW.. jedyne 0,135 sek! po 5 przejazdach... później długo, długo nic... to najlepsze zdjęcie jakie udało mi się zrobić, jeszcze Evo z 18. miejsca fajnie wyszło... chyba już jestę fotogarfę ;)

3. Subaru Impreza

Subaru Impreza kombi srebrna na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i kolejna Impreza...

4. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i kolejna Impreza... tym razem STI... na drogówkach założonych na chwilę przed startem...

5. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX niebieska na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i kolejna Impreza... "zwykłe" WRX, na drogówkach pt. Potenza RE070, i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to są najlepsze opony co do jazdy po drodze & torze... Tomek jeździ na nich i jeździ, i jeździ, prawie nic mu ich nie ubywa, na suchym się trzymają, ma mokrym się trzymają, po drodze da się na nich jeździć...

...co do wyniku to nijak nie byłem w stanie Tomka doścignąć, po każdym przejeździe powiększał swoją przewagę, w sumie to już po pierwszej turze nasz wyścig był rozstrzygnięty...

6. Renault Clio Sport

Renault Clio sport niebieskie na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

5. sek kary po pierwszym przejeździe za niewyhamowanie między pachołkami na mecie-stop, 23. miejsce w generalce i 12. w klasyfikacji bez grupy V (przypominam, że grupa V walczy o złote kalesony, a reszta zawodników chcąc nie chcąc zdobywa punkty w rocznej klasyfikacji) i wyścig z czasem ukończony na 2. miejscu w "liczącej się" klasyfikacji, i 6. miejsce w generalce tego rally sprintu... i 1. miejsce w swojej klasie III...

7. Audi A4

Audi A4 quattro na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Mój najlepszy rezultat od dawien dawna, a najlepszy rezultat na suchej nawierzchni, w końcu te Top10. Co prawda tę suchość toru nie da się porównać do suchości w wakacje przy 25 stopniach, ale rozpaczać nie będę. Szybciej już nie dałem rady pojechać, nikogo więcej nie byłem w stanie wyprzedzić. Po pięciu przejazdach swoje błędy oszacowałem na około sekundę, tylko tyle mógłbym szybciej pojechać gdybym ich nie popełnił.

Około pół sekundy straciłem na włączonym ESP. Czasami jeżdżę z systemami, czasami bez, ostatnio zwykle bez. Przed jednym z przejazdów zapomniałem wyłączyć systemy, i choć w czasie jazdy mogłem to zrobić to już z ciekawości pojechałem do końca i wykręciłem swój najgorszy czas :] a wydawało mi się że jadę tak szybko :] o jazdach z systemami i bez, zyskach i stratach, itd.. będę się rozpisywał innym razem...

Podczas tej imprezy w grupie V było wyjątkowo dużo zawodników, bo 10. Zająłem 5 miejsce. Choć jakby tak zebrać wszystkich zawodników co się od czasu do czasu przewijają przez Rally Sprinty to pewnie z 20 sztuk by się znalazło.

8. Subaru Impreza

Subaru Impreza kombi srebrna 2 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i kolejna Impreza...

9. Honda Civic

Honda Civic czarna na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...dopiero tutaj pierwsza Honda, torowe pędzidło :) dopiero, bo ostatnio ten zawodnik był 5... zwycięzca klasy II...

10. Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

11. Honda Civic

Honda Civic czarna 2 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

12. Subaru Impreza

Subaru Impreza granatowa na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Tutaj najpewniej kwestie wulkanizacyjne miały wpływ na "odległe" miejsce, trzeba było na najzwyklejszych drogówkach jechać ;)

13. Subaru Impreza

Subaru Impreza kombi srebrna 3 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

14. MG ZR

MG ZR na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

15. Opel Corsa

Opel Corsa na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

16. Audi 80 quattro

Audi 80 quattro na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Następnym razem ma być o 5 miejsc wyżej! 4x4 to 4x4 :)

17. Subaru Impreza

Subaru Impreza WRX srebrna na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i to już ostatnia Impreza... 8 sztuk Subaru Impreza na 10 aut z klasy V...

18. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

...i Evo, na którym kończę foto-klasyfikację...

Poniżej kolejność losowa:

Daewo Lanos na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Lanos... ale pewnie i tak to Ciebie nie przekona i będziesz zadania, że Twoje auto nie nadaje się aby przejechać nim kilka kółek po gładkim torze...

Audi 80 quattro 2 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

następnym razem ma być o 10 miejsc wyżej! 4x4 to 4x4 :)

Honda Civic sedan na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Honda Civic czarna maska na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Honda Civic czerwona na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Ford Fiesta na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Volvo 480 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Citroen Saxo na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Fiatowo

Już na początku imprezy wytypowałem Fiata Seicento do zwycięstwa w klasie I i dlatego ma zdjęcie gdy było jeszcze sporo słońca. Dopiero na sam koniec imprezy obfotografowałem Tomka w Uno (zwykle jeździ Civic, zwykle gdzieś tam bywa w czubie tabeli) bo była taka ewentualność, że to on wygra. Ale ostatecznie wygrała Gosia w kolorowym Suzuki Swift, wyprzedzając Tomka o 0,006 sek! czyli o grubość rejestracji :) niestety zdjęcia nie mam, ale za to następnym razem będzie całą seria, bo z tego co słyszałem też ma być zwycięstwo w klasie... :]

Fiat SC na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Fiat UNO na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Fiat 126p na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

126p w swoim stałym miejscu, tj. połowie drugiej połowy...

...i jeszcze dwa zdjęcia...

Subaru Impreza WRX, STI i Audi A4 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

4x4 na RS Browar Jagiełło 2012 w Lublinie

Komentarze (49) skocz na koniec

mrrr, 2012-11-17, 21:16
Ni dam rady, imrpeza sie przcciganea chailem przyjechac ale jurto nei dam rady :(
, 2012-11-18, 03:58
Wierzę :)
ukasz, 2012-11-18, 23:07
Wielkie gratulacje dla Gosi za to, że pocinęła klasę pierwszą! Pokonać Tomaszka to duży wyczyn! :)
mrrr, 2012-11-19, 08:56
No gratki, jest wymarzone top10 po suchym! Ale plejadek znów Cię objechał... ;)
, 2012-11-19, 14:42
@ukasz, nie mam zdjęcia Gosi ;/ w trakcie imprezy robię zdjęcia zwycięzców grup i tym razem zostałem zaskoczony :] Tomka albo Andrzeja (Fiat SC) typowałem... gratulacje dla Gosi

@mrr, dzięki! z Tomkiem nie miałem szans, w każdym przejeździe był sporo szybszy... jedynie w ostatnim miałem minimalną stratę ale wtedy on już jechał *byle dojechać*...
Marian, 2012-11-19, 16:58
Siemasz, powiedz mi czy dieselkiem by dało radę pośmigać po tym torze? Mam paska 2.0 140km 4motion
, 2012-11-19, 17:29
@Marian, tzn? każdym da się jeździć, każde auto do jakiejś klasy zostanie przypisane i będzie miało w miarę równorzędnych *konkurentów*... aut z silnikiem diesla za wiele nie jeździ (zwykle kilka), ale to nie znaczy, że się nimi nie da jechać, okazyjnie jak najbardziej można...
pewuen, 2012-11-19, 18:34
@Marian wbijaj i się nie zastanawiaj nawet 5 minut. Chodzi o naukę i zabawę, a nie o złote kalesony. Zawsze jest ten pierwszy raz...
plejadek, 2012-11-19, 18:57
@Spalaczu, *byle dojechać* nie oznacza turystycznej jazdy. Z prostej analizy po 4 próbach wynikało, że Piotrek z niebieskiego Clio raczej mnie nie dogoni, mimo szybszych przejazdów (kara 5 sekund z pierwszej próby zrobiła swoje) a Piotrek z srebnego STI był zdecydowanie za szybki, ostatecznie straciłem do niego ponad 5 s.

Miałeś rację, niska pogoda ograniczyła skuteczność semislicków i po raz pierwszy mieliśmy okazję powalczyć z sukcesem o miejsca w pierwszej dziesiątce na suchym. Podobno pojechałeś szybciej z wyłączonymi systemami - gratuluję. Być szybszym od super niemieckiej technologii to jest coś.
msjk, 2012-11-19, 20:48
Od dawna pisałem, że systemy w prawie każdych warunkach spowalniają auto ;)
Marian, 2012-11-19, 21:28
Mam okazję przeczipować go za 2400zł z hamownią na 233 konie, pytanie tylko czy nie zacznie kopicić? Chyba warto przed wybraniem się na tor coś zrobić bo ten standardowy silnik strasznie wolny jest
mrrr, 2012-11-19, 21:51
@Marian: Będę powtarzał do znudzenia: na prostych ścigają się szybkie samochody, na zakrętach szybcy kierowcy. 2400 zł wydane na szkolenia i treningi sprawią, że będziesz osiągał nieporównywalnie lepsze wyniki, niż gdy te same pieniądze zainwestujesz w samochód. Śmiem twierdzić, że bez doświadczenia, na torze Lublin, zrobisz dokładnie taki sam czas niezależnie czy przyjedziesz samochodem mającym 140, czy 240 KM...
pewuen, 2012-11-19, 22:35
@mrrr po części się zgodzę, ale zobacz też jaki jest rozjazd pomiędzy wrx a sti. Zgoda umiejętności mają mega znaczenie i są kluczowe, ale różnicę 2sec do setki trudno nadrobić. Generalnie zgadzam się w 100%, wydaj Marian kasę na naukę, a potem na moc. Najlepsi są Ci co zaczynali od najwolniejszych aut.... tak mi kumple mówili :-)
mrrr, 2012-11-19, 22:41
Ale i WRX, i STI mają świetnych kierowców ;) Ja też swoim STI zrobię na tym torze znacznie lepszy czas, niż swoim Clio. Moja uwaga dotyczyła jedynie pytania osoby, która na torze jeszcze nigdy nie była, czy zainwestować dwa czterysta w *program* - w tym przypadku wybór jest oczywisty, bo więcej mocy nie da mu nic, a nauka da wszystko! :)
pewuen, 2012-11-19, 23:20
@mrrr i tu mamy pełną zgodność co do czasów, bo co do wszystkich kierowców w wrx to mam wątpliwość czy są świetni... i mam na myśli z wielką pokorą pisząc tylko siebie :-)
, 2012-11-19, 23:26
Ciekawie to wygląda...

@mrrr ma prawie 200KM (w drugim sporo ponad 200KM), @pewuen ma ponad 200KM, ja mam troszkę ponad 200KM i gdy @Marian pyta o swoje ponad 200KM to my wszyscy razem twierdzimy, że absolutnie nie iść w taką moc :]

@Marian, mnie ostatnio objechał kolega w Audi 80 quattro z połową mojej mocy ;)
Tomaszek, 2012-11-20, 02:28
Gratulacje dla Gosi ;) moze odegram sie nastepnym razem i mam nadzieje ze na nastepnym RS auto bedzie chodzilo od poczatku na 4 cylindry a nie jak terazna 2 pierwszych probach na 2 hehe ;)
Motoroils.pl, 2012-11-20, 09:37
@Tomaszek, bo nie miałeś odpowiednich naklejek ;-) Również gratulacje dla Gosi. Jednak te japońskie auta na Su... coś w sobie mają ;-)
plejadek, 2012-11-20, 10:22
@Marian, zwiększenie mocy o prawie 100 KM pewnie spowoduje, że będziesz musiał zainwestować w lepsze hamulce i zawias bo seryjne mogą nie podołać - to nakręci spiralę kosztów. Sam tuning niestety nie spowoduje, że staniesz się lepszym kierowcą. Przyjedź na szkolenie Driveartu na torze, a chłopaki pokażą Ci jak szybkie może być auto seryjne bez dłubania. Na tym rally sprincie zadebiutowało ponad 300 KM EVO X i zajęło moim zdaniem przyzwoite 18 miejsce. Dla kierowcy, może być to szok, mam nadzieję, że się nie zniechęci bo wystarczy aby poświęcił parę godzin na trening technik jazdy i autem z takim potencjałem może spokojnie tutaj nieźle namieszać. Na początku motofascynacji inwestuj w siebie a nie w auto.
Gosia, 2012-11-20, 11:12
Dziękuje bardzo wszystkim wygrana zaledwie 0.006s ale zawsze to na + ;]
@Spalaczu- nic sie nie stało, postanowiłam się odegrać za defekt auta z poprzedniego RS,źle typowałeś :)
, 2012-11-21, 02:51
Ok, wszystko jasne, będzie cała seria foto ;)
MrCk, 2012-11-21, 07:19
Pisał byś jeszcze w nawiasach oficjalne miejsca w generalce, bo jak wiadomo auta z 5 klasy się nie liczą :] , a dało by to inny obraz zajętych miejsc przez inne auta :)
, 2012-11-21, 07:26
Gratulacje dla @MrCk za zajęcie 1 miejsca w klasie II i 3 miejsca w generalce (bez klasy V) ;)

dopisałem, że wygrałeś ;) jakbym jeździł w niższej klasie to bym pisał te miejsca w nawisie ;) swego czasu liczyłem ilu zawodników należy do jakiegoś AK co oznacza, że znają bardzo dobrze tor, są wyćwiczeni w każdym zakręcie... no ale teraz sam też go poznałem więc już nie biadolę ;)
plejadek, 2012-11-21, 11:22
Oczywiście najlepszym kierowcą w klasach należą się jak najbardziej zasłużone gratulacje. Ale wydaje mi się, że formuła opisywania wyników RS-ów przez @spalacza jest właściwa. Blogowa *klasyfikacja generalna* opisuje stan faktyczny wg. *zasady stoper prawdę ci powie*. Dla zawodników klasy 5 wystarczającą karą jest wyrzucenie poza nawias generalki w klasyfikacji rocznej i pomijanie ich wyników w generalkach poszczególnych RS-ów. Jeżeli ktoś ma mocną ochotę zobaczyć wyniki *zafałszowanej* oficjalnej generalki zawsze może wejść na strony automobilklubów. Tu muszę stwierdzić, że należy się uznanie dla AK Chełmskiego, że w ich prezentacji wyników jesteśmy tylko *wyboldowani* a nie wyrzuceni na koniec listy. Co jednak nie zmienia faktu, że dla działaczy jesteśmy duchami, a przecież ścigamy się na torze, zostawiamy tam krew i pot tak samo jak zawodnicy z niższych klas.
, 2012-11-21, 12:29
W sumie to moglibyśmy mieć swoją oddzielną, półoficjalną klasyfikację roczną tylko w ramach klasy V, skoro w tej podstawowej nie jesteśmy klasyfikowani...

przy czym zgadzam się z tym, że nie ma sensu wrzucać aut klasy V pomiędzy auta pozostałych klas...

z drugiej strony praktyka pokazuje, że jazda autem klasy V nie gwarantuje dobrego wyniku, a usuwanie nas z wyników pomniejsza splendor zwycięzców z niższych klas ;)
mrrr, 2012-11-21, 13:57
W każdym normalnym rally sprincie klasa 5 jest klasyfikowana w generalce, dostaje nagrody itp. Nie wiem czemu u was robią takie cyrki, jakaś dyskryminacja. Zazwyczaj nie klasyfikuje się zawodników z licencją (klasa *Gość*), czasem samochodów na oponach bez homologacji drogowej *E*. O problemie można by było mówić, gdybyście mieli mega szybki tor, na którym duża moc, czy napęd na 4 daje jakąś gigantyczną przewagę, a dotychczasowe wyniki wskazują, że tak nie jest... ;)
, 2012-11-21, 14:01
W takiej rocznej generalce? zbierają punkty do całorocznej klasyfikacji? my dostajemy laurkę i uścisk ręki Prezesa na konkretnej imprezie ale w rocznej klasyfikacji nas nie ma...
mrrr, 2012-11-21, 14:28
Tak, np. w radomskim SuperOESie, w kieleckim SuperOESie, w poznańskim SuperOESie, w mazowieckim Mini Max Rally zawodnicy z *najwyższej* klasy zbierają punkty w klasyfikacji sezonu i dostają potem nagrody, zarówno w swojej klasie, tak jak przedstawiciele wszystkich innych klas, jak i w klasyfikacji generalnej.
, 2012-11-21, 14:44
Hmm... sądziłem, że pomijanie klasy V to taki jakiś odgórny nakaz związku motorowego, bo wszystkie nasze rally sprinty w okolicy (4 rożne AK) mają takie zasady...
mrrr, 2012-11-21, 15:08
To chyba lokalny folklor... ;)
MrCk, 2012-11-21, 15:35
Plejadek: dla tego napisałem aby pisać w nawiasie oficjalna klasyfikacje.
mrrr: nigdy nie dogodzisz wszystkim odnośnie klasyfikacji
msjk, 2012-11-21, 15:41
Mimo, że jestem w klasie 4 to również jestem, za tym aby klasa 5 była wliczona do generalki ;) co to inni kierowcy są ? To, że mają ponad 200KM i napęd 4x4 nie oznacza wcale, że są najszybsi ( i mają być przez to dyskryminowani).
W wynikach rally sprintu widać , że spokojnie można z nimi nawiązać walkę ;) a nawet z nimi wygrać ;P
Plejadek, 2012-11-21, 18:03
@Spalacz mamy klasyfikację roczną samej klasy 5 ale, żeby być w niej uwzględnianym trzeba należeć do któregoś z automobilklubu.

@msjk wyniki RS-ów ewidentnie pokazują, że sam fakt posiadania auta 4x4 z mocą ponad 200KM nie gwarantuje niczego specjalnego.
MrCk, 2012-11-21, 23:59
*wyniki RS-ów ewidentnie pokazują, że sam fakt posiadania auta 4x4 z mocą ponad 200KM nie gwarantuje niczego specjalnego.*

Na torze Lublin może i nie, ale na trochę szybszym torze w Biłgoraju widać już przewagę aut z 5 klasy.

Co jednak tez nie oznacza że w Lublinie auta z 5 klasy nie dają rady, bardziej bym powiedział że to od kierowcy tez dużo zależy. :D

Jak wiadomo debata odnośnie regulaminu jak zawsze była na koniec sezonu tak i będzie, bo jednemu się to nie podoba, a drugiemu tamto...
Regulamin w Okręgu Lubelskim jest jednak taki sam już od dłuższego czasu ( kilka lat ), wiec jeśli ktoś chciał zajmować miejsca w generalce to miał dużo czasu aby nabyć takie auto, które by ten regulamin spełniało...
Takie jest moje zdanie na ten temat.... :)
, 2012-11-22, 00:56
Ale przewaga aut klasy V z kierownikiem, który jakoś tam ogarnia auto *powinna* być widoczna. W Lublinie mamy bardzo kręty, dość wolny tor - jak to zwykle jest z torami kartingowymi - na którym zwykle nie wrzuca się 3. biegu, jak już to na chwilę przed mocnym hamowaniem. W Biłgoraju na tym 3 biegu da się 3-5 sek. jechać - i już to świadczy o przewadze mocnych aut :) jest to prawda i jest to dość śmieszne :)

tor w Lublinie, tor w Biłgoraju określiłbym jako słabo reprezentatywne ;) tutaj warte rozważenia jest wyrzucenie skrzyni biegów dla zaoszczędzenia masy bo przecież niemal cały przejazd robi się na dwójce :)

nawet na torze w Poznaniu, chyba najbardziej pro-mocowym torze w Polsce dobry kierownik będzie w stanie narobić dziesiątki czy więcej koni mechanicznych, wbrew pozorom przeturlanie się przez zakręt i depnięcie w podłogę na prostej nie przynosi super efektów...
plejadek, 2012-11-22, 10:51
@MrCk, Twoje zdanie jest jak najbardziej słuszne. Zasady regulaminu jednak zostały przez kogoś arbitralnie ustalone i przecież nie są wieczne. Obecny regulamin oraz fakt, że jeździmy po torach kartingowych preferuje auta małe zwinne i lekkie, które nie muszą być specjalnie mocne, żeby we sprawnych rękach być piekielnie szybkie. Ma to swoje zalety ponieważ fakt ten obniża koszty przygotowania sobie takiej wyścigówki, i powoduje że właściwie każdy niezależnie od możliwości finansowych może z sukcesami startować w zawodach.

Wyniki pokazują, że aby auta klasy 5 mogły nawiązać walkę z najlepszymi kierowcami z niższych klas muszą być zdecydowanie odchudzone lub posiadać moc ponad 300KM. Dopuszczenie aut z klasy 5 do generalki mogłoby spowodować wyścig zbrojeń na poważną skalę a to preferowałoby kierowców z zasobniejszymi portfelami. I właściwie tylko taki argument do mnie przemawia.

Obecny podział na klasy oraz brak innych uregulowań ma jednak jedną dosyć poważną wadę. Pozwala na taką modyfikację aut w klasach, że auta seryjne przyjeżdżające na oponach drogowych są skazane na pożarcie. Taka sytuacja powoduje, że ścigamy się właściwie ciągle w takim samym gronie tz. tworzymy towarzystwo wzajemnej adoracji. Jeżeli to jest celem to obecny regulamin można zaakceptować. Trzeba jednak pogodzić się z tym, że *auta z ulicy*, które pojawiają się dość często będą dalej tak samo często znikać bo zwykle ich kierowcy po pierwszym razie rezygnują zniechęceni.

Na Subarowych Plejadach są 3 klasy: klasa turbo, klasa wolnnosące i klasa outlaw, do której wpadają auta z modyfikacjami mocy, zawieszenia, wydechu, hamulców, odchudzania itp w stosunku do aut seryjnych. Sprawdzenie czy auto ma seryjny wydech, nawiercane hamulce czy wybbeszony środek zajmuje 5 minut, podniesienie maski wystarczy w większości przypadków na sprawdzenie czy był tunning silnika. Zostaje nam jeszcze uczciwość kierowców, w którą nie wątpię.

Jeżeli obecny regulamin uznaje za auto profi i wyrzuca poz nawias generalki seryjne 211 konne Audi @Spalacza A4 4x4 ważące ponad 1600 kg a wybebeszone ważące o połowę mniej zmodzone na prawie 200 KM, pędzidła na semi-slickach już nie to znaczy, że ten regulamin jest co najmniej kontrowersyjny.
MrCk, 2012-11-22, 18:37
*Jeżeli obecny regulamin uznaje za auto profi i wyrzuca poz nawias generalki seryjne 211 konne Audi @Spalacza A4 4x4 ważące ponad 1600 kg a wybebeszone ważące o połowę mniej zmodzone na prawie 200 KM, pędzidła na semi-slickach już nie to znaczy, że ten regulamin jest co najmniej kontrowersyjny.*

Poniekąd masz racje ;) Ale tak jak pisałem wcześniej, nie będzie nigdy idealnego regulaminu, zawsze każdy regulamin będzie kogoś krzywdził....
plejadek, 2012-11-22, 18:54
Proste pytanie więc:

Kogo będzie krzywdził regulamin uznający klasę 5 za pełnoprawnych zawodników?
, 2012-11-22, 19:41
Oto jest pytanie :)
klasa 5 by chciała,
klasa 4 mało liczna to nie będzie głośno protestować
klasa 3 jak się spręży to objedzie klasę 5 więc doda to im splendoru
klasa 2 podobnie do 3, też daje radę
klasie 1 to już wszystko jedno :)
MrCk, 2012-11-22, 21:00
*Kogo będzie krzywdził regulamin uznający klasę 5 za pełnoprawnych zawodników?*

I na to pytanie dotrzymasz tyle odpowiedzi ile jest ludzi :)

Mi np obecny regulamin pasuje :) i ja tam bym w nim nic nie zmieniał :D
Ale to jest tylko moje prywatne zdanie :)
gforce, 2012-11-22, 21:26
A ja wprowadziłbym zakaz jeżdżenia na semi slickach i oponach klasy premium :D. Wtedy każdy człowiek z ulicy jeżdżący na 4 letnich kumho mógłby powalczyć jeśli umiałby kręcić kierownicą. Nie byłby zmuszony do kupowania opon. Przy okazji ten zakaz stanowczo obniżyłby koszty startów dla stałych bywalców i na pewno urozmaiciłby samą jazdę :D
mrrr, 2012-11-22, 22:20
Chcecie równouprawnienia to sie zapiszcie na gokarty, albo do jakiegoś fabrycznego pucharu wyścigowego gdzie są zaplombowane silniki i skrzynie. Tam każdy ma *po równo*.

W normalnym sporcie samochodowym zawsze ktoś się będzie czuł poszkodowany w związku z mniejszą zasobnością portfela, ale to nie powód, żeby dyskryminować najwyższą klasę. Na *Kielcach* jest mega wyścig zbrojeń, czołówka ma naprawdę mocne samochody i nikt z tego powodu nie biadoli... o_O
, 2012-11-22, 23:16
@mrr, na gokartach jeszcze bardziej biadoliliśmy na sprzęt jak wylosowało się nie taki bolid jak się chciało :)
mrrr, 2012-11-23, 10:23
Malkontenci... :D
mrrr, 2012-11-23, 10:24
Ktoś jutro trenuje z DriveArtem, bo się mocno zastanawiam czy przyjechać?
, 2012-11-23, 10:56
Ja tak, przyjeżdżaj!
W niedzielę jest też Rally Sprint w Biłgoraju i tam trochę osób jedzie.
mrrr, 2012-11-23, 19:31
Przyjeżdżam!
mrrr, 2012-11-24, 11:22
Przyjechałem, sam na torze :)
, 2012-11-24, 11:24
Ale to jutro przecież jest zorganizowany trening? ajjj... nie doczytałem Twojego *jutro*...

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *