Na torze (140) | Na drodze (96) | W garażu (94) | Wydarzenia (66) | Poza autem (34) | Testy aut (20) | Karting (16) | Testy (14) |

Debiutancka 2. runda SuperOES Tor Kielce 2014

Pit line SuperOes Tor Kielce 2014W pierwszym starcie w kieleckim SuperOES zająłem 37 miejsce... no, trochę daleko ale gdyby złożyć kartkę z wynikami na pół to znalazłbym się na pierwszej stronie :)

Za pierwszym razem

Od początku. Kwestie organizacyjne opiszę w porównaniu do lubelskich rally sprintów gdyż do tej pory tylko w nich brałem udział jako zorganizowanej i w pewnym stopniu sformalizowanej walce o miejsce w tabelce. Najtrudniej jest przyjechać pierwszy raz, później wszystko jest jasne i oczywiste. Z racji sporej odległości Lublina od Kielc (190 km przez Radom) interesowało mnie to jak długo mogę pospać zanim wyjadę, i tak... odbiór administracyjny czyli podpisanie swojego zgłoszenia odbywa się w godzinach 7.00-8.45 i śmiało można stawić się na miejscu trochę po ósmej więc wyjechać z Lublina można o 6.00.

Po podpisaniu zgłoszenia jedziemy na badanie kontrolne które w przypadku mojego seryjnego auta polegało na sprawdzeniu jaki mam kask (mam taki "samochodowy", otwarty, za 200 zł, bez żadnych homologacji) i obejściu auta dookoła. W przypadku aut modyfikowanych może to wyglądać inaczej ale raczej nie ma "trzepania i czepiania", sprawdzania homologacji fotela, pasów, klatki bezpieczeństwa, gaśnicy czy bezpiecznego zbiornika.

Następnie rozkładamy swoje manatki w dowolnym wolnym miejscu, albo po jednej albo po drugiej stronie budynku. Dużo jest miejsca, dużo jest parkingów. Limit uczestników na imprezie wynosi 100 sztuk a na moje oko nie byłoby problemu z zaparkowaniem z własnym majdanem i 150 czy może i 200 aut. Generalnie nie ma tłoku, jest dużo miejsca, dla lawet też.

Honda Civic i Audi A4 na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Na parkingu była też mobilna wulkanizacja z urządzeniem do zakładania opon na felgi więc jakby co to jest i taka możliwość.



Po krótkiej odprawie odbywał obowiązkowy przejazd zapoznawczy czyli z autem prowadzącym więc gęsiego i przy niewielkich prędkościach. Następnie była możliwość jednego przejazdu treningowego czyli szybkiej jazdy bez pomiaru czasu. Tyle treningów i zapoznań. Jedno powolne okrążenie i drugie szybkie. Nie ma chodzenia po torze, nie ma macania nawierzchni, itd.

Start pierwszego zawodnika do próby pomiarowej (mocne głupy startowały pierwsze) odbył się około 11.00 czyli ponad 3 godziny po tym jak przyjechałem. Jest zatem sporo czasu przed właściwym startem, można wymienić sprzęgło na nowe ;)

Start do kolejnych przejazdów odbywał się mniej więcej co godzinę a zgodnie z regulaminem ostatnia próba musi rozpocząć się przed 15.00 więc odbyły się tylko cztery przejazdy. Wszystkie próby odbywały się po tej samej tresie czyli nie jest ona zmieniana jak to u nas zwykle jest.

Schemat próby na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Co do kolejności na starcie, trzymania się numerów startowych to odbywało się to w naszym dawnym stylu (bo od pewnego czasu startujemy wg numerów) czyli kto podjedzie na start ten jedzie. O ile niczego nie przeoczyłem to za każdym razem nie startowałem wg swojego numeru a sporo wcześniej bo w sumie to nawet nie wiedziałem czyja jest kolej, bo zwykle przed startem nikogo nie było. Gdy ja kręciłem się po parkingu aby trochę podgrzać opony (jest dużo miejsca) to auta z niższymi numerami zwykle stały bez kierowców. Mi to oczywiście nijak nie przeszkadzało ale na moje oko miało to pewien wpływ na wyniki bo w ciągu dnia nawierzchnia dość szybko przysychała (dlatego czasy z pierwszej próby są o wiele gorsze niż kolejne) i ci co jechali później mieli lepsze warunki. W mojej klasie chyba tylko zawodnicy z początkowymi numerami jechali wg kolejności a później się owa kolejność zatracała. Zapewne na kolejnej imprezie zostanie to uporządkowane.

Rozpoczęcie startów do kolejnych prób czy wszelkie inne ważne informacje są podawane przez megafon? radiowęzeł? czyli cały czas wiadomo w jakim punkcie programu imprezy jesteśmy.

Wyniki wyświetlane są na bieżąco na monitorach w jednej z sal. Po kolejnych próbach drukowane i wywieszane są też łączne wyniki.

Nie wiem co jeszcze napisać. Najlepiej znać kogoś albo poznać na miejscu i pytać się. Ja znałem kilka osób, oczywiście Tomka w błękitnym jak tapeta w Windowsie Civicu, Roberta i Michała którzy z Kielc fatygowali się na lubelskie rally sprinty, czy Sebastiana do którego "przyczepiłem się" na treningu na który kiedyś tutaj przyjechałem. Wcześniej po tym torze jeździłem już dwa razy, podczas dwóch treningów (w 2012 roku) ale nie było wtedy jazdy po leśnym odcinku. Ja w tej chwili już "wszystko wiem" więc będę jechał praktycznie jak rally sprint na naszym torze.

Przygotowanie auta

Nie ma co liczyć na dobry wynik mając w jakimś sensie niedomagające auto, choćby źle dobrane opony bo zawsze trafi się dziesięciu innych zawodników w klasie którzy nie będą mieli takiego problemu. U nas to jadąc na zimówkach po suchym asfalcie da się jeszcze wskoczyć na podium, czy ja sam na oponach drogowych w konkurencji z semi-slickami też mogę coś nawojować a nie walczyć o Top40 :)



Opona slick Hankook na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Przeglądając zdjęcia zrobione w ciągu całego dnia jedno i to samo auto pojawiało się na trzech różnych kompletach opon :) Na początku było zimno i mokro, później przysychało a na koniec już w zasadzie sucho więc na każdą okazję był inny komplet opon. I można powiedzieć, że to standard. Dalej, opony też raczej nie były po pierwszych drutach które są jeszcze dobre i szkoda wyrzucać ale w dobrym stanie.



Audi A4 na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Ja jechałem na drogówkach i załapałem się do Top40 ;) Podczas kolejnych imprez ocenie czy jest sens kupować semi-slicki (czy pełne slicki) czy pozostanie mi tylko jazda dla przyjemności bo przecież radość z jazdy jest najważniejsza ;)



Mój najszybszy przejazd...

a jego analiza jest w materiale Pierwsza jazda na SuperOES Tor Kielce 2014.



Filmowe podsumowanie całej rundy (mnie nie ma na nagraniu)...



Wyniki 2. rundy SuperOES Tor Kielce 2014

Wyniki 2. runda SuperOES Tor Kielce 2014

1. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo i Lancer Evo białe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

2. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo białe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

3. Mitsubishi Lancer Evo drugi zawodnik w zwycięskim aucie

Lancer Evo i Lancer Evo białe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

4. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo białe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lancer Evo białe parking na 2. runda SuperOes Kielce 2014

5. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo żółte na 2. runda SuperOes Kielce 2014

6. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo czarne bez Justy na 2. runda SuperOES Tor Kielce 2014

7. BMW E36

BMW M3 granatowe jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

BMW E36 parking na 2. runda SuperOes Kielce 2014

8. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo Marway na 2. runda SuperOes Kielce 2014

9. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo biało-czerwone na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo biało-czerwone na starcie na 2. runda SuperOes Kielce 2014

10. Mitsubishi Lancer Evo

Lancer Evo czarne na 2. runda SuperOes Kielce 2014

11. Renault Clio RS

Renault Clio RS na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Renault Clio RS jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

12. Mitsubishi Lancer Evo drugi zawodnik z biało-niebieskiego

Evo niebieskie i Evo białe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

13. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT sedan na 2. runda SuperOes Kielce 2014

14. Mitsubishi Lancer Evo

Mitsubishi Lancer Evo czarne na 2. runda SuperOes Kielce 2014

15. Honda CRX brak zdjęcia

16. Honda Civic

Honda Civic Teters na 2. runda SuperOes Kielce 2014

17. BMW M3

BMW M3 i Lotus Elise na 2. runda SuperOes Kielce 2014

18. Honda Civic

Honda Civic błękitna na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic błękitna jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

19. Subaru Impreza GT

Subaru Impreza GT Wozniak na 2. runda SuperOes Kielce 2014

20. Honda Civic drugi zawodnik

Honda Civic Type R czarna na 2. runda SuperOes Kielce 2014

* * *

Poniżej niepełna lista ale wg kolejności...

22

Subaru Impreza STI czarna na 2. runda SuperOes Kielce 2014

24

Renault Clio szare na 2. runda SuperOes Kielce 2014

26

BMW E36 granatowe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

27

Honda Civic Type R biała na 2. runda SuperOes Kielce 2014

29

Peugeot beczka na 2. runda SuperOes Kielce 2014

30

Lancer Evo szare tył na 2. runda SuperOes Kielce 2014

31

Suzuki Swift inter pako jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

36

Honda CRX czerwona na 2. runda SuperOes Kielce 2014

37

Audi A4 quattro na 2. runda SuperOes Kielce 2014

38

Honda Civic szara na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Honda Civic szara beczka na 2. runda SuperOes Kielce 2014

39

Impreza GT niebieska na 2. runda SuperOes Kielce 2014

41

Lotus Elise na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lotus Elise góra na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lotus Elise jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lotus Elise przód na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lotus Elise beczka na 2. runda SuperOes Kielce 2014

43

Mitsubishi Lancer Evo studioADHD na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo studioADHD start na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo studioADHD jazda w zakręcie na 2. runda SuperOes Kielce 2014

45

BMW E36 granatowe na 2. runda SuperOes Kielce 2014

46

Subaru Impreza GT wiśniowa na 2. runda SuperOes Kielce 2014

47

Suzuki Swift inter pako na 2. runda SuperOes Kielce 2014

48

Toyota Starlet GT turbo na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Toyota Starlet jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

51

Peugeot 206 pomarańczowy na 2. runda SuperOes Kielce 2014

52

BMW kompakt pomarańczowe pitline na 2. runda SuperOes Kielce 2014

56

Peugeot 205 na 2. runda SuperOes Kielce 2014

57

Renault Clio szare jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

58

Fiat SC WÓRC jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

60

Impreza GT biała przed startem na 2. runda SuperOes Kielce 2014

62

Subaru Impreza GT biała na 2. runda SuperOes Kielce 2014

64

Fiat SC WÓRC na 2. runda SuperOes Kielce 2014

67

Honda Civic puls biała na 2. runda SuperOes Kielce 2014

76

Subaru Justy i Lancer Evo na 2. runda SuperOes Kielce 2014

PS. Odwieczna walka Subaru z Mitsubishi :)

80

Porsche 944 S2 na 2. runda SuperOes Kielce 2014

DNS

Subaru Impreza GT niebieska na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Mitsubishi Lancer Evo szare na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Lancia Delta na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Suzuki Swift biały jazda na 2. runda SuperOes Kielce 2014

* * *

Pit line Tor Kielce na 2. runda SuperOes Kielce 2014

Komentarze (13) skocz na koniec

Piciosz, 2014-02-27, 23:18
Zdjęcia coraz lepsze!
Na poznański oes się nie wybierasz ?
, 2014-02-27, 23:34
Gdyby nie było jazdy przez las po tych dziurawych alejkach to bym się chętnie wybrał. A tak to musiałbym zwalniać na dziurach i tracić kawałki sekund. Nie podobają też mi się szykany które są zbudowane z metalowych barierek :) jak się nie wyrobi to nie ma gdzie uciekać. Na imprezie dostępnej z ulicy powinna być taśma jak w Kielcach (można ją sobie przeciąć i nie ma problemu, kara +20 sekund ale auto całe) albo niskie opony nad którymi można przejechać bez uszkodzenia auta.
Kfiatek, 2014-02-28, 15:23


Best of Kielce Ciebie niestety nie ma :P
, 2014-02-28, 16:43
No ;( miałem tylko jeden ciekawy moment ale w skali ciekawości i tak 2/10 więc nie załapałem się :( może innym razem...
Linxus, 2014-03-06, 11:26
Trafiłeś na samą czołówkę z okolic śląska, małopolski i podkarpacia. Większość z nich jeździ w rsmp lub dominuje w lokalnych imprezach :)
Adam, 2014-03-07, 18:48
Patrząc po stawce aut, dobre miejsce, na zdjęciach widać, że mało kto jedzie na drogowej oponie
jackie, 2014-03-21, 13:52
E36 na 7. miejscu. Czyżby teoria FWD>RWD się niesprawdziła?
, 2014-03-21, 15:29
@jackie, jedno RWD wiosny nie czyni :) nie wiem też jaki silnik jet w tym E36 bo najmocniejsze FWD ma 2.0...

ja nie twierdzę, że RWD jest gorsze niż FWD samo w sobie ale ze świecą szukać kierowników którzy będą w stanie pojechać szybciej RWD zamiast FWD nie mówiąc o AWD... choć tutaj akurat jeden się znalazł :)

poza tym w takim teoretycznym rozważaniu pokonanie FWD w aucie RWD jakiejś tam wielkiej chwały nie przynosi bo RWD ma być najszybszym napędem ze wszystkich a jak widać z AWD nie ma szans...
Marcin, 2014-03-21, 15:52
To e36 wygrywa wszystko w swojej klasie GSMP, a kierowca to Mistrz Polski HS/Z.

Http://otomoto.pl/bmw-m3-e36-coupe-gsmp-rsmp-C31934079.html

Tu jest opis
, 2014-03-21, 16:07
Tak czułem, że to te 3,2 ze starego M3 ale nadwozie mi wyglądało jak ze zwykłej E36. Nie wiem, nie znam się.

Więc... chyba teraz nikogo nie dziwi wysokie miejsce tego tego zawodnika :)

ps. Fajne auto, jeździłbym :]
qwerty, 2014-03-21, 17:02
Przecież homologacja jest potrzebna tylko do imprez rangi mistrzostw kraju / świata. Na takich pojeżdżawkach nikt nie będzie sprawdzał homo, bo nie ma to sensu ;)
adrianp., 2014-03-22, 18:32
Dotyczy: Facebook

ładny kawałek *złomu* można zbić na minimalnym zalaniu baku :] więcej zysku niż dojazdówka.
, 2014-03-22, 19:11
Tak też zrobiłem, tj. mając połowę baku zatankowałem do pełna w Lublinie aby w Kielcach mieć połowę baku :) inaczej musiałbym tankować w Kielcach a zalałbym cały bak bo nie chciałoby mi się dwa razy jechać na stację :]

Napisz komentarz

Autor *

Strona

Komentarz *