Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Rally Sprint Auto Euro na Torze w Lublinie 2013

A4 i STI na RS Auto Euro 2013Motywem przewodnim tej imprezy było dogrzewanie opon, tj. problemy z tym związane. Jak za dawnych, suchych i słonecznych czasów wygrała Honda Civic. Kolejne miejsca dla STI i Astry, których kierownicy walczą o zwycięstwo w generalce generalek z całego sezonu.

Jak, że nikt się nie napina to impreza przebiega w przyjaznej atmosferze:

- gratuluję zwycięstwa dwa razy lżejszym autem...
- gratuluję drugiego miejsca dwa razy mocniejszym autem...

:D




Wyniki RS Auto Euro 2013

Wyniki Rally Sprint Auto Euro na Torze w Lublinie 2013

Startowało chyba 31 osób.

1. Honda Civic

Honda Civic czarna na RS Auto Euro 2013

Zwyciężył zadowolony kierownik w Hondzie Civic z klasy 2.

2. Subaru Impreza STI

Subaru Impreza STI na RS Auto Euro 2013

Uuuuu...STI... kiepściutko... kiepściutko... taka mała Honda? bez turba? bez spojlera?

3. Opel Astra

Opel Astra na RS Auto Euro 2013

Astra ucieka a STI goni ją w generalce generalek.

4. Honda Civic

Honda Civic biała na RS Auto Euro 2013

Honda nadal pozostała niepokonana przeze mnie i już straciłem nadzieję. Ewentualnie zwycięstwo na śniegu nie liczy się bo chciałem na suchym asfalcie.

5. BMW M3

BMW M3 na RS Auto Euro 2013

Fotogeniczne M3 ze skręconym kołem nadającym dynamizmu i agresywności :] Pół sekundy mi zabrakło do niego, psia kość. Po trzech próbach prowadziłem, na czwartej sromotnie przegrałem i straciłem uzyskaną przewagę a na piątej po błędzie M3 przegrałem tylko trochę. Szkoda, że nie pojechałem gdzieś trochę szybciej albo chociaż te M3 grubiej nie popsuło swojego przejazdu :]

6. Audi A4

Audi A4 quattro na RS Auto Euro 2013

Ostatnio zaczynam zawalać przejazdy w pierwszej próbie, tj. kolejny jadę sporo szybciej. Tak się jakoś składa, że wtedy blisko jest Plejadek i chyba to jego niebieskie Subaru tak mnie motywuje do szybszej jazdy :]

Raczej źle mi się jechało, przed imprezą zakładałem, że będzie szybciej. W dużej mierze wynikało z niskiej temperatury i problemami z dogrzaniem opon ale i tak sądziłem, że będę jechał szybciej i nie będę miał aż tak wielkiej straty najszybszych. Na poprzedniej imprezie z dużym stopniu układ trasy pokrywał się z bieżącym i właśnie porównując te fragmenty jechałem o 0,8 sek. wolniej na jednym okrążeniu (co można przełożyć na przynajmniej 1 sek. straty na pełnej pętli toru). Oczywiście inni też mieli niższą temperaturą więc to niższe tempo należy po prostu przekładać na spadek temperatury z 15 do 7 stopni.

Na dodatek ruszałem "z kopyta", tj. poprzez Launch Control i nadrabiałem na tym po 0,5 sek. co w ostatecznym rozrachunku dało 2,5 sek. Teoretycznie nic mi to nie dało ale z pewnością rywalizacja z Tomkiem z miejsca 7. byłaby zupełnie inna gdy różnica między nami była minimalna.

Poniżej mój najszybszy przejazd...

Tutaj nagranie "od otwarcia do zamknięcia drzwi" czyli pokazujący jak wyglądają te dwie minuty jazdy po których czeka się pół godziny (czasami bywało, że i do godziny) na kolejny start. Nie mówię, że źle tylko tak wyglądają takie imprezy, tj. więcej sobie gadamy między startami niż jeździmy. Kto nastawia się na niewiadomojakie trenowanie z upalaniem na torze ten będzie trochę zawiedziony.

7. Subaru Impreza WRX

Subaru Impreza WRX niebieska na RS Auto Euro 2013

4. miejsce w klasie ;) Druga próba gorsza o 1 sek. od sąsiednich a ostatnia zawalona na całego bo aż 2 sek. straty do przedostatniej. Sumując, 3 sek. dało się urwać z wyniku.

8. Honda Civic

Brak zdjęcia z tej imprezy, wrzucam z poprzedniej...

Honda Civic srebrna na Jesienny Rally Sprint 2013

Konkuruję z ową Hondą o trzecie miejsce w generalce generalek z całego sezonu i udało mi się uzbierać dodatkowe dwa punkciki.

9. Honda Civic

Honda Civic błękitna na RS Auto Euro 2013

Pechowy Civic który dostał w sumie 10 sek. kary. Tempo miał bardzo dobre i gdyby nie te karne sekundy za przecierki o opony to powinien być na miejscu 4.

10. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo na RS Auto Euro 2013

11. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT granatowa na RS Auto Euro 2013

12. Honda Civic

Honda Civic górska na RS Auto Euro 2013

13. Honda Civic

Honda Civic granatowa na RS Auto Euro 2013

Bardzo mocna Honda, która jechała bardzo nierówno. Gdyby unormowała swoje tempo na poziomie najszybszego przejazdu to byłaby tak szybka jak A4 :]

Tyle. Choć jeszcze Audi 80 quattro w ramach solidarność czterech pierścieni...

Audi 80 quattro na RS Auto Euro 2013

* * *

Ładne zdjęcia z imprezy zrobił naLeśnik: RallySprint AK Chełmski 17-11-2013. Wybrałem jedno z tych ładniejszych :] ale może da się jeszcze te STI wyfotoszopować? :]

Audi A4 quattro i Subaru Impreza STI na RS Auto Euro 2013

Fiat 126p na RS Auto Euro 2013

BMW M3 zielone na RS Auto Euro 2013

Honda Civic niebieska żółte felgi na RS Auto Euro 2013

Nissan 350z na RS Auto Euro 2013

GoPro Hero 3

Moje zdjęcie...

Kamera gopro 3 hero na Audi A4 quattro na RS Auto Euro 2013

i naLeśnika... od razu widać czyje lepsze bo nie jest tak ucięte od dołu... proste... ;]

Kamera gopro 3 hero na masce na RS Auto Euro 2013

O GoPro Hero 3 napisze w oddzielnym materiale bo muszę jeszcze posprawdzać wszystkie opcje nagrywania. Poniżej porównanie nagrań tego samego przejazdu...

* * *

Przed imprezą napisałem:

Impreza odbędzie się w niedzielę, 17 listopada, na torze w Lublinie. W klasyfikacji generalnej moim konkurentem jest Marek w Hondzie Civic nad którym mam 9 punktów przewagi i mam nadzieję, że nie roztrwonię tego dorobku...

Honda Civic srebrna na Jesienny Rally Sprint 2013

a o pierwsze miejsce walczy Artur w STI...

Subaru Impreza WRX STI na Jesienny Rally Sprint 2013

z Tomkiem w Astrze który ma 6 punktów przewagi.

Opel Astra na Jesienny Rally Sprint 2013

W mistrzowskiej :] klasie czwartej walka będzie zacięta bo Artur ma nade mną tylko jeden punkt przewagi. Teoretycznie może tak się zdarzyć, że Artur jako przedstawiciel Subaru przegra i generalkę i klasę... hyhyhy... Oczywiście będę jechał do końca ale jednak szanse na zwycięstwo w klasie mam niewielkie, tj. Artur musiałby popsuć swoje przejazdy bo tak w równych przejazdach jedzie szybciej.

Schemat prób jest w porządku bo zwykle jest o wiele gorzej...

Schemat prób na Rally Sprint Auto Euro na Torze w Lublinie 2013

Trójkąt to strata około 0,5 sek. do Civic ale później powinienem już odrobić te zaległości. Przy czym nawrót w kolejnej próbie to strata nawet do 1 sek.! więc po pierwszych trzech próbach najlepiej abym miał przewagę około 3 sek. aby nie pozwolić na odrobienie strat. Co do STI to nie pozostaje mi nic innego jak starać się utrzymać niewielką stratę i liczyć na jakieś czasochłonne potknięcie. Ale pewnie okaże się, że już po pierwszej próbie będę miał ze 2 sek. straty ;( więc dam sobie spokój ze ściganiem z STI i skupię się na Civic. Jeżeli STI wygra i dorzuci sobie kilka punktów przewagi nade mną to już nawet potencjalnie śliskie, deszczowe czy śniegowe warunki w grudniowej imprezie nie pozwolą mi na zwycięstwo w klasie ;(

Ma być sucho i słonecznie, ok. 7 stopni, będę jechał na oponach letnich. W generalce tej imprezy liczę na jakieś dobre miejsce, tj. nie dalej niż Top5 choć i Top3 mogłoby być.

Komentarze (30) skocz na koniec

adrianp., 2013-11-18, 09:02
Z *katapultą* (LC) miałbyś oczko wyżej w klasie i w generalce...
, 2013-11-18, 16:35
@adrianp., na tym rally sprincie już startowałem z LC i nadrobiłem te 2,5 sek. więc szybciej już się nie dało ;) relacji jeszcze tylko nie zdążyłem napisać...
adrianp., 2013-11-18, 17:08
F**k! to już nie ma z czego urywać :D a brakło ~pół sekundy...

pora na wywalanie zapasu, tylnej kanapy i fotela pasażera :D
, 2013-11-18, 17:49
Zawaliłem pierwszy przejazd, tj. o 1 sek. gorzej niż na drugim i trzecim a miał taki sam przebieg... gdybym tutaj pojechał jak trzeba to udałoby mi się wyprzedzić M3 przy założeniu, że też zawaliłoby swój ostatni przejazd... dwa ostatnie przejazdy były z nawrotem i tutaj sporo traciłem, tj. M3 nadrobiło do mnie 1,5 sek. na przedostatnim przejeździe...

po trzech przejazdach byłem 5. w generalce, a po nawrotach spadłem o jedną pozycję... można powiedzieć, że tylko o jedną pozycję...
adrianp., 2013-11-18, 19:06
To chociaż *uratuj się / wybroń* mocą - czy to seryjne M3 z R4 do 2,5 litra i do 238 KM? czy rozgrzebane na *pińcet*? :D
, 2013-11-18, 20:05
Nawet nie wiem, na pewno ma silnik powyżej 2 litrów bo inaczej nie byłby w tej klasie co ja :)
student, 2013-11-18, 20:30
Niebieski Civic coupe na *żółtych* felgach miał podobno ponad 250KM, ale nie widać po wynikach żeby zrobił z nich użytek... chyba, że tak tylko wpadł sobie pośmigać
naLeśnik, 2013-11-18, 20:32
Nie każdy, dysponując mocnym i szybkim autem musi robić dobre czasy. Niby dlaczego? Jest taki nakaz z góry? :)
, 2013-11-18, 21:16
@student, chodzi o nr 4? miał bardzo dobre tempo w czwartej próbie (czołówka, szybciej niż ja) więc w moim katalogu ląduje w zakładce *trzeba na niego uważać* ;)
student, 2013-11-18, 22:38
Tak nr 4, ma dobre zawieszenie (KYB AGX + sport sprężyna), szperę i prawie 280KM! na prostej daje baty różnym ciekawym furmankom;) 1/4 w 13,15s o ile pamiętam
, 2013-11-19, 01:25
No to niech teraz zacznie jeździć cały czas tak jak pojechał podczas 4. próby to wtedy będzie zawodnikiem na Top5 ;)
Mowad, 2013-11-19, 20:35
Ale hond! :)
Nie wiem dlaczemu, ale na nagraniu z gopro wyglada jakbys jechal szybciej (jakies dynamiczniejsze te opony na poboczach wygladaja) mimo ze to ten sam przejazd. I jakbys jechal po trawie kilka razy.
, 2013-11-19, 20:50
Zawsze tych Hond tyle było tylko jakoś ostatnio się chowały :) jeszcze kilka CRX powinno być do kompletu... rok temu to o zdarzały się imprezy na 60-70 aut... teraz było 31 sztuk, malutko...

co do GoPro, to tak jak piszesz, ale jeszcze muszę posprawdzać wszystkie ustawienia, a nuż jest jakiś pt. *jazda z punktu A do punktu B* ;)
Jarod, 2013-11-20, 00:09
Ujęcie z dwóch kamer przypomniało mi o widoku, który zwykłem oglądać zza kierownicy kilka lat temu. Twoje B8 to teraz prawie mercedes ;-)
Krz, 2013-11-20, 08:59
UOrany, 60-70 aut to ile czekało się na przejazd? Godzinę?

To M3 jeśli jest seryjne to ma 3.2 litra i 15 lat temu miało 321KM ;)
adrianp., 2013-11-20, 09:14
@ Krz

racja. cały czas byłem przekonany, że mowa o czerwonym E30 :P
Krzysztof, 2013-11-25, 13:19
Spalacz - nie dziwne, że teraz aut jest coraz mniej. Pamiętam czasy kiedy w RSach startowało ponad 80 aut, ale wtedy wpisowe wynosiło 30zł i 50zł, a nie jak dzisiaj 50zł i 70zł. Po co płacić 50zł za 5 przejazdów po torze, na które na dodatek trzeba czekać 30 minut, skoro można przyjechać na trening i za 30zł jeździć non-stop przez 30 minut? Za 50 zł spędzasz na torze pół dnia, a przejedziesz tylko 5 prób. Na treningu jesteś na torze 30 minut i robisz 20 okrążeń. Pamiętam też czasy kiedy na treningach płaciło się 60zł za cały dzień upalania.
, 2013-11-25, 13:46
@Krzysztof, raczej to nie dlatego... na treningu jeżdżą zwykle te same osoby co na rally sprintach... a i możliwe, że na niektórych rally sprintach jest większa frekwencja niż na treningach... wiele osób jeździ tylko na rally sprinty, bez treningów...

największy koszt to jednak paliwo bo przez pół godziny bez przerwy jazdy przepalić można paliwa za 100 zł? zależy komu ile pali i jak jeździ... ja już nie jeżdżę na treningi z pełnym zbiornikiem ;)
, 2013-11-25, 14:01
Ps. albo tak krzywo patrzę, że na treningach widzę tylko te osoby które znam z rally sprintów :)

bo teraz tak sobie zarzuciłem pamięcią wstecz i na treningach jest trochę zupełnie *nowych* osób w tak samo zupełnie drogowych autach...
Krzysztof, 2013-11-25, 15:40
Spalacz - Zauważ, że na RSach są cały czas praktycznie te same osoby. Stała grupa. Kiedyś na każdym RSie mniej-więcej 20-30 aut to były auta prosto z ulicy. Ktoś przyjechał zobaczyć, dowiedział się, że za 30 zeta można pojeździć i się zgłaszał (sam tak trafiłem do RSów).
Teraz nie dość, że prawie nie ma *nowych* to jeszcze stali bywalcy się wykruszają. Zobacz klasyfikację w klasie II. Jest tam tylko Marek D. i więcej nikt. W tym roku wystarczyło regularnie startować w RSach, zdobywać 1-2 punkty w każdych zawodach i teraz taka osoba walczyłaby o podium w II klasie na koniec sezonu. :)
No i afera z zamknięciem toru przestała być medialna. To też przyciągało *nowicjuszy* na tor. :)
, 2013-11-25, 16:29
Może i racja... w sumie na wpisowe zawsze się patrzy jak na pieniądze wyrzucone w błoto :] hehe... nie to co na benzynę, tej można przepalić i 10 razy więcej niż wpisowe ale i tak to wpisowe uwiera bardziej :)

ja to nie pamiętam zbyt wielu nowicjuszy, tj. od kiedy jeżdżę to zawsze większość była z jakiegoś automobilklubu...
naLeśnik, 2013-11-25, 20:04
Ja jestem wieczny nowicjusz!! :P
, 2013-11-25, 21:24
A jak uwzględnić tych co się nie pozapisywali to prawie w ogóle nie ma *świeżej krwi* :)

ps. ja jak zacząłem jeździć w rally sprintach to nie wiedziałem, że są w ogóle jakieś treningi... przez pół roku albo i dłużej to *trenowałem* podczas zapoznania i w czasie jazdy na czas... i właśnie osoby z klubów uznawałem, za *wyjadaczy* bo znali zakręty :)
Krzysztof, 2013-11-26, 08:06
Spalacz - co do benzyny to na treningach wypalasz ją cały czas jeżdżąc, a na RSach czasami więcej benzyny się spali czekając w kolejce do startu niż podczas samych przejazdów. :)
Nie dziwne, że nie wiedziałeś nic o treningach, bo tych kiedyś prawie wogóle nie było. Jak już jakieś były to głównie w zimie. Zazwyczaj motocykle zaklepywały wszystkie terminy wiosenne i letnie, przez co nie było miejsca w kalendarzu dla aut. Regularne letnie treningi dla aut tak na prawdę zaczęły się odbywać dopiero od tego roku.
Dark, 2013-11-27, 18:17
Witam :)
Jestem swieżym kierowcą i chciałbym bardzo pojeżdzić po torze dla zdobywania nowych umiejetności oraz zapisac się do jakiegoś klubu..mogłbym dostać jakies krótkie info kiedy się odbywaja imprezy oraz jak zdobyc mozliwosc jazdy na naszym torze ?
Z gory thx.
, 2013-11-27, 18:33
Najbliższy rally sprint na torze w Lublinie jest chyba 8 grudnia (niedziela) i jest to oficjalna impreza Automobilklubu Chełmskiego. Wcześniej (np. w ten weekend) mogą być organizowane treningi przez Driveart i wtedy pojawiają się o tym informacje na ich profilu na facebooku. Pewnie w sobotę i niedzielę będzie trening, jak nie masz daleko to możesz *w ciemno* przyjechać np. o 12.00 ;)
Dark, 2013-11-27, 18:37
A jakieś wpisowe za trening jest ? No i czy warto zapisywać się do Automobilklubu Chelmskiego czy jest jakis inny Lubelski też klub organizujacy jazde na torze ?
Jestem nowy i chcialbym bardzo potrenowac ale nie wiem co sie z czym je zeby to rozpocząć :)
, 2013-11-27, 19:22
Na trening trzeba przyjechać autem (tj. nie ma żadnej wypożyczalni, itp), zapłacić za jazdę (30-100 zł w zależności od czasu jazdy, 30zł = pół godziny, na początek wystarczy) i tyle. Obserwuj jakim torem jazdy jeżdżą inni, z której strony podjeżdżają do zakrętu, kiedy hamują a kiedy przyspieszają, itd. Na początek dobre są też gokarty ;)
Dark, 2013-11-27, 19:34
Thx za info :) Wiesz az tak zielony nie jestem zeby nie przyjechac swoim autem bo po to ono jest zeby poszalec :P
Popatrze dokladnie tez z klubami i wkoncu ogarne co i jak :)
Jeszcze raz thx.
, 2013-11-27, 20:33
Z klubami zupełnie nic na początku. Wymierną korzyścią jest to, że będąc członkiem klubu płaci się mniej za jazdy podczas imprez organizowanych przez klub.

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *