Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (89) | Wydarzenia (65) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (12) |

Rally Sprint Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Rally Sprint Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013 subaruBył to chyba pierwszy Rally Sprint podczas którego udało mi się uzyskać zakładane miejsce. W zimowo-wiosenno-pochmurno-mokrych warunkach pogodowych mam największe szanse na dobry wynik, teraz właśnie takie się przytrafiły...

...poza tym frekwencja była dość niewielka jak na nasze warunki, bo startowało około 40 zawodników. Przy czym było za to aż 12 aut w mojej, teraz 4 klasie. Zlikwidowana została klasa "profi" i teraz auta z napędem 4x4 i jednocześnie mocą powyżej 200 KM znajdują się w klasie 4 czyli tam gdzie wcześniej były jedynie auta o pojemności powyżej 2,0.

Zawodnicy na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Ten Rally Sprint rozpoczął nowy cykl imprez, które zakończą się już pod koniec mara 2013 imprezą pt. 14. Kryterium Asów "Pożegnanie z Torem Lublin". Najlepsze trójki z każdej z klas będzie miało okazje wystąpić w tej imprezie, podczas której ma się zjawić sporo ciekawych osobistości ze świata polskiego motorsportu.

Ja oczywiście będę się napinał aby uzbierać jak najwięcej punktów i gdyby warunki były takie jak podczas tej imprezy (najbardziej by mi pasowało aby po prostu padał deszcz) to mam szanse na czołowe miejsca w klasie, nie licząc wydłubanych Evo czy innych podobnych Sti i jeszcze takiego jednego czerwonego Audi 80 quattro ;]

Wyniki

Wyniki RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

1. Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarny na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Imprezę wygrał licencjonowany? zawodnik w Evo, którego pamiętamy z grudniowego Kryterium Asów 2012, gdzie też wygrał klasyfikację po 5. przejazdach. Odjechał nam pozostałym sporo, był poza zasięgiem.

Evo było na oponach letnich (chyba Potenza RE070, nalewki Profil, docięte na deszcz), a ważne to o tyle, że ciężko było ustalić jakie opony są lepsze na takie trochę śnieżne, średnio śliskie, dość mokrawe warunki pogodowe przy temperaturze w okolicy zera. Większość jechała na zimówkach, parę osób zmieniało w trakcie imprezy na letnie i chyba pomogło, parę osób od początku jechało na letnich.

2. Honda Civic

Honda Civic biała na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 3. Tą Hondą jechało dwóch zawodników.

3. Audi A4

Audi A4 quattro na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Tutaj ja. Jechałem na zimówkach (Michelin Alpin 4), opis mojej jazdy trochę niżej...

4. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI czarna na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

5. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX srebrna na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

6. Honda Civic

Honda Civic czarna na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

7. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna 3 na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

8. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX niebieska na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

9. Honda Civic

Honda Civic biała na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Ta sama Honda co z 2. miejsca, drugi zawodnik.

10. Honda Civic

Honda Civic czarna stara na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 2., na semi-slickach.

11. Fiat Uno

Fiat UNO na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Zwycięzca klasy 1. Pierwszy zawodnik w tym aucie.

12. Audi 80 quattro

Audi 80 quattro na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

13. MG ZR

MG ZR na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

14. Subaru Impreza

Subaru Impreza granatowa na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

15. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

16. Fiat Uno

Fiat UNO na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Drugi zawodnik w tym aucie.

17. Subaru Impreza WRX STI

Subaru Impreza WRX STI srebrna 2 na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

* * *

Poniżej losowa kolejność losowych zdjęć...

Rajdówka na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Suzuki Swift na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Fiat SC na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Honda Civic czarna maska na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Fiat 126p żółty na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Mitsubishi Lancer Evo na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Honda Civic sedan na RS Piotra Bodzaka na Torze w Lublinie 2013

Moja jazda

Jest to moje najlepsze miejsce w klasyfikacji generalnej. Zawsze zakładam, że uzyskam jak najlepszą pozycję, przy czym zwykle już na zapoznaniu okazuje się, że "może innym razem". Teraz też sprężając się na zapoznaniu ni stąd, ni zowąd na zderzaku siadło mi to czarne Evo więc bardzo szybko musiało mnie dogonić pomimo odstępu przy ruszaniu.

Wszystkie próby przejechałem z wyłącznymi systemami trakcyjnymi, początkowe przejazdy były dość śliskie, miejscami było sporo lodu. Później trochę rozjeździliśmy tor ale dobrze mi szło i nie chciałem już kombinować i próbować jazdy esp-off. Szczególnie, że na pierwszej próbie nie wyhamowałem przed jednym zakrętem (musiałem nawrócić, strata około 5 sek.) więc nie miałem większej ochoty na wyłączanie systemów ;) Drugi przejazd przejechałem już poprawnie, łącznie zajmowałem wtedy chyba 6. miejsce i później co przejazd przeskakiwałem jedno oczko wyżej co na koniec dało mi to 3. miejsce.

Poniżej przejazd z 4. biegu:

Gdyby, gdyby... gdybym nie popełnił tego błędu to bym był drugi. Tylko co gdyby też inni nie popełnili swoich błędów? ;) Należało mi się, bo mieliśmy też zapoznanie na piechotę, ślizgaliśmy się po torze, powinienem zapamiętać każdą lodową kałużę, a niestety spore hamowanie zaplanowałem sobie właśnie tam gdzie było bardzo ślisko, ostatecznie zabrakło kilku metrów. Przejechać raczej się dało, choć strata 1-2 sek. i tak by była, ale bałem się, że jednak przestawię chwilę wcześniej już przestawione opony więc nie chciałem ryzykować.

Dostałem swój pierwszy puchar :] a poniżej cały mój rally sprintowy dorobek...

Medale za Rally Sprinty styczeń 2013

...i zapisałem się do Automobilklubu Chełmskiego.

* * *

Przed imprezą napisałem:

Przed chwilą się dowiedziałem... no, normalnie bym przeoczył imprezę. No więc trasa prób bardzo mi odpowiada (wersja roboczo zwana "jak pałowanie na prostej"), nie ma żadnych pachołków, nawrotów, itd. Na dzisiejszych zdjęciach z treningu widzę, że tor jest mokry, jutro ma też troszkę śniegu spaść, więc nie przyschnie, czyli idealne warunki na jak najlepszą pozycję w tabeli. Skłamałbym, że liczę na Top10... Top3 ma być... ;] ale jeszcze zależy ile tych Evo i innych Sti się zjedzie...

Będę się spinał na jak najlepsze wyniki, bo Top3 z każdej z klas weźmie udział w finałowym Kryterium Asów, a przy zimowo-wiosenno-mokrych warunkach pogodowych mam największe szanse na dobry wynik.

Komentarze (12) skocz na koniec

pwen, 2013-01-06, 22:09
Gratuluję wyniku :-) fajny RS... trochę lodu, niby sucho, potem lekko śniegu... ciekawe to było, porządek nawet był... :-)
, 2013-01-07, 04:15
Dzięki, też zająłeś miejsce *niczego sobie*, gratulacje!
ps. ustaliliśmy, że powinieneś dostać karę 5 sek. za zbyt częste treningi, a jak chcesz dalej objeżdżać mocniejsze Imprezy to musisz sobie kupić STI aby jakiś porządek był, nie ma co zamieszczania wprowadzać...
kaden, 2013-01-08, 09:46
Nice
roboM, 2013-01-08, 16:01
Janusz Lelek jechał na nalewkach Profila docietych na deszcz.
Z tego co pamietam Janusz tez nie ma licencji ;) ale moge sie mylic bo mogł zrobic przez zime.
, 2013-01-08, 16:07
@roboM, nie spojrzałem dokładnie, widziałem tylko fragment bieżnika i wyglądała mi jak właśnie skrajny bieżnik RE070, który ma tutaj więcej gumy niż nacięć... już poprawiam... co do licencji to też się bezpośrednio nie pytałem, tylko pośrednio usłyszałem, ale też jechał Kryterium Asów jako gość, więc już nie potwierdzałem...
roboM, 2013-01-08, 16:18
Tak jechał jako gosc ale zaproszony przez AMKch


1 miejsce -Nalewki
2. -Letnie
3.- Zimowe

:D ładnie sie wam ułozyło , uwazam ze najlepsza opona na ta pogode to miekka z duza iloscia naciec, jak by bylo bardziej sucho to semi slick idealny.
mrrr, 2013-01-08, 16:37
Jechał zerówka w Rzeszowskim, więc chyba musi mieć licencję...
starzyna, 2013-01-08, 19:12
Dobra jazda! Po torze jaki obierasz dobrze widać przejechane kilometry - głęboko wpadasz i późno schodzisz do wewnętrznej. Muszę się od ciebie poduczyć. Powinieneś jakiś kurs online zrobić;p
, 2013-01-08, 20:53
@starzyna, dzięki... oglądając nagranie i tak to co drugiego zakrętu mam uwagi, że trzeba było bardziej przyciąć, dało się jeszcze trochę szerzej wyjść, itd...

na tym okrążeniu co widać to już nie było aż tak ślisko, dało się chyba jechać bez ESP, ale już szkoda mi było ryzykować sekund gdyby się jednak okazało, że pojechałbym wolniej... na treningach po imprezie jeździłem już bez trakcji i bardzo dobrze auto trzymało się drogi...

ciężko jest tak sprawdzić w trakcie imprezy jak lepiej jechać bo każdy przejazd się liczy do klasyfikacji, gdyby np. z tych 5 prób jedna najgorsza była odrzucana to można by było trochę sobie pokombinować...

na zapoznaniu też nie ma większego sensu pomiar czasu bo co okrążenie to robi się lepszy wynik, a podczas imprezy gdy jest się dobrze skupionym, jedzie samemu po torze, to wykręca się jeszcze lepsze czasy...
pwen, 2013-01-08, 21:50
Ja rozumiem, że ta kara 5 sekundowa została gremialnie przyznana :-) ale zaraz zaraz... ostatnio dostałem 8 czy 7 sekund od Prezesa AKCH (a powinienem 5) więc umówmy się, że jest na zero i raz mi się udało :-) a tak BTW to po RS*ie mierzyliśmy czas jadąc na maksa ostatnią próbę z bokami i czasy wychodziły takie same, a momentami nawet delikatnie prędzej.... wot ciekawostka...
, 2013-01-08, 21:54
Może też trochę miało wpływ rozjeżdżenie toru? wtedy wszyscy jeden za drugim jeździli... opony też nie zdążyły ostygnąć...
starzyna, 2013-01-08, 22:28
Taka formuła daje szansę zawodnikom w słabszych autach, którzy potrafią pojechać równo te kilka przejazdów. U nas, na jakimś sprincie spotkałem się za to z dodatkowymi pucharami za 3 najlepsze czasy całej imprezy. Dla każdego coś miłego.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *