Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Rally Sprint Driveart na Torze w Lublinie 2012

Rally Sprint Driveart na Torze w Lublinie 2012A miało być tak pięknie... miał być deszcz i był deszcz, miałem wygrać i wygrywałem... tylko nie wygrałem...

Po trzech z pięciu prób prowadziłem, miałem 4,5 sek. przewagi, i nadeszła 4. próba (zmieniona trasa, z pachołkiem), w której zajechałem na 35. miejscu, ze stratą 15 sek. do pierwszego zawodnika. Nie wiem jak to się stało, jechałem normalnie, na tym pachołku pewnie straciłem sekundę czy dwie, ale przecież nie tyle aby wylądować na tym 35. miejscu na 50 aut (wcześniej przecież prowadziłem w generalce).

Niestety nie mogłem ukończyć imprezy, musiałem opuścić tor, i nie mogłem porównać sobie czasu z drugim przejazdem po tej samej trasie. Na dodatek akurat w tym 4. przejeździe nie miałem włączonej kamery, z której nagrania też bym określił czas przejazdu... mniejsza o to...

Kolejka do startu na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

Zaskakujące było to, że na mokrej nawierzchni kiepsko radziły sobie auta z napędem na wszystkie koła. Sądziłem, że tuż za mną :] będą sami zawodnicy właśnie z 4x4 i będziemy mieli sporą przewagę nad resztą, a jednak pierwsze takie auto zajechało na 10. miejscu.

Jak jechałem to na ogonie siedziała mi taka o to Nexia, ostatecznie zajęła 2. miejsce...

Daewo Nexia na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...pogoda była w miarę równo deszczowa (jak wracałem to kilometr poza torem już było sucho), jedynie pierwszy przejazd odbywał się na suchszej nawierzchni niż kolejne, dlatego po tej pierwszej próbie sporo osób rzuciło się do zmiany kół...

Zmiana opon na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...a, że była to pierwsza tak śliska, mokra impreza od niepamiętnych czasów to kto nie miał systemów trakcyjnych :] ten co chwilę poślizgiwał się, czy wykręcał bączki, czy sunął bokiem na poboczne...

Deszczowa pogoda na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

4x4

Na początku skupiłem się na autach z napędem na wszystkie koła aby mieć zdjęcia całej czołówki... oczywiście poniższe auto miało wygrać ;)

Audi A4 quattro na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...miałem dobre opony na aktualną pogodę, prawie nowe Miszlę ;)

Opona drogowa Michelin Audi A4 quattro na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...dalej nie wiem, może te Subaru ale miało wytarte opony, kiepskie na deszcze...

Granatowe Subaru Impreza na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Audi 80 miało drogówki więc podejrzewałem dobry wynik...

Audi 80 Quattro na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Potenzy RE070 w Tomkowym Subaru jednak lepiej się czują na suchym...

Niebieska Subaru Impreza WRX na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Evo na drogówkach też było jednym faworytów...

Czarny Lancer Evo na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Forester też miał narobić napędem straty wynikające z wysokiego zawieszenia...

Subaru Forester na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...gdzieś w czołówce miała się też znaleźć ta Impreza...

Srebrna Subaru Impreza na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...podobnie jak ta, z białymi, znaczy szybkimi, felgami...

Zielony Subaru Impreza na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...i jeszcze zbiorowe zdjęcia potencjalnej czołówki...

Subaru i Audi na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...ale nic z tego nie wyszło... powygrywały przednionapędówki...

Zawodnicy przed startem na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Alfa na 7. miejscu...

Alfa Romeo 156 na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...Mercedes na 18...

Mercedes SLK na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

Wyniki

Moje czasy na samym dole...

Tabela wyników na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

Zrobiłem zdjęcie Peżotowi, aby pokazać, że jak najbardziej można jeździć w Rally Sprincie zwykłym, codziennym autem, no ale nie spodziewałem się, że w tym feralnym 4. przejeździe będzie szybsze niż ja ;]

Peugeot kombi na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

...mi pozostał jedynie pierwszy nr startowy ;)

1 numer startowy Audi A4 quattro na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

Fiat 126p

I na koniec pomarańczowa strzała, sukcesywnie rozwijana, teraz zadebiutowała z klatką ma klatkę już od dawna, która poza kwestiami bezpieczeństwa także usztywnia nadwozie co pozytywnie wpływa na prowadzenie auta. A minusem jest dodatkowa waga, tutaj każdy nadprogramowy kilogram odbija się na rezultatach.

Fiat 126p na Rally Sprint Driveart 2012 w Lublinie

Komentarze (30) skocz na koniec

c5tourer, 2012-10-08, 15:55
A Peugeocik jaki miał czas? Coś konkretnego wywalczył czy czysto rekreacyjnie jechał?
, 2012-10-08, 15:59
@c5tourer, niestety nie byłem do końca imprezy i nie wiem jakie były wyniki, jak się zakończyła... niech no ktoś napisze :)
plejadek, 2012-10-08, 20:17
Generalkę wygrał Wiktor. Naszą klasę wygrał Piacho. Szkoda, że nie mogłeś zostać do końca - miałeś realną szansę na historyczne zwycięstwo w generalce. Było widać jak starzy wyjadacze zaczęli panikować - pomimo niedokończonego rajdu na pewno wyrobiłeś sobie szacun na dzielni.
, 2012-10-08, 20:51
@plejadek, a jak ta 4. i 5. próba? wszyscy mieli podobne czasy w obu jazdach? zastanawiam się, czy nie było żadnego błędu w pomiarze i mi nie został przypisany czas kogoś innego, kto później jechał już swoim czasem i miał te 15 sek. gorzej... bardzo wymieszany był start na początku, nie startowano po kolei, ja jak dojechałem do mety (nr 1 miałem) to już było w tabelce kilkanaście wyników, mój jednym z najgorszych, 15 sek. straty do pierwszego...
gf, 2012-10-08, 20:59
Są już wyniki, możesz sam sprawdzić
gf, 2012-10-08, 21:10
Ale pewnie nie było błędu bo i czemu. Też miałem w pierwszym przejeździe 13 sekund gorszy czas od najlepszego ale nie uznaje tego od razu za błąd :)
, 2012-10-08, 21:19
No, łącznie po 3. próbach prowadziłem w generalce, miałem 4,5 sek. przewagi, a tę 4. próbę przejechałem 35. miejscu... tak nagle straciłem formę? 5. próby niestety nie przejechałem, więc nie mogłem porównać przejazdu i sam go sobie zmierzyć... na dodatek na tę 4. próbę nie miałem włączonej kamery :/
, 2012-10-08, 21:31
A Peugeocik był 12 na 20 w swojej grupie więc przyzwoicie... na dodatek w 4. próbie był szybszy niż ja... ooo... to dlatego szukam dziury w całym ;)
MrCk, 2012-10-09, 08:05
Tak się zastanawiam jakie czasy byś robił jak byś wyłączył systemy wspomagające w twojej Audiczce ;)
plejadek, 2012-10-09, 14:15
U mnie i u Pawła 5 przejazd był szybszy o 4 sek od czwartego. Powinieneś pojechać w 5 biegu i wszystko wtedy byłoby jasne. Jeżeli byłbyś lepszy o kilka sekund to znaczy, że czas Ci zmierzyli O.K. jeżeli poprawiłbyś się o kilkanaście to oznaczałoby, że coś skopali i pewnie wynegocjowałbyś dodatkowy przejazd. Tomek w astrze nie wystartował w 4 biegu a pozwolili mu jechać 2x w piątym.

Mim skromnym zdaniem - biorąc pod uwagę Twoje wcześniejsze wyniki- Twój czas z 4 przejazdu został źle zmierzony ale rezygnując nie dałeś sobie szansy na udowodnienie pomyłki. Ale chyba nie ma co rozpaczać bo prawdopodobieństwo, że każdy następny RS będzie śliski jest bardzo duże i będziesz miał okazję do wyrównania rachunków.
, 2012-10-09, 14:23
@MrCk, na suchym różnicy większej nie ma, treningowo jeździłem bez ESP i czasy miałem takie same,
na mokrym pomagają w jechaniu prosto, pilnują aby tył nie uciekał, itd.. czyli pewnie bez nich szybo bym jakiegoś pirueta wykręcił czy jakoś inaczej stracił czas... przy czym im linia jazdy bardziej prawidłowa tym mniej reakcji systemów i gdyby bardzo dobrze, bardzo płynnie jechać to systemy by nie reagowały...
dawno już nie jeździłem bez systemów, na początku na mokrym ciężko by mi było utrzymać się na określonej linii ;)

@plejadek, na w tym 4. biegi miałem 35. miejsce... takiego wyniku to ja chyba nigdy nie miałem, a nic się nie zmieniło, pogoda była taka sama, itd... nie mam pojęcia co mogło być przyczyną po mojej stronie, jechałem tak jak wcześniej, itd... ale już mniejsza o to, następnym razem wygram ;)
msjk, 2012-10-09, 15:33
Bez ESP powinieneś pojechać szybciej,nie wiem jak to działa w AUDI, ale wszystkie systemy z którymi miałem styczność ograniczały kierowce i prędkość w zakręcie.
Na stoperze sprawdzone, że bez systemów można dużo szybciej pojechać.

Z tym 4 przejazdem to ciężko cokolwiek wywnioskować, szkoda,że nie pojechałeś 5 przejazdu byłbyś wtedy pewien swojego ;) i w tym wypadku jeśli to z ich winy błąd to powinni Ci pozwolić poprawić czas.

Natomiast nie rozumiem dlaczego Astra jechała dwa razy ? rozumiem gdyby to był suchy asfalt, ale w 4 przejeździe było dużo bardziej mokro niż na sam koniec 5 próby kiedy astra powtarzała przejazd. Trochę nie fair w stosunku do innych zawodników...
, 2012-10-09, 15:53
@msjk, gaz jest odcinany i auto jest hamowane gdy jest bardzo duży poślizg, przy dużym skręcie kierownicy w zakręcie, sporym płużeniu... a przy takim lekkim uślizgu to można przyspieszać w zakręcie a systemy działają...

zobacz na tym nagraniu kiedy włączają się systemy, deszcz jeszcze większy niż mieliśmy teraz... zwróć uwagę, że w momentach gdy działały systemy to jednocześnie mogłem zwiększać obroty i przyspieszać... najlepiej to widać w 1:15 na wyjściu z zakrętu...



jazda tutaj była ostrożna, zakręty bardzo powoli przejeżdżane, bez mocnego przyspieszania, na takim pół-gazie...

wydaje mi się, że jeżeli ucieka tylna oś to można jechać, przyspieszać, itd... a jeżeli płużenie przodu to już szybciej gaz jest odcinany aby już nie powiększać poślizgu... przy 4x4 działa to inaczej niż "normalnie", gdzie co by się nie działo to od razu odcięcie gazu i hamowanie...
mrrr, 2012-10-09, 16:25
Władca pierścieni ma otwarte dyfry oraz elektroniczny wynalazek zwany EDL, który próbuje udawać mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. ESP nie jest inwazyjne, zamiast tego EDL próbuje przyhamowywać koło tracące trakcję, by część momentu przekazać na pozostałe. Działa to dużo lepiej, niż inwazyjne ESP w tanich ośkach, ale znacznie gorzej, niż 3 zeszperowane dyfry w sportowych czteropędach.
msjk, 2012-10-09, 16:59
Ciężko mi cokolwiek zauważyć z filmu, bo nie siedzę w aucie, ale patrząc np na 1.59min to wyraźnie widać, że bez systemu powinno być szybciej.
, 2012-10-09, 17:06
@msjk, dlaczego? bez systemów pewnie by się koła w miejscu przekręciły i przesunąłbym się na bok o dwa metry... ta kontrolka też nie jest za bardzo precyzyjna, tj. mruga już jak działa ASR (blokowanie kręcenia kół w miejscu)...
mrrr, 2012-10-09, 17:06
W 1:59 by było szybciej, gdyby nie było błędu, gdyby wjechał w zakręt wolniej, gdyby nie przepłużył całego zakrętu, gdyby stanął na gazie 20 metrów wcześniej. ESP się włączyło w konsekwencji poważnego błędu, a okrążenie było skopane przez ten błąd, a nie *bo się ESP włączyło*...
, 2012-10-09, 17:14
@mrrr, dokładnie tak, podobnie zakręt ten 1:10 (mała kukurydza), też był spartolony, za szybki wjazd, poślizg... gdyby jechać dobrą linią, oczywiście można sporo szybciej niż ja tutaj jechałem, to w zasadzie da się przejechać całe okrążenie bez zadziałania systemów... przy czym też nie wiem czy nie byłoby szybciej gdyby je wyłączyć i chcieć jechać bardziej bokami... ja na razie skupiać będę się na tym aby jechać jak najszybciej z włączonymi systemami ale tak aby one nie zareagowały...
mrrr, 2012-10-09, 18:16
Mam wrażenie, że nie tylko się da, ale chyba tak powinno się jechać. Jedyny moment, gdy kontrolka ESP może migać, to ostatnia faza skrętu, na (prawie) prostych kołach, gdy już stoisz na gazie. Bez szper któreś odciążone koło może tracić trakcję i wtedy będzie interweniował ASR. W pozostałych przypadkach miga, gdy sie popełnia błąd. W przypadku błędu być może z wyłączonymi systemami będzie szybciej, ale to chyba chodzi o to, żeby się nauczyć jeździć bez błędów? ;)
Serdak, 2012-10-09, 20:40
Czy Civic który zwyciężył to czarny 4 gen widoczny na zdjęciu sklejonym z czterech, czy jakiś inny?
, 2012-10-09, 21:08
Nie, ta na zdjęciu ma nr 38 czyli miejsce 9, ale zwycięski Civic wygląda prawie tak samo ;)
TOMA52, 2012-10-09, 21:57
A czemu Tomka w Foresterze zakwalifikowano do 5. klasy? Ma silnik do 2 litrów i turbo (więc po pomnożeniu przez cośtam wychodzi klasa powyżej 2 litrów, czyli 4.), ale nie ma seryjnie (ani w ogóle) ponad 200 KM. W klasie 4. byłby z tym czasem piąty ...
Mati m3, 2012-10-09, 22:36
Coś jest nie tak z tym zestawieniem mam fotke z pc po wyścigach i np ja jestem na 31 a nie 33 miejscu.
Piotruś, 2012-10-09, 23:48
@Mati m3
Mi się wydaje, że miejsca 22, 23 nie widniały na winikach na pc. Potem dostali taryfę za przejazd i ktoś ich wpisał do tabeli wyników. (tak mi się wydaje).
plejadek, 2012-10-10, 10:26
TOMA52, Nie rozumiem dlaczego Tomka zakwalifikowano do 5 grupy (auta 4x4 i moc powyżej 200 KM). Powinien być chyba w 3. (pojemność do 2.0).

Spalacz, jako wyznawca kultu 4x4 też życzyłbym sobie aby te auta były szybsze na śliskim. Zaczęliśmy jak marzenie w pierwszym przejeździe Piacho zrobił najlepszy czas a w pierwszej dziesiątce było 6 aut 4x4. W drugim Ty byłeś najszybszy ale z aut 4x4 jeszcze tylko mi udało się wskoczyć do pierwszej dziesiątki. W trzecim biegu znowu pojechałeś świetnie, do pierwszej dziesiątki załapało się jeszcze evo. Ja w tym przejeździe zaliczyłem trawę, zrobiłem bączka i prysły marzenia o dobrym wyniku. 4 i 5 przejazd to już raczej dominacja przednio-napędówek. Ciasna szykana, objeżdżanie trójkąta i ciasna nawrotka na pewno im w tym pomogły. Piacho coś próbował mieszać ale dostał 2 taryfy po 5s i ostatecznie wylądował na 10 miejscu w generalce.

Od paru dobrych miesięcy to była pierwsza okazja żeby przypomnieć sobie jak bardzo trudna jest szybka jazda po śliskim. Pomimo, że większość RS-a przejechałem ze spiętymi pośladkami, uważam go za jeden z fajniejszych.
gf, 2012-10-10, 13:34
Tomek powinien być w 4 grupie bo ma 1998X1.7 :)
plejadek, 2012-10-10, 14:14
Co wy z tym przemnażaniem. W regulaminie stoi jak wół:

 klasa 1 – do 1300 ccm
 klasa 2 – od 1301 ccm do 1600 ccm
 klasa 3 – od 1601 ccm do 2000 ccm
 klasa 4 – powyżej 2000 ccm
 klasa 5 – PROFI
do klasy tej będą zaliczani:
1) Kierowcy z licencją sportu samochodowego
2) Samochody przygotowane profesjonalnie do sportu (wg zał. J)
3) Samochody z napędem 4x4 i mocy fabrycznej powyżej 200 KM
4) Samochody wyposażone w opony typu slick

Forek Tomka ma 4x4 ale nie ma 200 KM więc do profi nie powinien należeć. Pojemnośc ma poniżej 2000 ccm - więc zostaje klasa 3.
, 2012-10-10, 14:22
A nie ma tam nic o turbosprężarce? koleżanka jeżdżąca taką kolorową Imprezą ma 4x4, poniżej 2 litrów, moc około 150KM, bez turbo, i jest właśnie w 3 grupie...

a Audi 80 quattro dlaczego jest w klasie 4?
gf, 2012-10-10, 16:08
Każdy pisze o pomnażaniu bo tak jest w regulaminie.
Podział na klasy ustala OKSS i obowiązuje on w imprezach cyklicznych np. Mistrzostwa Okręgu. W innych imprezach podział na klasy ustala organizator. W imprezach cyklicznych wykraczających poza obszar jednego Okręgu podział na klasy ustala GKSS na wniosek zainteresowanych Okręgów. Samochody posiadające silniki z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone do startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika (zgodnie z załącznikiem „J” FIA)
- z zapłonem ZI x współczynnik 1,7
- z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel)
gf, 2012-10-10, 16:09
Impreza koleżanki jest wolnossąca i poniżej 2000cm3 więc 3 grupa, natomiast audi ma pojemność chyba 2600cm3 ale poniżej 200KM więc gruba 4.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *