Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

71. Rajd Polski | Total Tour 2014

71 Rajd Polski 2014Na 71. Rajdzie Polski zjawiłem się po zaproszeniu od Total. Pierwszy raz byłem na imprezie rajdowej tej rangi, pierwszy raz widziałem auta WRC w boju i jak dla mnie to rewelacja! Chyba zostanę regularnym kibicem rajdowym! przynajmniej jeżeli chodzi o Rajd Polski.

Na tym wyjeździe byłem z Blogomotive (zobacz jego relację Rajd Polski z Totalem) i innymi gośćmi zaproszonymi przez Total. Przyjechaliśmy w piątek wieczorem do Olsztyna gdzie mieliśmy swoją bazę wypadową. Było to trochę daleko przez co w sobotę zdążyliśmy dojechać tylko na odcinek Gołdap i wrócić do Mikołajek. W Mikołajkach kręciliśmy się po parku maszyn podczas 30-minutowego serwisu. Total współpracuje z zespołem Citroena na rajdach WRC i stąd wynikała nasza obecność przy ich stanowisku serwisowym. Na tyle długo nam tam zeszło, że już nie daliśmy rady pojechać na kolejny OS a zostaliśmy w okolicy czekając na wieczorne jazdy równoległe na torze w Mikołajkach. Następnego dnia, także jadąc z Olsztyna, dojechaliśmy na odcinek Baranowo na którym spotkaliśmy się z naLeśnikiem i Tomkiem. Ich relacja też pojawi się na blogu. Podsumowując, sobota i niedziela, odcinek Gołdap, park serwisowy, tor Mikołajki, odcinek Baranowo.

Jak już wspomniałem było znakomicie. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że rajdowe kibicowanie ma sporo wad, w końcu jedzie się przez pół Polski po to aby stanąć w polu, lesie czy krzakach i czekać na przejazdy. Te jak już się rozpoczną to trwają krótko i po chwili trzeba się zbierać i jechać przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów, często w korkach, na kolejny odcinek, gdzie sytuacja się powtórzy. Obrotni kibice będą w stanie dojechać na trzy, może cztery odcinki w ciągu jednego dnia ale równie dobrze mogą to być jedynie dwa albo jeden jeżeli inne zostaną odwołane.

Taka jest teoria jeżeli chodzi o wady rajdowego kibicowania, teoria która w zasadzie nam się sprawdziła bo niewiele odcinków zaliczyliśmy ale jakoś odczucia mam same pozytywne, nawet korków nie było i pogoda była dobra. Bardzo chętnie jeszcze raz przejechałbym pół kraju aby stanąć w krzakach i zobaczyć jak jeździ światowa rajdowa czołówka WRC. A wrażenia są niesamowite. Nie spodziewałem się, że auta WRC tak jeżdżą. W zasadzie nie jeżdżą tylko rozjeżdżają odcinki specjalne. Słychać je z daleka ale w pole widzenia wpadają nagle, robią spore zamieszanie, kamienie lecą spod kół, jest kupa kurzu, jeszcze więcej hałasu, po chwili robi się spokój choć w tle jeszcze długo słychać silnik odjeżdżającej rajdówki.

Na tyle przejazdy aut WRC są wyraźne, bijące po zmysłach, że gdy czołówka już przejedzie i nadjeżdżają auta niższych klas to można odnieść wrażenie, że zakończył się rajd i rywalizacja a właśnie nadjeżdżający zawodnicy jadą tak jakby oszczędzali benzynę i opony. Trochę to krzywdzące dla zawodników z niższych klas i jakoś też tak smutne ale faktycznie ich przejazdy wyglądają słabo, blado i niewyraźnie w porównaniu do przejazdów zawodników w autach WRC. Nie chodzi tylko o wrażenia akustyczne ale zawodnicy w autach WRC jadą jakby to oni rządzili na tym szutrze a nie sam odcinek szutrowy decydował jak mają po nim jechać. Mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi ;) Przez to też sporo kibiców kończy swoje kibicowanie już po przejeździe czołówki. My też nie czekaliśmy do końca.

Tyle wstępu, impreza bardzo mi się podobała, świetna sprawa, że Rajd Polski był rundą WRC i całą światowa czołówka przyjechała na Mazury. I za rok też będzie. Poniżej moja fotorelacja, z podpisami po zdjęciami. Tak jak wspomniałem na początku najwięcej czasu spędziłem przy stanowisku serwisowym Citroena DS3 WRC kierowanego przez Krisa Mekke oraz oczywiście Forda Fiasta RS WRC Roberta Kubicy. Pozostałe zdjęcia wykonane były na odcinku Gołdap i Baranowo, kilka na nocnym torze w Mikołajkach.



 na Rajd Polski 2014

ĘĄ... VIPowska wejściówka umożliwiała swobodne krążenie po całej strefie serwisowej i restauracji Citroena ;]



 na Rajd Polski 2014

Sebastien Ogier (nie bądź lamus i czytaj Ożjee ;) i Julien Ingrassia w WV Polor R WRC wygrali 71. Rajd Polski.



Zakręt na odcinku Gołdap na Rajd Polski 2014

Zakręt na odcinku Gołdap w który wjeżdżano trochę bokiem wcześniej dohamowując z 180? km/h. Bardzo fajnie, widowiskowo wyglądało samo hamowanie z takiej prędkości na szutrze i wjazd w ten zakręt. W zasadzie nie wjazd w zakręt ale napadanie na ten zakręt. Po kilku przejazdach obsługa odcinka przestała już ogarniać sytuację i kibice stawali w miejscach wcześniej zamkniętych. Gdyby kierowcy wystawili rękę przez okno podczas jazdy bokiem w tym zakręcie to niektórzy kibice byliby w stanie przybić z nimi piątkę ;)



 na Rajd Polski 2014



Pusty park serwisowy w Mikołajkach na Rajd Polski 2014

Pusty park serwisowy w Mikołajkach. Ponoć rok temu było niezłe grzęzawisko podczas deszczu ale teraz wszystko było w porządku. Nawet straż pożarna chlapała wodą żwirek aby nie kurzyło się.



Robert Kubica na odcinku Baranowo na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Prawie jak w F1 ;)



 na Rajd Polski 2014



Start serwisu Citroen na Rajd Polski 2014

Czas start! 30 minut!



 na Rajd Polski 2014



Przebita opona na Rajd Polski 2014

Przebita opona w aucie Mekke na odcinku Gołdap. Dzięki sztywnej budowie wygląda na zupełnie sprawną, jedynie od wewnątrz brakuje trochę bieżnika który odpadł podczas jazdy na takim kapciu.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Podpórki, wkrętarki... bardzo to szybkie i wygodne.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Walka trwa!



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Przebite koło do wymiany i cały amortyzator też do wymiany. Nie wiem czy faktycznie był uszkodzony czy jedynie profilaktycznie wymieniony ale kto bogatemu zabroni? wymieniać zawieszenie po przebici opony.



 na Rajd Polski 2014



Serwis przy kole Citroen DS3 na Rajd Polski 2014

Nie mam pojęcia do czego służy to urządzenia, ktoś wie?



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Nowy zderzak, z kanałami do chłodzenia hamulców.



 na Rajd Polski 2014

Niewielkie tarcze bo mieszczące się ze sporym zaciskiem do felgi 15-calowej. Po prawej widać wlot kanału do chłodzenia. Coś mi się zdaję, i pewnie będzie to odkryciem Ameryki, że tuning przegrzewających się hamulców należy zacząć od poprawy ich chłodzenia a nie montowania coraz to większych tarcz i zacisków. Im lepsze tarcze i mocniejsze zaciski tym lepsze chłodzenie należy zapewnić, racja?



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Za chwile wykręcony zostanie amortyzator ze sprężyną.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Walka trwa! cdn...



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Serwisowy "namiot" Hyundaia. Niemal normalny piętrowy budynek. Niech się cieszą, że konkurencja nie podkablowała ich do nadzoru budowlanego. Mają rozmach! Dlaczego zwykłe serwisy samochodowe nie mogą być takie ładne i czyste? Ja bym chętnie jeździł do serwisu w którym mógłbym z góry patrzeć na moje auto ;)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

"Namiot" Volkswagena zrobiony jest z podobnym rozmachem do Hyundaia choć na tym zdjęciu za bardzo tego nie widać (samo wnętrze).



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Bardzo podoba mi się Alfa Romeo 159 jako auto policyjne. Gdy tylko wyjeżdża na drogę to w promieniu kilku kilometrów wszyscy jadą grzecznie i spokojnie, strach wszystkich ogarnia, 100 proc. prewencja ;)



 na Rajd Polski 2014



Gumowce na Rajd Polski 2014

Zaopatrzyliśmy się w niezbędne wyposażenie doświadczonego kibica rajdowego ale na szczęście nie przydało się. Deszcz padał tylko przez chwilę i na dodatek był na tyle mały, że nie trzeba było nawet wyciągać parasoli (które zapomnieliśmy zabrać).



 na Rajd Polski 2014



Tylny hamulce w Citroenie DS3 WRC na Rajd Polski 2014

Tylny hamulec w Citroenie DS3 WRC. Tarcze są wentylowane, czy także pływające-ruchome? czy jedynie dwuczęściowe? Na zacisku jest przyklejona naklejka-termometr wskazująca tutaj temperaturę 210 stopni.



 na Rajd Polski 2014

Odcinek Gołdap, bardzo szybka i widowiskowa jazda, tu gdzie stałem rozpoczynało się już mocne hamowanie a dalej wjazd bokiem w lewy zakręt. Kibice stojący po prawej stronie weszli tam na nielegala a porządkowi nie byli w stanie wyganiać wszystkich przekraczających trasę. Dobra była tam miejscówka do zdjęć ;)



 na Rajd Polski 2014

Czerwone kombinezony pracują, białe koszule nadzorują ;)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

W porównaniu do aut WRC to przejazd takiego Mitsubishi Lancer Evo z grypy N klasyfikowanego w WRC2 (RC2, jeden poziom niżej niż WRC) wyglądał bardzo blado, i tak samo niewyraźnie było go słychać. Różnica była naprawdę ogromna, coś jak porównanie dźwięku z przejazdu mojego Audi A4 a STI czy Evo kolegów.



 na Rajd Polski 2014

Silnik 1.6 turbo, taka sama pojemność jak w F1 ;) tyle, że w bolidach jest 6 cylindrów.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Pan z latarką miał długą check-listę z elementami do obejrzenia. Zaglądał tu i tam i wszystko notował w swoim kajecie. To się chyba nazywa "inspekcja" obok której na fakturze z ASO znajduje się zawsze jakaś za duża kwota.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Dwie minuty do końca serwisu. Ostatecznie Kris Meeke i Paul Nagle zajęli 7. miejsce w generalce. Druga ekipa w Citroenie DS3 WRC tj. Mads Ostberg i Chris Patterson nie dojechali do serwisu po urwaniu koła i dachowaniu (uszkodzona klatka bezpieczeństwa) i tym samym zakończyli swój udział w 71. Rajdzie Polski.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Już prawie koniec, wszystkie koła założone, za chwilę wyjazd.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Hop na koła!



Tor w Mikołajkach na Rajd Polski 2014

Tor w Mikołajkach na którym odbywają się przejazdy równoległe. Na zdjęciu godzina prawie 22:00 ale wyrzeźbiona przed komputerem na trochę wcześniej ;)



 na Rajd Polski 2014

Ostatnie korekty spasowania zderzaka :)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

I po serwisie, wyjazd na OS.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Nawrót za barierką na ręcznym! śmiesznie wyglądał przy tych 10 km/h.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Serwis, serwis i po 30 minutowym sobotnim serwisie. W ASO w tym czasie zdążą wypełnić formularz przyjęcia do serwisu i dojechać do podnośnika ;)



 na Rajd Polski 2014

Tyle było widać na torze w Mikołajkach po 22.00. Imprezę komentował znany i lubiany Andrzej Borowczyk!



 na Rajd Polski 2014

No, nawet mógłbym zostać takim policjantem z Alfy Romeo. Jeździłbym dwie paczki po autostradach i wlepiał mandaty okupantom lewego pasa!



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Patrząc na stanowiska serwisowe Citroena można być pewnym, że nie cierpią na żadną megalomanię ;) bo przy budowlach VW i Hyundaia to nie można tego wykluczyć :]



 na Rajd Polski 2014



Serwisowe boisko VW na Rajd Polski 2014

Serwisowe boisko VW. Przypominam, że trwają mistrzostwa świata w piłce nożnej :)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

"Terenówki" organizatorów. Jakby ktoś nie wiedział do czego może służyć SUV no to już wie. Przed przejazdami zawodników z tych aut wychodzili smutni panowie i przeganiali kibiców plątających się w niedozwolonych miejscach. Krzyczeli, że jak nie przejdą za taśmę to odcinek zostanie odwołany! Ojtam ojtam... nie ma co dramatyzować, po co te nerwy? ;) A poważniej to faktycznie czasami żądza wrażeń była silniejsza niż zdrowy rozsądek ale nikomu nic się nie stało, fajne te rajdy :)



 na Rajd Polski 2014



Robert Kubica na odcinku Baranowo na Rajd Polski 2014

Robert Kubica na odcinku Baranowo. Dobrą miejscówkę mieli kibice między tymi drzewami.



 na Rajd Polski 2014



Limit czasu na serwis VW na Rajd Polski 2014

Limit czasu na serwis wynosił 30 minut a VW wyrabia 103,3 proc. normy i robi go o minutę szybciej ;)



 na Rajd Polski 2014



Zapasowe zderzaki Michała Sołowowa na Rajd Polski 2014

Zapasowe zderzaki Michała Sołowowa, jednego z trzech Polaków w grupie WRC, obok Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca.



 na Rajd Polski 2014



Ford Fiesta R2 po ciężkiej rolce na Rajd Polski 2014

Ford Fiesta R2 po ciężkiej rolce. Auto z klasy RC4, najniższej podczas Rajdu Polski.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Podczas przejazdów równoległych obstawialiśmy kto wygra dany przejazd, ten z lewej czy ten z prawej strony bo w nocy zbyt wiele nie było widać. A to kto wygra udawało nam się chyba za każdym razem odgadnąć oceniając linię i sposób wjazdu na mostek. Kto leciał efektownym boczurem ten był drugi na mecie. Taka loża szyderców i specjalistów się zebrała.



 na Rajd Polski 2014



Tarcza hamulcowa jako podstawa słupka na Rajd Polski 2014

Rajdowy recykling ;)



 na Rajd Polski 2014



Wgnieciony dach Ford Fiesta WRC na Rajd Polski 2014

Wgniecenia pozostałe to delikatnym dachowaniu z pierwszego dnia rajdu.



 na Rajd Polski 2014



Drive Dmack RC4 na Rajd Polski 2014

Alejka z namiotami serwisowymi najniższej klasy rajdowej, tj. RC4 podczas Rajdu Polski. Ponadto są to zawodnicy biorący udział w marketingowej klasyfikacji Dmack.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

No, jakoś kłuje mnie to Mini. Może wydawać się to dziwne bo sam jeżdżę zwykłym autem po torach ale jednak to Mini jakoś mi nie leży.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Ordnung muss sein!... tzn... 규제해야! po koreańsku...



 na Rajd Polski 2014



Opony Dmack na Rajd Polski 2014

Dmack... chińskie opony wyczynowe. W tej chwili krzywo patrzy się na nie ale przy takim marketingu tego producenta już za kilka lat wkupią się w łaski, też przeciętnego samochodziarza i "wszyscy" będziemy na nich jeździli i je poważali. Tak jak to teraz dzieje się z koreańskim Hankookiem, nowe BMW 5er wyjeżdżają z salonu na tych oponach. Blogomotive tak twierdzi, pewnie ma rację.



 na Rajd Polski 2014



VW Polo R na Rajd Polski 2014

Po szczegółowych oględzinach tego rajdowego VW Polo R jednomyślnie uznaliśmy, że jest to atrapowe auto z którego nie dałoby się podczas rajdowego serwisu zrobić auta WRC w którym Sebastien Ogier mógłby przejechać odcinek specjalny.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Zdjęcia ostre mi wyszły ale jednak nie przekonam się do Mini w WRC.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Takimi kamieniami można było oberwać. Jeden z fotografów dostał centralnie między oczy i od razu luźniej zrobiło się na tej miejscówce. A tak poważnie to całkiem poważnie to wyglądało, dość mocno krwawił, trochę w lewo albo prawo i mógłby stracić oko.



 na Rajd Polski 2014



Wyświetlacz pilota w Citroenie DS3 WRC na Rajd Polski 2014

Wyświetlacz pilota w Citroenie DS3 WRC.



 na Rajd Polski 2014



Zużyta opona rajdowa Dmack na Rajd Polski 2014

Typowo zużyta opona rajdowa na szuter, tutaj konkretnie to Dmack choć Michelin wyglądały tak samo.



 na Rajd Polski 2014



Zwykły VW Polo R na Rajd Polski 2014

Jeżeli najlepszym autem do amatorskich pojeżdżawek na torze jest te które odnosi sukcesy w rajdach to zgodnie z tą logiką dzisiaj najlepszym autem powinno być Polo R z naklejkami WRC gdyż to właśnie "takim autem" jeździ lider mistrzostw Sebastien Ogier ;)



 na Rajd Polski 2014



Zdobyty połamany zderzak na Rajd Polski 2014

Gdy już opadną emocję to zdobywca tego urwanego zderzaka będzie musiał sobie odpowiedzieć na jedno niesamowicie ważne pytanie... po co mi ten połamany zderzak? ;)



 na Rajd Polski 2014



Teleobiektyw na Rajd Polski 2014

To nie mój sprzęt. Najwięcej zdjęć na odcinkach specjalnych robiłem obiektywem 55-210 mm. W parku serwisowym oczywiście krótszym 18-55 mm.



 na Rajd Polski 2014



Elfyn Evans w Fordzie Fiesta RS WRC na Rajd Polski 2014

Gdyby ktoś nie rozpoznał to jest to Elfyn Evans w Fordzie Fiesta ;)



 na Rajd Polski 2014



Ogromny kąt pod jakim zamontowane są amortyzatory na Rajd Polski 2014

Ogromny kąt pod jakim zamontowane są amortyzatory! Pewnie takie nachylenie dobrze chroni przed urwaniem koła.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Zryta od wewnątrz felga. W sumie dużo było tak zrytych felg. Tutaj rysy były naprawdę konkretne i sam już nie wiem czy mogły powstać jedynie w naturalny sposób, tj. wpadające co chwile kamienie do felgi.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Cywilna opona DMACK Kinetic S, bardzo podobna do Michelin Pilot Super Sport. W sumie to chyba zrobiono kopiuj-wklej i coś tam zmieniono aby Francuzi nie czepiali się. Tak samo jak w przypadku bieżnika rajdowej opony szutrowej. Tak czy siak chyba faktycznie za chwile będą to tzw. niezłe, porządne opony, o dobrym stosunku jakości do ceny.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Trochę jakby tekturowy ten zderzak ;)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Naczytałem się poradników dotyczących fotografowania i miałem zamysł aby stworzyć "naturalną ramkę" w kadrze czyli uchwycić jadący pojazd centralnie pomiędzy dwoma drzewami. Prawie się udało.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Podnosiłem to koło i sądziłem, że będzie lżejsze. Zapewne priorytetem jest wytrzymałość felgi i opony a nie niska masa.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Odcinek Gołdap i ponoć najdłuższa hopka na Rajdzie Polski. To ta pierwsza, przy wyjeździe z lasu.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Uwaga na kamienie!



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

To też Ford Fiesta, "taki sam" jak Roberta Kubicy. Mało efektownie wyglądają auta z innych klas w porównaniu do WRC. Też jadą mało efektownie i wielu kibicom nie chce się czekać na przejazdy kolejnych zawodników i kończą oglądanie wraz z przejazdem ostatniego auta WRC.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Tylne hamulce w autach klasy RC4 wyglądają jak seryjne, wydech też jak od diesla, jedynie sprężyny sportowe bo żółte ;)



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Tak kudłatej opony to jeszcze nie widziałem.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Czeskie flagi czeskich kibiców kibicujących Martinowi Prokopowi. Taki prawie Polak więc można mu kibicować ;) Na bezrybiu i rak ryba! ;] Zajął 10. miejsce w generalce i zdobył 1 punkcik.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Czy to jest po prostu katalizator? tylko umieszczony na samym końcu wydechu?



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Jedno z nielicznych Subaru na rajdzie. "Zerówka" czyli taki przedskoczek :)



 na Rajd Polski 2014



Taśmy ograniczające na Rajd Polski 2014

Jeżeli taśmy ograniczające przeszkadzały w zajęciu dogodnej miejscówki należało... je przestawić ;]

 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Kielich amortyzatora średnio przypomina fabryczny. Ciekawe jak jest ze sztywnością po takim spawaniu, tj. czy wszystko dalej trzyma się kupy czy na dobrą sprawę tylko wstawiona klatka bezpieczeństwa trzyma to w kupie?



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Pstryk i na fejsa... lajki, lajki przybywajcie!



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

Jakiś taki mało rozmowy ten Robert.



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



Stanowiska serwisowe na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014



 na Rajd Polski 2014

* * *

Koniec!



Komentarze (17) skocz na koniec

Misiek, 2014-07-08, 14:47
Fajne zdjęcie tylko dwa razy wkleiły Ci się kalosze chyba że tak miało być ;)
Garnier, 2014-07-08, 14:50
Jak za rajdami nie przepadam to muszę powiedzieć, że z tej perspektywy wygląda to całkiem zacnie i chyba się na przyszły rok skuszę ;)
No i zdjęcia bomba, niektóre braubym na tapetę. Mogę?
, 2014-07-08, 14:52
@Misiek, kalosze powinny być jeden raz, dzięki! ;)

@Garnier, bier! :) jak chcesz to mogę jakieś w większej rozdzielczości dosłać... a kibicowanie na rajdach fajne jest... jechać rajdówką bym nie chciała ale fajnie się tam stoi przy tej trasie ;)
Bartek, 2014-07-08, 16:01
Przeglądnąłem Twoje zdjęcia, włączam TVN Turbo, a tu relacja z Mikołajków :D
starzyna, 2014-07-08, 20:02
Naprawdę fajne zdjęcia, robiłeś swoim bezlusterkowcem? Ten zderzak to Bouffiera więc tym większą ma wartość na polskiej ziemi. Na końcu wydechu w Fordach montują katalizatory, żeby doprężyć układ. Dlatego świeci w nocy.

Wkradł się drobny błąd przy: Dwie minuty do końca serwisu.... 71. Rajd Polski ;)
, 2014-07-08, 20:14
@Bartek, było mnie widać? stałem na odcinku Baranowo który był transmitowany w TV ;)

@starzyna, tak, wszystkie zdjęcia tym aparatem, obiektywy tylko przekładałem, 18-55mm i 55-210mm, i jeszcze jasny stałoogniskowy 18mm w nocy na torze w Mikołajkach ale i tak nic nie wyszło, statywu nie wziąłem... i kilka telefonem...
fajny ten aparat, szkoda tylko, że nie ma wizjera, a akcesoryjne doczepiane są drogie...

poprawiony błąd, dzięki! ;)
naLeśnik, 2014-07-08, 20:42
Warto było pojechać na rajd i spotkać sławnych blogerów. Można było zdobyć autografy... Oh wait...
aut, 2014-07-09, 14:39
Bardzo fajna fotorelacja, nie wiedziałem, że to tak wygląda z tej strony, a naLeśnik ma rację
m1ch, 2014-07-12, 11:40
*Tekturowy* zderzak chyba też 2 razy ;) Zdjęcia super
, 2014-07-12, 12:28
@m1ch, te zdjęcia akurat dwa różne choć podobne :) z kaloszami chodziło o to, że zdjęcie z podpisem kopiowałem w inne miejsce tego długiego materiału i zapomniałem usunąć ze starego...
albin, 2014-07-12, 19:52
Super relacja. Choć czuję niedosyt nie masz fotek z kierowcami;)
zyga, 2014-07-14, 11:33
Takie pytania lajkonika, bo mnie to wciąż nurtuje: Wcześniej pisałeś o biletach, teraz gdzieś przemknęło słowo *zaproszenie* - czy to znaczy, że nie można sobie tak zwyczajnie pojechać i popatrzeć? Jak się dociera do miejsc widokowych na trasie, jeśli drogi są pozamykane na cele rajdu?
...a zdjęcia bajer, trochę się pozmieniało od czasu, kiedy chadzałem popatrzeć na zręcznościówki w czasach technikum.
, 2014-07-14, 12:07
Bilety i zaproszenie to dwie oddzielne sprawy. Zaproszenie od Total na imprezę pt. Total Tour. I tutaj mieliśmy cały harmonogram na sobotę czyli przyjazd do hotelu w Olsztynie w piątek, w sobotę z rana na Gołdap, powrót do Mikołajek na serwis 30-minut, wyjazd na kolejny odcinek (nie pojechaliśmy), wejście na tor w Mikołajkach, powrót do Olsztyna, w niedzielę rana koniec imprezy pt. Total Tour 2014. Te karty VIP to były potrzebne do tego, aby przejść o jedną barierkę dalej w parku maszyn, aby z bliska widzieć jak przeprowadzany jest serwis.

Bilety były potrzebne aby wejść do różnorakich zorganizowanych miejsc, stref kibica, itd.. punktów widokowych na trasie o ile były one kontrolowane i o ile szło się *głównym wejściem*, podstawową drogą od parkingu do miejsca widokowego.

Drogi na cele rajdu są tak zamykane, że da się dojechać do miejsc widokowych, przynajmniej do parkingów z których trzeba się później przespacerować z kilometr. Nie ma z tym problemu, do tych oficjalnych miejsc widokowych jest dobry dojazd, wskazany na mapach.

Można zwyczajnie pojechać i popatrzeć tylko wtedy trzeba unikać oficjalnych miejsc widokowych, tam były sprawdzane bilety. Jak ktoś tam na około, przez las, itp. wszedł to wszedł ale przy głównych drogach prowadzących do punktu sprawdzano bilety.
naLeśnik, 2014-07-14, 14:51
Zgadza się, np. ta fotka pochodzi z miejsca gdzie nikt nie sprawdzał biletów bo i jak skoro to było w środku lasu :)

https://secure.flickr.com/photos/ligreq/14572462993/
Ukasz, 2014-10-01, 21:40
Urządzenie z 19 zdjęcia moim zdaniem służy do ustawiania zbieżnosci
qwerty, 2014-10-01, 22:23
Off topic - nowe Audi: http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/1388816_1522932704613718_1670738967_n.jpg

Kolejny hatch. Na głowę ktoś chyba upadł...;)
, 2014-10-01, 22:58
@Ukasz, pewnie tak, bo najpierw ten mechanik sprawdzał tym urządzeniem to zawieszenie, bo ono było z przebitym kołem, i pewnie mu wyszło, że jest *krzywe* i dlatego wykręcili całość i przykręcili nowe...

@qwerty, to jest chyba 4-drzwiowe TT?

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *