Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Po pierwsze primo... opony!

Renault Megane na środku drogi po kolizji

Wszyscy kierowcy wiedzą, że opony są bardzo ważne... a co drugi bije rekordy oszczędności i docierania opon... tutaj niestety oszczędności nie udały się, a zdjęcia mamy dzięki Mikołajowi, który znalazł się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie...

Kierowca Renault Megane spieszył się, w momencie wyprzedzania strzeliła mu opona...opona nie byle jaka, bo Stomil Olsztyn, który nie wiem od ilu lat nie jest już produkowany...

Tylna opona Renault Megane po kolizji

... ale ma sporo bieżnika, na pierwszy rzut oka wygląda na zimówkę, ale Mikołaj mówi, że jednak letnia... skoro letnia i niezużyta to chyba przez lata sobie leżała i parciała...

Zniszczona tylna opona Renault Megane po kolizji

...z przodu już typowo, za chwilę będzie semi-slick, slick po prawej, semi po lewej... krzywo zużyty ten bieżnik, ale kto by sobie zawracał tym głowę, jak się przytrzyma kierownicę to przecież prosto Meganka jedzie..

Zużyta przednia opona Renault Megane po kolizji

...i Megane odbiło się dwa razy od barierki i raz przetarło Mikołaja w Audi A3...

Renault Megane i Audi A3 po kolizji

...od przedniego nadkola...

Uszkodzenia Audi A3 po kolizji z Megane

...po tylny zderzak... i jeszcze lampka oberwała... felga też szurnięta... chyba gorzej już się nie dało zostać trafionym...

Uszkodzenia tylnej części Audi A3 po kolizji z Megane

...na kolejny lubelski rally sprint raczej nie będzie gotowy ;(

...i na koniec jeszcze dwa ujęcia...

Korek za Renault Megane na środku drogi po kolizji

Zniszczone Renault Megane na środku drogi po kolizji

Podsumowując... pierwsze primo opony, drugie primo opony, trzecie primo też opony... bez dobrych opon nic w aucie nie działa jak powinno. Wcale nie muszą strzelać przy wyprzedzaniu aby spowodować kolizję, choć tutaj to zrobiły, aby nie było wątpliwości...

ps. sam jestem na etapie docierania, mam jeszcze 4 mm bieżnika... a jedną oponę mam naprawianą po przebiciu... z racji napędu 4x4 muszę wszystkie zmieniać na raz, no a przecież szkoda je jeszcze wyrzucać ;)

Bieżnik Audi A4 na Rally Sprint żużlowy 2012 w Lublinie

Komentarze (6) skocz na koniec

aniec2, 2012-08-07, 23:30
Zgadam się w 100% Opony muszą być sam wydałem sporą sumę na swoje letnie... Do firmówki jeżdżącej po mieście kupiłem jednak używki;/
Dylu, 2012-08-08, 09:54
Pal licho oponę która ma mniej bieżnika (ale dalej spokojnie w normie), na suchym będzie ok, na mokrym trzeba mieć świadomość że nie ma co szaleć szczególnie jeśli leży woda. Nikt normalny nie będzie wymieniał opony po 15k km tylko dla tego że straciła 1/3 bieżnika.
Ale jazda na oponie która jest stara to już szaleństwo. A ta miała minimum 8 lat.
Zbyszko, 2012-09-08, 12:53
Opony stare posiadają sparciałe gumy i przez to wychodzą wybulenia. Z kolei z niskim bieżnikiem są bardziej narażone na aquaplaning i faktycznie Dylu masz tutaj całkowitą rację.
Łukasz R., 2012-09-29, 00:43
Jeździłem już na starych oponach i ciekawe było to, że były produkcji polskiej, ale przywiezione na niemieckim samochodzie. Jedna *spuściła* duszę na autostradzie. Na szczęście dała o tym wcześniej znać. Od tej pory nie używam starych gum (:
Diagnostyka, 2012-11-08, 15:17
Opony powinno się zmieniać co parę lat, bez względu na to czy mają jeszcze trochę *mięsa* czy też nie, dokładnie tak jak się to robi na zachodzie. Niestety opony stamtąd przyjeżdżają do Polski i ludzie je zakładają i jeszcze jeżdżą parę lat, efekty oszczędności widać na zdjęciach wyżej. Pamiętajmy że opony to nie wszystko, zawieszenie musi być ok, bo jak jest wybite to i opona nie pomoże.
mmm, 2012-11-08, 23:28
Ja mam taką zasadę wymiany 3 mm lub 6 sezonów, bieżnik poniżej 3 mm jest już bardzo niepewny na mokrym.
Miałem przyjemność jeździć kiedyś na 10-letnich Continentalach, bieżnik miały spory, ale przy pierwszym hamowaniu na mokrym (z małej prędkości) myślałem że rozjadę rowerzystę :)

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *